Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Финансов глад в държавния транспорт

Железопътната компания спешно търси 150 млн. лв. заем, стратегията за оздравяване на жп превозвача е блокирана, а "Авиотряд 28" чака арести на самолети

Министърът на транспорта Ивайло Московски твърди, че редовно "подсеща" колегата си Владислав Горанов за дупките в ресора си, но без резултат
Министърът на транспорта Ивайло Московски твърди, че редовно "подсеща" колегата си Владислав Горанов за дупките в ресора си, но без резултат
Министърът на транспорта Ивайло Московски твърди, че редовно "подсеща" колегата си Владислав Горанов за дупките в ресора си, но без резултат    ©  Мария Съботинова
Министърът на транспорта Ивайло Московски твърди, че редовно "подсеща" колегата си Владислав Горанов за дупките в ресора си, но без резултат    ©  Мария Съботинова

Истински финансов глад върлува в системата на държавните транспортни компании, стана ясно по време на заседанието на ресорната комисия в парламента. Накратко, Националната компания "Железопътна инфраструктура" не е в състояние да съфинансира проектите за ремонт на свои трасета, за които има отпуснати европейски пари. В същото време стратегията за оздравяване на БДЖ е блокирана, защото финансовото министерство отказва да я съгласува, което означава, че не гарантира отпускането на парите за нея. Плюс това "Авиоотряд 28" (превозващ представителите на държавната власт) е задлъжнял до степен, че има опасност негов самолет скоро да бъде арестуван заради неплатени летищни такси. И за капак - страната ни не изпълнява ангажиментите си по поддържане на река Дунав като плавателен път. Всичко това разказа в сряда министърът на транспорта Ивайло Московски пред депутатите от секторната комисия в парламента в отговор на техни въпроси.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 17

    След като опаса енергетиката, ятото скакалци задружно се прехвърли на следващия държавно доминиран отрасъл - транспорта. Логигичното се случи. Предполагам, никой не е очаквал, че ще се ориентират към писането на софтуер, уредостроенето или промиването на печатни платки.

    Нередност?
  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 2
    • + 10

    Иначе по медиите само за растеж се говори, а в същото време дори ремонта на правителствения самолет няма пари, а какво да кажем за останалите неща.

    Та според мен целият "растеж" дето бодро го тръбят не е нищо друго а спестяване на важни разходи по поддръжката. Изяждаме държавата за да "генерираме" ръст. Разпродаваме я за скрап за да "генерираме" ръст..

    То няма да остане държава.. както е тръгнало.. Като Кремиковци сме..

    Нередност?
  • 3
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov
    • - 6
    • + 8

    бдж се води към умишлен фалит за да бъде разграбено и унищожено от владимир владимиров - комсомолския секретар по времето на жан виденов, който управлява бдж от 2009г. И едно уточнение стратегията само е внесена в народното събрание и то с голямо закъснение , но не е одобрена все още от него, защото е пълна с глупости и неточности, за които търсим друг виновник, но не и авторите.

    Нередност?
  • 4
    bzm avatar :-P
    bzm
    • - 1
    • + 4

    Тоз юнак се доказа, че не може да се справи с проблемите в транспорта,защо Капитана го постави пак начело на това министерство?Един Боко знае!

    Нередност?
  • 5
    bzm avatar :-|
    bzm
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#2] от "mickmick":

    Няма нужда от ремонт на самолета им...един път, два пъти....трети път стомна за вода и може да ни излезне късмета :)

    Нередност?
Нов коментар