Строителството на новия лъч на метрото започва през пролетта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строителството на новия лъч на метрото започва през пролетта

Строителството на новия лъч на метрото започва през пролетта

Договорите за изграждането на централната част от линията вече са подписани

31412 прочитания

© Мария Съботинова


Строителството на третия метродиаметър, който ще свързва кварталите "Горна баня" и "Левски", ще започне през пролетта. Договорите за четирите позиции от обявения от "Метрополитен" търг за изграждането на централната част на линията вече са подписани, като трябва да се извършат някои довършителни работи по регулационните планове. Това съобщи главният архитект на София Петър Диков в презентация по време на Осмата национална конференция по пътища с международно участие, която се проведе миналата седмица в Несебър.

В петък от публичната "Трейс груп холд" също обявиха в съобщение до Българската фондова борса (БФБ), че на 28 септември са подписали договора за изпълнение на единия от участъците на новия метродиаметър, който ще се строи с финансиране от програма "Транспорт" 2014 – 2020 и местно съфинансиране. За момента сключването на договорите не е отразено на интернет страниците на Агенцията по обществени поръчки и на възложителя "Метрополитен".

Кой какво строи

Третият метродиаметър включва три участъка, които обхващат предимно централната част на града - от кв. "Красно село" до парка "Заимов" - обща дължина 7.8 км и 7 метростанции, както и още два участъка - от кв. "Красно село" до кв. "Овча купел" и от парка "Заимов" до кв. "Левски".

"Трейс" е водещ партньор в обединение "Метро строителство", което ще изгради първата централна отсечка - между парка "Заимов" и Орлов мост. В консорциума влизат още "Евро алианс тунели" и "Инжпроект". Стойността за изграждането на трасето с дължина 1.6 км и две метростанции е 75.58 млн. лв. без ДДС. Обединение "Метро строителство" на практика остана без конкуренция за отсечката, след като другият кандидат – съдружие между три испански компании и "СК 13 Пътстрой", бе отстранен.

Втората централна отсечка -  от Орлов мост до кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага", ще се изгражда от консорциума "Метро билд център", в който влизат други познати на пазара имена – "Джи пи груп" и "Станилов", които в момента изграждат участъка от бул. "Джеймс Баучер" до "Хладилника" по втория метролъч, както и "Интерпром" и "Биас-М". Предложената от тях прогнозна цена за трасето от 2.4 км и три нови метростанции беше 93.89 млн. лв. без ДДС.

Строител на третата отсечка - между кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага" и пазара "Красно село", ще е обединението "Метро 2014", в което влизат "Монолит София", "Балканстрой" и "Балканстрой София". Участъкът е с дължина 2.97 км, като по него ще бъдат изградени и две метростанции, а общата оферирана стойност за изпълнението му беше 47.77 млн. лв.

Четвъртата позиция от обявената от "Метрополитен" обществена поръчка за централната част от новия метродиаметър е за изграждането на двупосочен тунел, свързващ всички метростанции по 7-километровото трасе. Най-ниската ценова оферта в най-оспорваната (пет кандидата) и най-скъпа задача беше дадена от турската Gülermak, която предложи цена от 152.99 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 200 млн. евро. Компанията обаче не успя да защити цената си и офертата й беше отстранена в окончателното класиране, а за изпълнител на позицията беше избран друг турски кандидат с опит при изграждането на софийското метро – "Доуш иншаат ве тиджарет". Дружеството участва в конкурса в обединение с българските "Виа конструкт груп" и "Ултрастрой", като предложената от тях цена е 195.23 млн. лв.

Втори участък - през 2017 г.

Изграждането на втория участък на новия метро лъч – от кв. "Красно село" до кв. "Овча купел", ще започне в началото на 2017 г., съобщи още Диков, цитиран от Infrastructure.bgg. Отсечката ще прави връзка с жп трасето, което ще позволи на пътуващите от Радомир и Перник да правят връзка с метрото. Преди време изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев посочи, че в момента се подготвят тръжните документи за изпълнител, припомня изданието.

Мотриси Siemens за новата линия

Договорът за 20 нови мотриси за софийското метро вече е подписан с германската компания Siemens, която спечели търга за влакчетата за третия метродиаметър, съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев миналата седмица. Консорциумът "Симетро София" - "Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag, предложи най-ниска цена за доставката на 20-те влака - 418 млн. лв.

Строителството на третия метродиаметър, който ще свързва кварталите "Горна баня" и "Левски", ще започне през пролетта. Договорите за четирите позиции от обявения от "Метрополитен" търг за изграждането на централната част на линията вече са подписани, като трябва да се извършат някои довършителни работи по регулационните планове. Това съобщи главният архитект на София Петър Диков в презентация по време на Осмата национална конференция по пътища с международно участие, която се проведе миналата седмица в Несебър.

В петък от публичната "Трейс груп холд" също обявиха в съобщение до Българската фондова борса (БФБ), че на 28 септември са подписали договора за изпълнение на единия от участъците на новия метродиаметър, който ще се строи с финансиране от програма "Транспорт" 2014 – 2020 и местно съфинансиране. За момента сключването на договорите не е отразено на интернет страниците на Агенцията по обществени поръчки и на възложителя "Метрополитен".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    azmatahari avatar :-P
    azmatahari

    Добре, че ще участва Трейс, че се притесних.

  • 5
    anu avatar :-P
    Ronald Reagan

    Пич като ги copy-пействаш тези материали вземи, че редактирай поне правописните грешки. Да не говорим, че материалите са пълна скука. Защо си решил, че посетителите в този сайт пасат трева не знам!

  • 6
    nikolayrangelov avatar :-|
    Николай Рангелов

    Ех, миналата седмица казаха, че края на ноември ги почват, а напролет към Овча Купел. Сега изтеглиха сроковете с 6-12 месеца. Ама нищо чудно и тях да не спазят.
    Някой много добре знае какви са реалистичните срокове. Ама за мезе ни вземат.

  • 7
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Каква част от от програмата "Транспорт" отива само за София? Това не унищожава ли другите части на България?

    Откъде на къде национална програма ще финансира София? Какво да кажем за националната инфраструктура? Или то такова чудо вече нямаме?

    Както е тръгнало след няколко години, друго в България няма да има - само София и някаква едва крепяща се провинция.

  • 8
    will avatar :-|
    V. Uzunov

    До коментар [#7] от "mickmick":

    България никога не е имала по-добри пътища колкото в момента... колкото и да не ти се вярва... не са само за София ресурсите.

  • 9
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#8] от "will":

    Е то и телефони имаме както никога досега. Но това е просто заради техническия прогрес.

    То е ясно, че ресурсите не са само за София, но няма да се учудя ако 80% са за столицата.

  • 10
    azc53475855 avatar :-|
    azc53475855

    Някой пак не е разбрал нещо. Прочетете информациите за търговете: Приключили са търговете за 7 метростанции и 7 км трасе от театъра зад канала зо кв.Красно село, така както са посочени в статията. Тези участъци поетапно ще започнат да се изграждат в края на 2015г и началото на 2016. До средата на 2016г се предвижда да започне изграждането на една метростанция на бул. Вл.Вазов, която е част от централния Етап 1 на линия 3, а през втората половина на 2016г и на участъка от кв.Красно село / ул.Житница/ през ж.к.Овча Купел до ж.п. линията София- Перник в кв.Горна Баня- Етап 2 на проекта за Линия 3. Договорът за 20-те влака от Сименс е за 283млн.лв., а заедно със следващитте 10 влака и системи за управление за следващите 8км трасе, които са опция за стартиране със следващото разширение, става посочената в статията цифра.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK