Руска рулетка с изтребители

Въпреки принципното споразумение за ремонт на българските МиГ-29 в Полша тежките въпроси за бъдещето на изтребителната авиация остават

"Готов съм веднага да обезпеча ремонтите на изтребителите МиГ-29 със сумата, която се договори между нашия и полския министър на отбраната", изненадващо обяви преди седмица премиерът Бойко Борисов. По принцип той е един от най-отявлените противници на проекта
за придобиване на нова ескадрила натовски изтребители.
"Готов съм веднага да обезпеча ремонтите на изтребителите МиГ-29 със сумата, която се договори между нашия и полския министър на отбраната", изненадващо обяви преди седмица премиерът Бойко Борисов. По принцип той е един от най-отявлените противници на проекта за придобиване на нова ескадрила натовски изтребители.    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
"Готов съм веднага да обезпеча ремонтите на изтребителите МиГ-29 със сумата, която се договори между нашия и полския министър на отбраната", изненадващо обяви преди седмица премиерът Бойко Борисов. По принцип той е един от най-отявлените противници на проекта
за придобиване на нова ескадрила натовски изтребители.
"Готов съм веднага да обезпеча ремонтите на изтребителите МиГ-29 със сумата, която се договори между нашия и полския министър на отбраната", изненадващо обяви преди седмица премиерът Бойко Борисов. По принцип той е един от най-отявлените противници на проекта за придобиване на нова ескадрила натовски изтребители.    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Миналия петък българският военен министър Николай Ненчев като че ли имаше повод да си отдъхне поне за малко. "Това е нещо, за което съм си заложил главата", беше обявил той в края на юли по повод сагата с изтичащия ресурс на българските бойни самолети МиГ-29, които осъществяват защитата на въздушното пространство на страната, и евентуалния им ремонт без руско участие. По всичко личи, че на този етап главата на военния министър като че ли няма да падне. Или поне не заради принудителното приземяване на изтребителната авиация.

В края на миналата седмица Ненчев подписа с полския си колега Томаш Шемоняк двустранно споразумение за военно сътрудничество и протокол за намерения, които създават правните основи за възстановяване на летателния ресурс на произведените в края на 80-те години на миналия век изтребители, използвани от българските военно-въздушни сили (ВВС). "България посочи Полша като свой партньор и съюзник за ремонта на своите МиГ-29. Ние много добре знаем, че това решение има голямо геополитическо значение. Искам да благодаря от наша страна за това доверие", коментира по този повод Томаш Шемоняк в петък. "Между Полша и България няма неразрешени въпроси", обяви пък Николай Ненчев по повод преговорите около бъдещия ремонт на българските МиГ-ове.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


12 коментара
  • 1
    historian avatar :-|
    historian


    Добър опит за анлиз, но мисля, че накрая се допуска грешка - в Полша нямат голям запас от руски резервни части (няма как да го имат -особено сега, при тия санкции и конфронтация). Просто поляците отдавна са почнали да си ги произвеждат сами в сътрудничество с Израел, където вече работят много руски евреи - военни специалисти (това и българите биха могли отдавна да направят)... Мисля, че руснаците също са обявили и полските МИГове за бракувани, ама какво от това - поляците си ги ремонтират сами, смениха електрониката и ги експлоатират нормално...(е, не толкова, колкото новите си Ф-16, разбира се...)

  • 2
    antipa avatar :-P
    D-r D

    Нищо нелогично няма в позицията на РКС МиГ.
    Пробвайте да си ремонтирате гаранционното БМВ в гаражчето на бай Гошо и като го скофти да се пробвате пак в Камор ауто...

  • 3
    dereck avatar :-|
    dereck

    [quote#0:" "]...На практика това означава, че военните не бива повече да възлагат поръчки за нови способности на ненатовски производители на оръжие.[/quote] ...Интересно, дали г-н президента си дава сметка, че "Грипените" JAS-39 се произвеждат от СААВ, която е шведска компания?! До момента нямам информация Швеция да е приета за член на НАТО...!
    Или се кани да купи морално остарелите Ф-16 с калкулационни разходи за един летателен час от 27500 лв.
    Може би, това че Грипените са изтребители четвърто поколение и калкулационните им разходи са само 12200лв. за летателен час е "без значение"... :(

  • 4
    hirschfeld avatar :-|
    hirschfeld

    Да дадеш на поляк да ремонтира самолети е като да дадеш на мангал да ти калайдисва съдовете. Нивото на техническа (не)компетентност е еднакво. Изобщо някой чул ли е нещо полско качествено да има ? Поляците могат да си правят каквото искат с техните си самолети, една част от които им бе просто подарена от германците. Смешно е за 15-20%, а реално доста по-малко, да се съсипват бойните самолети. Колкото до т.нар. "ремонт" на двигателите - това е съвсем абсурдно. За справка - отношенията между Китай и Русия в същата област. След като китайците решиха,ч е са много хитри, спряха им доставката на двигатели и всички самолети легнаха на земята. Същото ще стане и с нашите мигове, след т.нар. "ремонт". Всъщност това е и целта - да се намери начин да се унищожат, за да се отвори пътя за 35 годишни бараки на цената на нови.

  • 5
    seniorbb avatar :-|
    джендър NATO generals

    Със ремонтирането и удължаване живота на старите МиГ-ове, се дава формален повод за съществуване на блъгарските ВВС-там работят няколко хиляди души-двойно повече, от колкото в Унгария.
    България НЯМА ПАРИ за нови самолети. Ескадрила от тях струва милиарди/заедно със съвременни системи./
    Ако някой толкова натиска за замяна на купените нови и остарели при нас МиГ-ове със стари ф16, да си спомни още живия Гигов, който гушна 25% от френските хеликопетери. И Емил Кюлев, който агресивно и НЕ БЕЗКОРИСТНО налагаше Ф16, но Русия му взе мерника.
    Най-евтино е друг да ни пази небето срещу наем! Но какви кражбици има в покупката на самолети? Или как да запазим над 7 000 души работещи в българските ВВС?

  • 6
    sreta_shteta avatar :-P
    sreta_shteta

    До коментар [#4] от "hirschfeld":

    В Полша се произвеждат (изцяло, а не сглобяват като "Грейт Уол" в Ловеч) 2/3 от всички реактивни двигатели в света, таваришч, осведоми се, ползвай гугъл и потърси за Боинг-Полша, Прат и Уитни - Полша и General Electric aviation - Полша.

  • 7
    sqrt avatar :-|
    Daria

    ала бала дрън дрън. Целта е нито да се ремонтират , нито да се купуват нови или стари самолети, а да няма бг авиация. Това за поляци и други глупости са отново за нашия прост матрял на небето и на земята. Те от 2 години протакат защото са им задали да свалят бг авиацията.

  • 8
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф


    До коментар [#4] от "hirschfeld":

    Хай спри малко, па почини.
    Руските пък като гарантират едно качество. Моли се да не попаднеш на понеделнишка стока.

  • 9
    2.5 avatar :-|
    2.5

    "Заедно с всички парламентарно представени политически сили, с изключение на БСП и АТАКА, постигнахме широко политическо съгласие..."

    Ами АБВ? Никой не може да мемубеди, че партията фрашкана с проруски военни е кандисала на такова нещо. Хората на Първанов явно знаят на какви спънки ще се натъкне проекта и предпочитат да пасуват...

  • 10
    hirschfeld avatar :-|
    hirschfeld

    Ха хахахаха
    2/3 от всички реактивни двигатели :))))))))))))

    Голям смях


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата