Джихадът на джигитите

Как след отмяната на електронните фишове за превишена скорост т.нар. война по пътищата се разгаря с нова сила

Петте години между 2009 и 2013 г. са безпрецедентен период за пътната безопасност в България. Тогава за пръв път около половин век броят на загиналите при пътни катастрофи в страната отбелязва тенденция на сериозен и траен спад. Така в края на 2013 г. "Пътна полиция" отчита 601 жертви на "войната по пътищата", което е с около 40 на сто по-малко, отколкото през 2008 г. По този начин смъртността от пътнотранспортни произшествия (ПТП) парадоксално успява да слезе под нивото от 1963 г. - епоха, в която нито автомобилният трафик в страната е бил толкова интензивен, нито превозните средства са били способни да развиват скоростите на днешните си наследници.

За съжаление в началото на годината стана ясно, че тази позитивна тенденция е прекъсната. Статистиката за 2014 г. недвусмислено сочи, че автомобилната инфраструктура в страната отново е на път да се превърне в асфалтова джунгла и бойно поле: за миналата година смъртността на четири колела е скочила с около 10% по-малко от предходната. А предварителните данни за първата половина на тази година също показват, че по българските шосета надали ще се лее по-малко кръв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове