Част от пътя до Слънчев бряг поскъпва драстично от 7 на 24 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Част от пътя до Слънчев бряг поскъпва драстично от 7 на 24 млн. лв.

Пътят е натоварен целогодишно, а през лятото интензивността на движението е толкова висока, че задръстванията са ежедневие и изнервят превозвачи и туристи

Част от пътя до Слънчев бряг поскъпва драстично от 7 на 24 млн. лв.

Причина за оскъпяването е новата екооценка, която показала, че проектът се нуждае от допълнителни екосъоръжения

Десислава Лещарска
17408 прочитания

Пътят е натоварен целогодишно, а през лятото интензивността на движението е толкова висока, че задръстванията са ежедневие и изнервят превозвачи и туристи

© Мария Съботинова


Ремонтът ще се забави поне с година, след като първият търг бе спрян заради двойно по-скъпи оферти от прогнозната цена. С новата екооценка пък оскъпяването е тройно.

Разширяването на отсечката между Ахелой и Поморие от първокласния път І-9 Слънчев бряг – Бургас се отлага най-малко с година и поскъпва от 7 млн. лева на 24 млн. лева. Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова след осмата конференция по пътища, състояла се в Несебър. Пътната агенция бе обявила търг за реконструкцията на близо 5-километровия участък, но го е прекратила през август, тъй като ценовите оферти на участниците значително са надвишавали прогнозната цена. До отваряне на ценовите оферти достигнаха "Щрабаг" и "Трейс груп холд" с цени над 16.5 млн. лева при прогнозна 7 млн. лв.

"За съжаление се наложи дапрекратим процедурата, но всяко зло за добро, защото междувременно излезе докладът по оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС), тъй като тук зоната е много чувствителна", коментира министър Павлова. "В този доклад са заложени много сериозни допълнителни мерки по отношение изграждането на пътя и в крайна сметка се радваме, че прекратихме търга. Сега се допроектира този участък, тъй като пътят трябва да бъде вдигнат с около 1 метър и трябва да се включат допълнителни съоръжения с цел опазване на околната среда. Така крайната цена отива на 24 млн. лв.", обясни Павлова. Министърът каза още, че ще се разчита на целево финансиране от Министерския съвет, което ще бъде заложено в бюджет 2016 г. 

Предстоят обходните пътища на Поморие и Ахелой

Реконструкцията на пътя Ахелой - Поморие включва изграждане на второ платно от км 212 до км 217 и от км 210 до км 215 на пътя Слънчев бряг – Бургас. Началото на реконструирания участък при км 212 е от бъдещия обходен път на гр. Ахелой, а краят е при бъдещия обход на гр. Поморие при км 217.

Търгът за обхода на Поморие (5.8 км) е на финалната права и до края на ноември ще имаме избран изпълнител, посочи Павлова. Проектът е с прогнозна цена 20 млн. лв. и събра осем оферти - основно български строителни компании плюс австрийската "Щрабаг" и обединение на турски фирми.

"За Ахелой сме малко по-назад", посочи Павлова. Освен финансирането на пътя Слънчев бряг - Бургас има още един съществен проблем и това са отчуждителните процедури, които не са започнали, каза министърът и допълни, че ще разчита на кметовете. "Трябва да разгледаме парцеларните планове, да ги одобрим на експертен съвет, да ги внесем на Министерския съвет, след което да започне дългата сага по отчуждаване. Винаги давам за пример Западната дъга и Северната тангента: 340 дела от собственици на имоти имахме на тангентата (15 км), за втората част на Западната дъга с дължина 5 км за три дни получихме над 90 жалби, това доведе до 9 месеца удължаване на срока", каза министърът.

Така в периода 2016-2017 г. ще се избира изпълнител за пътя Ахелой - Поморие и ще се правят отчуждения. Същественото изпълнение на строителството може да се отложи чак до 2018 г.

Дълга история

За изграждането на допълнителни платна на пътя Бургас - Слънчев бряг във въпросните участъци се говори от години. Проектите се забавиха заради отчуждения, спорове на черноморските общини с държавата за финансиране и липса на пари за самия ремонт. Средства се търсеха от оперативните програми, програма "Транзитни пътища" на Световната банка и в крайна сметка правителството реши да плати от бюджета. Пътят е натоварен целогодишно, а след проливни дъждове миналата година беше залят от вода и временно затворен. През летния сезон пък интензивността на движението е толкова висока, че задръстванията са ежедневие и изнервят превозвачи и туристи.

Ремонтът ще се забави поне с година, след като първият търг бе спрян заради двойно по-скъпи оферти от прогнозната цена. С новата екооценка пък оскъпяването е тройно.

Разширяването на отсечката между Ахелой и Поморие от първокласния път І-9 Слънчев бряг – Бургас се отлага най-малко с година и поскъпва от 7 млн. лева на 24 млн. лева. Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова след осмата конференция по пътища, състояла се в Несебър. Пътната агенция бе обявила търг за реконструкцията на близо 5-километровия участък, но го е прекратила през август, тъй като ценовите оферти на участниците значително са надвишавали прогнозната цена. До отваряне на ценовите оферти достигнаха "Щрабаг" и "Трейс груп холд" с цени над 16.5 млн. лева при прогнозна 7 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK