Промените в ДОПК влязоха в парламента заедно със спорните моменти

Целта е приходната агенция по-лесно да събира публичните задължения на хората и фирмите

Предприетите мерки са част от опитите на държавата "да си влезе най-после във функциите", както многократно е заявявал финансовият министър Владислав Горанов
Предприетите мерки са част от опитите на държавата "да си влезе най-после във функциите", както многократно е заявявал финансовият министър Владислав Горанов
Предприетите мерки са част от опитите на държавата "да си влезе най-после във функциите", както многократно е заявявал финансовият министър Владислав Горанов    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Предприетите мерки са част от опитите на държавата "да си влезе най-после във функциите", както многократно е заявявал финансовият министър Владислав Горанов    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Данъчните ревизии ще могат да траят вечно, а уведомяването за публични задължения ще е само в интернет.

Промените в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) са входирани в деловодството на Народното събрание с незначителни промени спрямо варианта, разработен от Министерството на финансите. При първото четене в бюджетната комисия депутатите ще трябва да разгледат тридесетина значителни промени в ДОПК. Основните са свързани с възможността данъчните да могат да прекъсват срока на 10-годишната абсолютна давност за неопределено време и неопределен брой пъти. Също така на НАП вече няма да се налага да праща покани за доброволно плащане на просрочени задължения и няма да бъде длъжна да обявява длъжниците на таблото на съответната териториална дирекция.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 6

    Смятам, че държавната администрация и досега има заково гарантиране възможности да събере всяко свое вземане.
    Промените в ДОПК са на ръба на произвола.
    Един пример:
    Камера на КАТ ви регистрира с превишена скорост. Изпращат ви снимката по пощата като препоръчано писмо. Намирате в пощанската си кутия покана да отидете на гише и да получите препоръчано писмо. Не знаете кой е подателя и за какво става реч. Не намирате време. Изпращат ви покана да си вземете някаквото писмо още два пъти. Не отивате.
    Актът за нарушението след това служебно влиза в сила и се издава наказателно постановление за - примерно - 200 лв, което отива при публичен изпълнител от НАП, защото не сте го платили. А всъщност вие абсолютно сте забравили за поканите да си вземете някаквото писмо от пощана и че въпросното писмо е било акта.
    Досега глобата си ви виси по ЕГН като задължение и ако си проверявате с електронен подпис задълженията към НАП ще я видите - ако не...
    Публичният изпълнител, чиято работа е да сръчква длъжниците на държавата няма да се сети за вас години наред. С какво се запълва работната време в този смисъл за мен е мистерия. Така минават 5 г и наказанието ви пада по давност.

    С измененията, за които става дума по-горе, публичният изпълнител на НАП пак нищо няма да прави, но системата за управление на приходите "ще свирка" за всяко просрочие и глобата ви ще отива направо при ЧСИ. Първата работа на ЧСИ-то е да пусни искане за запор на сметки с вашето ЕГН до всички банки в България. Те са 31 банки. Искането до една банка се таксува 18 лв, тоест вече дължите 558 лв такса за запорите, отделно интереса на ЧСИ, което е процент от дълга.

    Накратко - измененията в ДОПК развръзват ръцете на държавните служители да продължават да не правят нищо по събирането на държавните вземания и размахват тоягата на частните изпълнители над длъжниците.

    Нередност?
Нов коментар