С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 авг 2015, 19:11, 5654 прочитания

"Умни" светофари за 5.3 млн. лв ще управляват кръстовища в Пловдив

Новата система е част от транспортния проект на града, финансиран с евросредства, и трябва да е готова до края на октомври

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

София ще плати 14 млн. лв. за поддръжка на светофари

Договорът ще е за четири години, а към кандидатите няма финансови изисквания

29 авг 2017

"Метрополитен" отстрани най-евтината оферта за новия лъч на метрото

Турската Gulermak не можа да защити ниската цена, отсечката ще се строи само от познати компании

27 юли 2015

"Дневник": КЗК разреши предварително изпълнение по част от обжалвания транспортен проект на Варна

райният срок за изпълнението на проекта за над 109 млн. лв. изтича на 9 юли 2015 г.

от Дневник,22 яну 2015
Петдесет от най-натоварените кръстовища в Пловдив ще бъдат управлявани от интелигентна компютърна система - "умни светофари" , която ще дава приоритет на 285 автобуса от градския транспорт. Символичният старт на работата по т.нар. Център за управление на трафика в града във вторник бе даден на кръстовище на бул. "Цариградско шосе" от кмета на Пловдив Иван Тотев, заместник-министърът по регионалното развитие Деница Николова и екипите на фирмата изпълнител "Телелинк" ЕАД.

Целта е до края на октомври да бъдат подменени всички светофарни уредби, както и подземната инфраструктура, да се изгради видеонаблюдение и да се положат трафик-детектори, измерващи интензивността на автомобилния поток.
Стойността на новата система е 5.3 милиона лева (без ДДС). Тя е част от проекта "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт" на стойност общо 44 млн. лв., който се реализира със средства от оперативната програма "Регионално развитие" 2007 - 2013.

Ефектите

Софтуерът, който ще ръководи движението в Пловдив, е германски. Той ще позволява всички 50 кръстовища да бъдат свързани като коридори и трафикът да бъде оптимизиран. Според икономическите експерти на община Пловдив новата система трябва да намали разходите както на гражданите (чрез въвеждане на електронно таксуване), така и на общинския бюджет.

Според кмета на Пловдив Иван Тотев проектът трябва да позволи на жителите на града да слязат от личните си автомобили и с велосипед или градски транспорт да стигнат навреме до целта си. Той поясни, че на 50-те светофара, включени в системата за автоматичен контрол, ще имат специален режим за велосипедистите по 48-те километра изграждащи се велоалеи в града.



"В стария програмен период Пловдив получи 74 милиона лева за реализация на 12 проекта от този тип, а през новия програмен период градът може да разчита на нови 81 милиона лева", каза и заместник-министърът по регионалното развитие Деница Николова.

Според прогнозата на Васил Павлов - директор на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" - Пловдив, ефектите от новото автоматично управление на трафика ще бъдат измерени със съкращаване на времето за прекосяване на града с автобус - до 30 на сто, и снижаване на замърсяването с изгорели газове.

Проектът

Транспортният проект на Пловдив е на стойност 44 милиона лева и стартира още през 2012 г. Той включва изграждането на интелигентна система за управление на трафика - с "умни" светофари, GPS система за контрол на градския транспорт, електронни билети и информационни табла, строителството на 48 километра велоалеи в града.

Първоначално бе планирано основните дейности по проекта да приключат да края на 2013 г., но, както често става, те се забавиха. Така например една от основните части на проекта - изграждането на 37 км нови и рехабилитацията на вече съществуващите 11 км велоалеи на обща стойност около 14 млн. лв., започна едва в началото на настоящата година. Строителят е консорциум "Велоалеи Пловдив – 2013" с водещо участие в него на компанията "Драгиев и ко".

Чак през февруари 2015 г. бе подписан договорът за поставянето на автомати за електронно таксуване в автобусите на градския транспорт, както и за информационни табла за движението и маршрута на автобусите на спирките и визуални табла в автобусите. Това бе и най-скъпият компонент от проекта - около 20 млн. лв. Изпълнител е испанската фирма Indra Sistemas S.A.

Дейностите по проекта трябва да приключат най-късно до края на годината, тъй като това е и срокът, в който трябва да завършат всички дейности по проекти, финансирани по европрограми от предходния програмен период. В противен случай средствата няма да бъдат възстановени от еврокомисията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ЕС и Япония ще търгуват без мита от догодина, кабинетът задвижва кандидатурата за банковия съюз Вечерни новини: ЕС и Япония ще търгуват без мита от догодина, кабинетът задвижва кандидатурата за банковия съюз

И още: Страсбург осъди Русия за неефективно разследване убийството на Политковская; Какво ще промени кандидатът за управител на здравната каса

17 юли 2018, 1345 прочитания

МВР забрави да провери пореден самолет на летище София 4 МВР забрави да провери пореден самолет на летище София

Пилотирал габровският бизнесмен Мирослав Хинков, който отивал на почивка със семейството си

17 юли 2018, 4199 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Общината избра проектанти по програмата за саниране в София

Прогнозната стойност на договорите е 15 млн. лв., но параметрите зависят от броя на желаещите да санират жилищата си

Най-голямото притеснение пред Facebook: тийнейджърите

Интернет гигантът вече не е предпочитаната социална мрежа сред младежите

Голямото доплащане за здраве

Или какви идеи за реформи в модела на финансиране обмислят управляващите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

С бъклица и плам

Българските традиции са основно вдъхновение за лондонската марка Chopova Lowena

Рапсодия в зелено

"Неотъпкана пътека" е първият по рода си фестивал в България

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: ЕС и Япония ще търгуват без мита от догодина, кабинетът задвижва кандидатурата за банковия съюз

Емисия

DAILY @7PM // 17.07.2018 Прочетете