С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 17 авг 2015, 17:29, 14416 прочитания

КЗК: Джи Пи трябва да строи част от западното околовръстно за 85 млн. лв.

Пътната агенция беше прекратила поръчката, но регулаторът върна в играта победителя

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Отсечката може да се финансира с пари от новата европрограма "Транспорт".
Почти шест километра от Западната дъга на околовръстното шосе трябва да бъдат изградени от консорциум, воден от "Джи Пи груп", срещу 84.99 млн. лв. Това следва от решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Причината - Агенция "Пътна инфраструктура" неправилно е отстранила всички кандидати и е прекратила третата поред поръчка за отсечката. Сега регулаторът казва, че от тримата отсети участници този с най-ниска цена е бил изряден и "Джи Пи груп" трябва да се върне в състезанието. Другите са били отстранени правилно, но така или иначе офертите им са по-високи (виж карето).

Строителството на отсечката от р. Какач (след бул. "Сливница") до връзката със строящата се Северна тангента е епична. Тя трябваше да се финансира с евросредства за изтичащия тази година период. Но заради забавяне в поръчките - две бяха отменени от КЗК, а третата още няма договор, това няма как да стане. Вероятно затова през май транспортният министър обяви, че пътят ще се финансира по новата програма: "При изграждането на Западната дъга на Софийския околовръстен път е налице забавяне с избора на изпълнител за лот 2. Поради възникнали неочаквани обстоятелства се предвижда проектът да бъде финансиран по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура"."


Така излиза, че ако пътната агенция не обжалва решението на КЗК, трябва да подпише със свързваната с Валентин Златев строителна компания и двата й партньора. Която пък има шанс да получи обект, ако се съди по изказването на министъра.

Критично изоставане

Строежът на втората част от Западната дъга не може да започне от над три години заради проблеми с избора на изпълнител. Първата отсечка – от магистрала "Люлин" до р. Какач, също изостава с месеци и вече трябваше да е готова. Тя се изгражда от обединение на "Трейс груп холд" и се оскъпи непредвидено с 12 млн. лв. заради непълен проект. В първия търг за продължението на Западната дъга пътната агенция допусна само "Трейс" до отваряне на ценовата оферта. Конкурсът беше отменен, след като КЗК потвърди, че има нарушения. Последваха още два неуспешни опита.



АПИ прекрати последния (трети) с мотива, че всички подадени оферти не отговарят на предварително обявените условия. До отваряне на цените стигнаха обединения на Джи Пи, на "ПСТ груп" и на "Инжстройинеженеринг". Обединението "Европейски пътища" на Джи Пи, "АМ Черно море" и "Пътстройинженеринг" предложи най-ниска цена за изпълнение на отсечката – 84.99 млн. лв. при прогнозна цена 92.7 млн. лв.

Решението на регулатора

Проучването на КЗК обаче установява, че констатираните от тръжната комисия и от възложителя несъответствия в ценовото предложение на жалбоподателя – обединение "Европейски пътища", представляват допуснати технически грешки, които не опорочават самото предложение. Една от тях е сгрешен сбор на стойностите на три позиции за полагане на бетон. Грешката е за малко над 44 хил. лв., а при разлика от няколко милиона с втория в класирането това няма как да промени крайния резултат.

КЗК връща преписката на възложителя за продължаване на процедурата от етап разглеждане и оценка на ценовите предложения съобразно мотивите, изложени в решението. Пътната агенция може да обжалва пред Върховния административен съд.

Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента. Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч.
Кандидатите

Обединение "Европейски пътища" с участници "Джи Пи груп" ООД, "Автомагистрали Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД: 84.99 млн. лв.; 50 точки за техническа оферта
Обединение "Волуяк 2014" с участници "ПСТ груп" ЕАД и "Понсстройинженеринг" ЕАД: 88.31 млн. лв.; 50 точки
Обединение "Витоша 2014" с участници "Инжстройинженеринг" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД:  92.35 млн. лв.; 50 точки

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Само три строителя за детската болница за 100 млн. лв., ВСС се прицели в Лозан Панов Вечерни новини: Само три строителя за детската болница за 100 млн. лв., ВСС се прицели в Лозан Панов

И още: Ердоган постави условия за примирие с кюрдите в Сирия; Ще има ли сделка за Brexit; Масови протести в Барселона заради осъдените сепаратисти

16 окт 2019, 1522 прочитания

Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България 1 Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България

Според дирекция "Миграция" той има забрана да напуска страната от 2011 г., която обаче трябва да е отпаднала автоматично

15 окт 2019, 2360 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Чуждите инвестиции са се увеличили през първата половина на 2015 г.

Данните на БНБ показват отлив на германски инвестиции, който се дължи на плащане на кредити към фирмите майки

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10