Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 11 авг 2015, 17:56, 15812 прочитания

Поръчките за метрото в София имат санкции за близо 7 млн. лв

Причината е основно в лъча "Цариградско шосе" - Летище София. "Метрополитен" ЕАД оспорва одитните корекции.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
17 млн. евро е струвал км. метро през "Дружба" и "Младост"
Не всичко е розово в метрото. Любимият проект на Йорданка Фандъкова и Бойко Борисов също носи недостатъци, показват одитните документи за новия метролъч от "Цариградско шосе" до летище София.

Според одит на процедурите по тази поръчка, която е на обща стойност от 136 млн. лв, "Метрополитен" ЕАД е допуснал ограничително условие при търга, което ще му коства 5% или 6,8 млн. лв. Одиторите от дирекция "Одит на средствата от ЕС" (ОСЕС), която прави периодичен преглед на всички европрограми, са констатирали, че при обявяването на търга възложителят е посочил, че всеки участник трябва да има валидни сертификати ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007. Тези изисквания са посочени като задължителни и за всеки участник в обединение, ако такова участва. В уточнителните документи, след закупуване на тръжната документация обаче, става ясно че когато в обединението участва фирма проектант, за нея не се изисква представяне на сертификати. Това според одиторите е нарушение на Закона за обществените поръчки и европейските правила и носи след себе си финансови последици.


Сумата е голяма, тъй като и поръчката е доста голяма. Трите участъка в нея бяха спечелени от Обединение "Станилов -Метропроект", "МЕТРО ДРУЖБА" ДЗЗД с водещ партньор "Трейс груп" и Обединение "Метро Сифер" с партньори "Сиенит" и "Ателие Серафимов".

Самите "Метрополитен ЕАД" и Управляващия орган на програма "Транспорт" оспорват това решение, като твърдят че то не е повлияло на търга и на броя участници, следователно няма нужда да бъде санкционирано.

И няколко малки санкции



Това е най-голямата, но не единствена санкция по проектите за метрото. Друга корекция в същия одит е за избор на инженер-консултант, където възложителят е променил условие в поръчката докато е течал срок за подаване на офертите. В текста е добавено, че "неустойката по предходното изречение се дължи само в случаите, когато забавата на Строителя е пряка последица от виновно действие или бездействие на инженер-консултанта". С това уточнение, според одиторите, "Метрополитен" би  насърчил по-голям брой участници да вземат участие в процедура, но не е удължил срока за подаване на оферти и така е ограничил потенциалните кандидати. Санкцията заради това е малка - 19 хил. лв.

Доста по-голяма - 105 хил.лв, е глобата заради неправомерни разходи по предходния етап на метрото - Лот 1 "Обеля -Надежда" и Лот 2 "Младост I - Цариградско шосе". В този одит пък, ОСЕС констатира недопустими разходи за закупуване на Форд Транзит ВАН 350 L на стойност 52 хил. лв. и разходи за буферни паркинги в размер на 53,5 хил. лв. Има и констатации за завишени цени на строителни материали и услуги, но те са опровергани от фирмата и заради това не са санкционирани.

Крайно евтино метро

От одитите става ясна цената на километър метро, при разширението до летище София и Бизнес-парка. Според отговорите на "Метрополитен" ЕАД до ОСЕС, километър подземна железница в "Дружба" е възлизал на 16,9 млн. евро, а до Бизнес-парка - между 17 и 18 млн. евро. Това, според експертите на фирмата, са "крайно ниски стойности", като за пример са дадени строежи на метрото във Варшава, Будапеща и Прага, на стойности съответно 130 млн. евро, 180 млн. евро и 125 млн. евро на км.
 
Новите стари строители

Започва строителството и на новия трети метродиаметър от Горна баня до жк "Васил Левски". Той е разделен на три отсечки плюс обединяващ тунел. И четирите обособени позиции са възложени на компании, които вече са участвали в строежа на метрото. Тунелът ще се строи от "Доуш Иншаат", "Виа конструкт груп" и "Ултрастрой", а трите отсечки са възложени на обединения с водещи партньори "Трейс груп холд", "Джи Пи груп" и "Балканстрой". Участъкът ще струва 412.47 млн. лева без ДДС.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 228 прочитания

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12968 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
България изнася все повече машини

Мед, нефтени масла и автомобилни части са другите най-продавани стоки

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10