Строежът на нови две отсечки от "Струма" тръгва с пари от бюджета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строежът на нови две отсечки от "Струма" тръгва с пари от бюджета

Строежът на отсечката Дупница - Благоевград (лот 2) от "Струма" още не е завършил

Строежът на нови две отсечки от "Струма" тръгва с пари от бюджета

Цената им след търговете за изпълнители е 352 млн. лева

Десислава Лещарска
12262 прочитания

Строежът на отсечката Дупница - Благоевград (лот 2) от "Струма" още не е завършил

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Правителството реши, че строежът на две нови отсечки от магистрала "Струма" - Благоевград – Крупник и Кресна – Сандански, ще започне с пари от държавния бюджет. "Това ще позволи своевременното стартиране на дейностите по изграждане на участъците от лот 3 до получаване на формалното одобрение на европейското финансиране по проекта от ЕК", се казва в решението на Министерския съвет.

Изпълнителите са избрани

Лот 3 на "Струма" - Благоевград – Сандански, е разделен на три подучастъка, като за два от тях - същите, чието изграждане ще започне с държавни средства, вече има избрани изпълнители.  Лот 3.1 на "Струма" (Благоевград – Крупник) ще се строи от Обединение "АМ Струма 3.1", в което влизат "Агромах", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив", "АБ"(Хасково), "Хидрострой" и "Алве консулт", като първите три са от орбитата на благоевградското "Агромах". То спечели поръчката с минимална цена от 139 млн. лв. без ДДС и максимална – 155 млн. лв. без ДДС. Договорът с избрания изпълнител още не е подписан заради жалби на участници в по-ранни етапи на процедурата, които са отхвърлени от Комисията за защита на конкуренцията, но все още няма окончателно произнасяне на съда.

Лот 3.3 (Кресна – Сандански) ще се строи от Консорциум "Струма – лот 3.3", включващо "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой-92", "Главболгарстрой" и "Геострой" (с подизпълнител "ГБС Благоевград"). Обединението спечели поръчката за отсечката с минимална цена 213 млн. лева без ДДС и максимална – 234 млн. лв. без ДДС. Същото обединение на "Главболгарстрой" построи лот 1 на "Струма" и в момента работи по лот 2. Договорът за отсечката вече е подписан и след осигуряване на финансирането работата може да започне веднага.

Кресненското дефиле в очакване

Лот 3.1 на автомагистрала "Струма" е с дължина от 12.6 км и включва участъка от гр. Благоевград до гр. Симитли заедно с тунел "Железница" с приблизителна дължина от 2 км. Лот 3.3 пък обхваща участъка от гр. Кресна до началото на изградения Лот 4 от автомагистралата при гр. Сандански и е с дължина 23.6 км.

Лот 3.2, който не е включен в решението на Министерския съвет, е проблемният участък през Кресненското дефиле. В момента се проектира алтернативен вариант на трасето, тъй като първоначално предвиденият 15-километров тунел под пролома ще струва над 800 млн. евро според разчети на Национална компания "Стратегическа инфраструктура". Новият проект ще се подложи на екологична оценка и след края на процедурата ще бъде подаден формуляр за кандидатстване за изграждането на този участък, уточняват от пресслужбата на Министерския съвет.

Правителството обяви, че ще завърши 635 км магистрали до 2022 г.

Нови 635 км автомагистрали и над 17 хил. км ремонтирани пътища от I, II и III клас до 2020 г., предвижда Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и оперативната програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерския съвет. Сред приоритетите на правителството е завършването на магистрали "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море" и "Калотина". Документът, който не е публикуван, съдържа анализ на състоянието на пътната мрежа в страната и финансов план за модернизацията й. Той предвижда и законови промени заради увеличения брой автомобили и засиления трафик.

Правителството реши, че строежът на две нови отсечки от магистрала "Струма" - Благоевград – Крупник и Кресна – Сандански, ще започне с пари от държавния бюджет. "Това ще позволи своевременното стартиране на дейностите по изграждане на участъците от лот 3 до получаване на формалното одобрение на европейското финансиране по проекта от ЕК", се казва в решението на Министерския съвет.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    Подкрепям.Но е важно и мурзилажа в лицето на бсп да не се върне на власт, щото не знам как го правят, ама все ни спират финансирането.

  • 2
    b_d_s avatar :-|
    b_d_s

    До коментар [#1] от "КокаКольо":

    Стига с тези легенди! ГЕРБ не е нищо повече от БСП. Всички тези строежи ги има, защото имаме финансиране от ЕС и защото администрацията ни вече се научи да пише и защитава проекти.
    ГЕРБ са същите негодници, крадливи, без идеи, срам за България. Напред в медиите се тика новият асфалт, а истинските проблеми в образование, здравеопазване, раждаемост, бизнес среда, корупция и т.н. се замитат.

  • 3
    lynx86 avatar :-|
    Iliyan Tsvetkov

    За пътят Видин - Ботевград пак нищо не се говори... Еб@хте му майката на тоя край!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    [#2] - Мурзилка, на БСП им спират парите

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK