След приемането на образователния закон: реакции и очаквания
Кои трябва да са най-видимите промени в образователната система и какво мислят някои наблюдатели за тях
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В сряда, 30 септември, след недотам ожесточени дебати и при кворум от стотина души, бе приет новият Закон за предучилищното и училищното образование. Дългоочакваните промени (първото и единствено обновление на просветния закон на България след 1989 г. бе преди 24 г.) внасят множество изменения в начина, по който ще бъде структурирано училищното образование у нас и позволяват повече автономия на учителя да определя програмата си. Учениците пък няма да получават оценки от първи до четвърти клас. Но законът е само гръбнака на реформата - в идните месеци ще трябва да се създаде структурата, която да го движи - заложените образователни стандарти, независимия от МОН Национален инспекторат, и същинското въвеждане на училищната автономия. Ето какво точно променя закона и какви бяха първите реакци след приемането му.
Промените накратко
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.