Новите влакове в метрото няма да са руски, най-вероятно ще са на Siemens

Те ще се ползват по третия лъч, който ще струва общо 500 млн. лв.

Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец
Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец
Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Изграждането на 4-те станции от "Красно село" до жп линията София – Перник ще струва 92 млн. лв. и ще се плати от държавния бюджет.

По третия лъч на метрото пътниците вече няма да се возят в руски влакчета, а най-вероятно ще са произведени от обединение между германската Siemens и полската Newag. Причината - консорциумът "Симетро София" (между "Сименс България", "Сименс Австрия" и Newag) предлага по-ниската цена за доставката на 20 нови метровлака за бъдещото трасе (от жк "Овча купел" до жк "Левски") на подземната железница. Офертата на обединението от малко над 418 млн. лв. без ДДС е на ръба на индикативната стойност на поръчката от 420 млн. лв. Предложението на конкурентите от испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF) е  със 75 млн. лв. повече - малко над 483 млн. лв.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се