Нови 5 км от магистрала "Хемус" са пуснати за движение
С това приключва вторият етап от строителството на отсечката Шумен – Белокопитово, финансиран от държавата


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Участъкът Белокопитово – Каспичан от автомагистрала "Хемус" беше открит за движение в понеделник. Заедно с него заработи и най-големият пътен възел у нас – п. в. "Белокопитово", свързващ магистралата с пътищата първи клас Русе – Варна и Коритна – Белокопитово.
Новата отсечка от "Хемус" е с дължина 4.898 км. Тя ще облекчи трафика по направленията София – Варна и Варна – Русе. Разстоянието за пътуване се скъсява, а транзитният и локален транспорт се изнася извън селата Белокопитово и Панайот Волово. Новият пътен възел пък улеснява връзката между най-натоварените направления Варна - Русе, Русе - Варна, Шумен - София и София – Шумен.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
Ябланица – Угърчин (23 км) и Угърчин – разклона за Плевен и Ловеч (36 км).
---
*** ** *******, за 60км ли става дума?
И толкова години всички се гърчат през селцата... на всеки ъгъл знак Danger Zone... на всеки километър паметник след катастрофа... :-(
Публикувано през m.capital.bg
Изключително слаба концепция на пътен възел, бих казал - малоумна БЪЛГАРСКА работа, поради няколко причини. Първо е ненужно скъпо изпълнение - една обикновена детелина щеше да в пъти по-евтина и да е в пъти по-функционална. Някой проектант тук се е развихрил за моя и за ваша сметка (за десетки милиони лева), променяйки релефа на местността, при това затапвайки национален първокласен път I-4 (Коритна-Шумен), който просто свършва в храстите току до пътния възел. В момента магистралата завива на югозапад малко след пътния възел и се влива в I-4. След време, когато магистралата продължи на запад по собственото си трасе, този път (I-4) остава без връзка с първокласен национален път I-2 (Русе-Варна). С този затапващ пътен възел, ако пътуваш по I-4, трябва да се качиш на магистралата задължително, ако искаш да пътуваш в посока Шумен/Варна и обратно. А всяка магистрала, на която се събират тол-такси, каквито от 2018 ще се събират, трябва да има алтернативно безплатно трасе. Но и без този принцип, другия принцип на НАЙ-ПРОСТОТО РЕШЕНИЕ, НАЙ-ПРЕКИЯ ПЪТ, а не най-сложния и заобиколен, е нарушен. Другото ужасяващо по-малоумно нещо – няма връзка в посока от Търговище към Русе и обратно. Това е толкова глупаво, че само наистина много голям тъпак е способен на такава глупост. Смисълът на пътния възел е да ВРЪЗВА ПЪТИЩА, а не да ги затапва. Ако бях Ким Чен Ун, а България беше Северна Корея, щях да разстрелям шефа на АПИ и проектанта със зенитна картечница.
Как ще се правят някои от левите завои на този пътен възел?
До коментар [#3] от "Gopeто":
На втората снимка се вижда как - с обикаляне, пререждане през няколко ленти и обратни завои. Все едно някой първокласник го е чертал
До коментар [#4] от "Durruti":
:-) Не бях видял втората снимка. Не знам какво Буда и журналистите му разбират под "най-голям" пътен възел, но за мен това е типа "детелина" като на "Ботевградско шосе" и "Околовръстен път" в София.
До коментар [#2] от "the_european":
Ако пътуваш от Търговище към Русе никога няма да минеш през този възел. Както и ако пътуваш от Шумен към Варна, каквато друга връзка е неглижирана тук. Обратните завои ще са практически неизползвани, най-много от някой заблеян шофьор изтървал отбивката. Де факто можеше да се мине и без тях.
Що се отнася до затапения път и алтернативното трасе - прав си, не съм се информирал каква им е точно идеята. Но ако се замислиш голяма част от Струма няма такова, защото разшириха съществуващия път до магистрален габарит.
До коментар [#6] от "Grosskopf":
До коментар [#2] от "the_european":
Всъщност ако пътуваш от Търговище за Русе, вероятно ще се качиш на магистралата и на този пътен възел ще слезеш в дясно, ще направиш обратен и ще потеглиш в посока Русе. И ако всичко е наред, просто един участък от магистралата ще е безплатен - виждали сме такива примери в чужбина, вероятно ще се направи и тук така.
А ако пътуваш от Шумен до Варна нямаш никаква работа в тази посока, ще се качиш на магистралата от другата страна на Шумен, връзката си съществува вече.
Не защитавам и не обвинявам възела, просто се опитах да намеря логически отговори на поставените от вас въпроси:)
До коментар [#2] от "the_european":
ти пътен инжинер-графоман ли си? или обикнновен графоман ?
До коментар [#7] от "mtb04351246":
При положение, че имаш директна връзка Търговище-Разград-Русе, защо трябва да ходиш до Шумен? Това е все едно да отидеш от Димитровград до Стара Загора през Оризово :)
За левите завой....как ще се случват?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.