Нов опит за ограничаване размера на държавните такси

Администрацията няма да събира повече пари, отколкото са разходите за получаването на услуга, документ или дейност. И в настоящия закон има подобно правило, но на практика то не се спазва
Администрацията няма да събира повече пари, отколкото са разходите за получаването на услуга, документ или дейност. И в настоящия закон има подобно правило, но на практика то не се спазва
Администрацията няма да събира повече пари, отколкото са разходите за получаването на услуга, документ или дейност. И в настоящия закон има подобно правило, но на практика то не се спазва    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Администрацията няма да събира повече пари, отколкото са разходите за получаването на услуга, документ или дейност. И в настоящия закон има подобно правило, но на практика то не се спазва    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Разширяват се възможностите за връщане на неправилно взети такси.

Държавните такси ще трябва да бъдат само в размер, който позволява покриване на разходите, от тях няма да се печели, а при плащане на по-голяма сума от необходимото ще се връщат пари. Това предвижда изцяло новият проект на закон за държавните такси, публикуван за обществено обсъждане на портала Strategy.bg. До 26 август всеки, който е заинтересуван, може да даде становище по проекта. Той е подготвен от експерти от Министерския съвет по проект от оперативна програма "Административен капацитет". След събирането на становища проектът ще бъде внесен в правителството и оттам в парламента.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fazer avatar :-?
    Fazer
    • + 2

    "Част от текстовете в проекта и сега съществуват в различни закони, но не се прилагат на практика."
    Защо първо не започне да се прилага това, наместо да се правят промени наново и да се създадат потенциални дупки за "нуждаещите"?

    Колкото до услугите, нямам против да плащам допълнително, само да се предлагат удобно и човечно.
    Това лято се разправях с паспортната администрация в Търново. Три гишета работят - едно за подаване, едно за връщане и едно за плащане (не само на паспорти, но и лични карти, шофьорски книжки и гражданска отговорност). Километрични опашки от сутрин до вечер, абсолютно недопустима мизерия в сградата (в КАТ е това, сигурно най-заетото звено на полицията в района), а климатик само зад дебелото стъкло на гишетата. На лелките не им се работи и висят или на телефона, или си гледат часовника през пет минути, или се разхождат насам-натам (обсъждаше се план за нечий рожден ден, докато аз чаках да ми сверят документите).
    Зарадва ме опцията да се плати с карта, но се оказа, че терминалите им не разпознават чужди банки (един нон-стоп ми чете картата, но държавна администрация не може).

    Нередност?
  • 2
    gesler avatar :-|
    gesler
    • + 3

    Условията при които чакаме за да получим или подадем необходими документи са нечовешки , особено през лятото. Особено драстичо е това в НАП Център в София. Няма климатици, няма столове за чакащите. Подобно е положението и в Агенцията по вписванията. Те пък са пословични с високите си такси, независимо, че последната година ги намалиха.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал