Новите влакове в метрото няма да са руски, най-вероятно ще са на Siemens

Те ще се ползват по третия лъч, който ще струва общо 500 млн. лв.

Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец
Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец
Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Кметът на София и директорът на "Метрополитън" инспектираха станция "Витоша" в кв. "Хладилника". Тя ще бъде окончателно завършена след година. Движението по бул. "Черни връх" обаче ще бъде отпушено още в края на този месец    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Изграждането на 4-те станции от "Красно село" до жп линията София – Перник ще струва 92 млн. лв. и ще се плати от държавния бюджет.

По третия лъч на метрото пътниците вече няма да се возят в руски влакчета, а най-вероятно ще са произведени от обединение между германската Siemens и полската Newag. Причината - консорциумът "Симетро София" (между "Сименс България", "Сименс Австрия" и Newag) предлага по-ниската цена за доставката на 20 нови метровлака за бъдещото трасе (от жк "Овча купел" до жк "Левски") на подземната железница. Офертата на обединението от малко над 418 млн. лв. без ДДС е на ръба на индикативната стойност на поръчката от 420 млн. лв. Предложението на конкурентите от испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF) е  със 75 млн. лв. повече - малко над 483 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
60 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ilinko avatar :-|
    ilinko
    • - 9
    • + 65

    През 2010 г. испанската CAF предлага цена от 165 млн. лв. за 18 влака. През 2015 същата тази компания предлага 483 млн. лв. за 20 влака.

    Дали може да обясните тази разлика на какво се дължи? Изключвам инфлацията, защото за 5 години няма как цените да се вдигнат два пъти и половина. Предполагам, че разликата трябва да е в техническите изисквания, но защо тогава за третата линия изведнъж толкова са се завишили критериите?

    Нередност?
  • 2
    chivalry avatar :-|
    Chivalry
    • - 3
    • + 40

    Действително, критериите за влаковете и автоматиката по трасето се завишиха сериозно за лъч 3 (с цел някой ден да може да бъде напълно автоматизирано, сиреч - без машинист), но и аз трудно си обяснявам толкова голяма разлика в цената. Ако някой знае - нека сподели, моля.

    Нередност?
  • 3
    bulgarinut57 avatar :-|
    bulgarinut57
    • - 6
    • + 10

    "Siemens Inspiro" - е новият влак !

    За 20 влака "Сименс" са предложили 418 млн.лв., което прави 20,9 млн.лв на влак.
    http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2454296

    https://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Metro
    През февруари 2011 г., е подписан със Siemens за 35 влакове от новата си Inspiro линия.
    Голяма част от тях ще бъдат произведени в Полша от Newag .
    http://metro2.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=5&c=2&l=2
    … открит търг за доставка на 35-шест влакове (210 коли) за Варшавското метро.
    … Това е най-ниската нетна цена, която дава на цената на PLN 33,609,999.60 брутно на едно превозно средство.
    It was the lowest net price which gives the price of PLN 33,609,999.60 gross per one vehicle.

    Нередност?
  • 4
    ilinko avatar :-|
    ilinko
    • - 2
    • + 41

    До коментар [#3] от "bulgarinut57":

    Като обърна цената на влаковете от злоти в левове излиза, че цената на един влак във Варшава е около 15 млн. лв. За софийското метро е предложена цена от над 20. Освен това, доколкото разбрах дължината на варшавските мотриси е около 117 м, докато в изискванията за българските е 60 м.

    Единственото, което намирам като обяснение е, че тази цена не е само за влаковете, но и за допълнителни системи.

    Нередност?
  • 5
    svetlyobg avatar :-|
    svetlyobg
    • - 17
    • + 23

    [quote#4:"ilinko"]Като обърна цената на влаковете от злоти в левове излиза, че цената на един влак във Варшава е около 15 млн. лв. За софийското метро е предложена цена от над 20. Освен това, доколкото разбрах дължината на варшавските мотриси е около 117 м, докато в изискванията за българските е 60 м. [/quote]

    Обяснението е много просто и Siemens са известни с челния си опит. За справка: https://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Greek_bribery_scandal
    Някой от нашите лапачи пак е отмъкнал милиони, загробвайки поколения напред за доброто на собствените си некадърни наследници. Аман от комунисти!

    Нередност?
  • 6
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 22
    • + 12

    Трябва да се въведе нормативно ограничение за закупуване на технологии и продукция със североизточнославянски произход!

    Нередност?
  • 7
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 57
    • + 17

    До коментар [#1] от "ilinko":

    Далавера, както обикновено, като ги няма руснаците, цените си скачат калкото искат....
    153 000 000 лева за 18 влака доставка "Метровагонмаш", срещу 418 000 000 лева за 20 влака доставка "Симетро София" или оскъпяване по "условие" 245%!!??!?! Аферим!!! :-)

    Нередност?
  • 8
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 24
    • + 44

    До коментар [#7] от "boby1945":

    Викаш по-добре евтини руски боклуци, къде другаде си виждал подобни дърводелски изпълнения и защо ние трябва да продължаваме да експериментираме с долното им качество?

    Нередност?
  • 9
    315707 avatar :-|
    Димитър
    • - 1
    • + 12

    До коментар [#1] от "ilinko":

    Присъединявам се към твоето питане.

    Нередност?
  • 10
    315707 avatar :-|
    Димитър
    • - 12
    • + 22

    До коментар [#8] от "Consumer":

    Моля прочетете пак статията. Никой не иска руските боклуци. Въпроса е, че дори и испанците искат през 2010 цена около руснаците, а сега и те искат цена х3. Нещо не е както трябва. Или става дума за адската далавера, или метрополитен е решил да заложи някакви много скъпи допълнения към влаковете. И в двата случая ....при разлика от 300 млн.лв е редно да се разнищи.

    Нередност?
Нов коментар