Финансов глад в държавния транспорт
Железопътната компания спешно търси 150 млн. лв. заем, стратегията за оздравяване на жп превозвача е блокирана, а "Авиотряд 28" чака арести на самолети


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Истински финансов глад върлува в системата на държавните транспортни компании, стана ясно по време на заседанието на ресорната комисия в парламента. Накратко, Националната компания "Железопътна инфраструктура" не е в състояние да съфинансира проектите за ремонт на свои трасета, за които има отпуснати европейски пари. В същото време стратегията за оздравяване на БДЖ е блокирана, защото финансовото министерство отказва да я съгласува, което означава, че не гарантира отпускането на парите за нея. Плюс това "Авиоотряд 28" (превозващ представителите на държавната власт) е задлъжнял до степен, че има опасност негов самолет скоро да бъде арестуван заради неплатени летищни такси. И за капак - страната ни не изпълнява ангажиментите си по поддържане на река Дунав като плавателен път. Всичко това разказа в сряда министърът на транспорта Ивайло Московски пред депутатите от секторната комисия в парламента в отговор на техни въпроси.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
След като опаса енергетиката, ятото скакалци задружно се прехвърли на следващия държавно доминиран отрасъл - транспорта. Логигичното се случи. Предполагам, никой не е очаквал, че ще се ориентират към писането на софтуер, уредостроенето или промиването на печатни платки.
Иначе по медиите само за растеж се говори, а в същото време дори ремонта на правителствения самолет няма пари, а какво да кажем за останалите неща.
Та според мен целият "растеж" дето бодро го тръбят не е нищо друго а спестяване на важни разходи по поддръжката. Изяждаме държавата за да "генерираме" ръст. Разпродаваме я за скрап за да "генерираме" ръст..
То няма да остане държава.. както е тръгнало.. Като Кремиковци сме..
бдж се води към умишлен фалит за да бъде разграбено и унищожено от владимир владимиров - комсомолския секретар по времето на жан виденов, който управлява бдж от 2009г. И едно уточнение стратегията само е внесена в народното събрание и то с голямо закъснение , но не е одобрена все още от него, защото е пълна с глупости и неточности, за които търсим друг виновник, но не и авторите.
Тоз юнак се доказа, че не може да се справи с проблемите в транспорта,защо Капитана го постави пак начело на това министерство?Един Боко знае!
До коментар [#2] от "mickmick":
Няма нужда от ремонт на самолета им...един път, два пъти....трети път стомна за вода и може да ни излезне късмета :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.