Блокадата на границата между Сърбия и Хърватия показа транспортната зависимост на България

Лошата инфраструктура в страната и в Румъния ограничава алтернативите за превоз

Хърватия ограничи преминаването през пунктовете Баяково и Товарник като репресивна мярка за това, че Сърбия насочи бежанския поток през границата. Но през уикенда отмени блокадата
Хърватия ограничи преминаването през пунктовете Баяково и Товарник като репресивна мярка за това, че Сърбия насочи бежанския поток през границата. Но през уикенда отмени блокадата    ©  STOYAN NENOV
Хърватия ограничи преминаването през пунктовете Баяково и Товарник като репресивна мярка за това, че Сърбия насочи бежанския поток през границата. Но през уикенда отмени блокадата
Хърватия ограничи преминаването през пунктовете Баяково и Товарник като репресивна мярка за това, че Сърбия насочи бежанския поток през границата. Но през уикенда отмени блокадата    ©  STOYAN NENOV

От две години българският производител на металорежещи машини "ЗММ България" се готви да представи продукцията си на индустриалното изложение ЕМО Milano 2015. Предприятието е подготвило три машини за по 300 хил. евро и е платило солидна такса за участие. Машините са натоварени на два камиона и потеглят за Милано, където изложението започва на 5 октомври и те трябва да са там поне седмица по-рано. Нещата обаче блокират (буквално) на 20 септември, неделя, на границата между Сърбия и Хърватия.

"ЗЗМ България" е само една от компаниите, станали жертва на блокадата, която започна в разгара на кризата с бежанците.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата