Държавата натоварва компаниите с още данъчна бюрокрация
Старите и бъдещите коли и имоти над 5000 лв. трябва да се декларират по неясни правила


Георги Желязков

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Правителството реши да създаде огромна бюрокрация и несигурност на хиляди фирми. През промени в Закона за ДДС регистрираните компании, които са около 230 хиляди, ще трябва да декларират всички вече налични и покупките на нови автомобили и имоти на стойност над 5000 лв. Те ще са задължени да измислят своя методика за изчисление каква част от тях се ползва не за корпоративни цели и да се самооткажат от част от ДДС-то си за връщане. После данъчните ще имат свободата да не се съгласят и да поискат връщане на повече ДДС. Причината - текстовете са неясни, вместо да има разписани ясни правила.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
22 коментара
Toва е класически опит, да се създава зависим електорат. Ти си декларирай, ние можем да се съгласим, може и да не се съгласим, можем и по всяко време да те проверим...ъхъхъ.....Ама работата е фифти-фифти и по-добре да си имаме уважението, особено на избори. По подобен начин РБ сложи крак във вратата, като остави контра частните училища да "внасят за одобрение" правилник, как ще обучават 20% от учениците си безплатно.
"95% от новите коли в България се регистрират на фирми. И даде пример с големите джипове"
>>> Ако това е аргументацията на закона, голям джип за 5000 лева няма. И за 20 000 няма. Да се следи всичко на ангро, значи да не се следи нищо. Разходите по тази мярка ще бъдат повече от приходите.
Само се чудя, тия от Правителството сетили ли са се, че ако един разход, отчетен през фирмата, но нехарактерен за дейността и е, или социален, или представителен...респективно, върху него се дължи и 10% данък...???
А какво ще каже по въпроса, бизнеса...???
И сега какво, трябва да се връщам назад откакто имам фирма, да гледам кое за колко съм купил? Да си смятам ДМА-тата, но по набавна или по остатъчна стойност към дата на влизане на промените в закона?
230 хиляди фирми да декларират 230 хиляди методики до 29.02.2016, ами че то НАП ще има да ги чете и да ги одобрява следващите 23 години...
Или да взема просто да преместя фирмата в Румъния?
Браво, Бойко, браво, Борисов! Откъде ги намираш такива финансови министри, че да ги направим счетоводители! Че то аз трябва на моите да плащам около 50 000 лв. заплата! И предишния ти не беше лош, ама този май ще го бие! Да има само асфалт, а!?
Онзи пък ще взема отпечатъци на пациентите!
Меркел се била изгубила в превода!
Ами ти къде си се изгубил бе, човек? И смяташ да печелиш избори?
Успех!
Ако това недомислие мине през НС, едно че администрирането му ще е по-скъпо отколкото приходите,които ще докара в бюджета, и второ - тая липса на регулация ще отвори опашка пред административните съдилища.
Тъжна държава. Управлява се като от СИК-аджийска бригада.
Предполагам както обикновено предложението е добре "мотивирано" и придружено от "анализ" на МФ как ще подобри събираемостта без да доведе до допълнителни разходи на икономическите оператори. За нас остава да се борим с поредната правителствена глупост и да пращаме децата си в чужбина със заръка да се устроят там. Защото ние не го направихме преди 20 години и по всичко личи, че сбъркахме..
Публикувано през m.capital.bg
мамка му на всеки кретен в тази страна, който е гласувал за милиционерите от ГРОБ
Публикувано през m.capital.bg
що не си кажат направо, че искат рекет, ми се мъчат да правят "закони". Мутрата си е мутра, нищо ново от времето ма СИК и ВИС
Публикувано през m.capital.bg
Искам при първа възможност да зададете следния въпрос на гения измислил този законопроект - ходенето до тоалетна в офиса счита ли се за лична нужда или е присъщо за дейността на фирмата? И трябва ли всички тоалетни да се декларират пред НАП по площ и стойност?
Направо да кажат, че ще се признава 10 процента от ДДС-то за колите и жилищата и да се свършва това недоразумение, след като искат да събират повече ДДС. Обаче като паднат продажбите на нови коли това ще повлече нови проблеми.
Навлиза се обаче и в други области, теоретични и философски. Примерно, когато един човек е работещ е много спорно и трудно да се отдели личното от служебното. Един вид личното време и почивката е част от работния процес и е надлежно описано и в КТ, та служебната кола може и трябва да се ползва за т.нар. лични цели и особено с цел почивка, като част от работния процес. Отделно има и служебни коли, които са купени от физически лица и не е приспадан въобще ДДС. И масово горивото се води като представителен разход и като неприсъщ за дейността на повечето фирми и се облага допълнително с 10 процента и ДДС въобще не се признава.
А пък прагът от 2500 евро за разплащане в брой е направо нелеп. То един сервитьор в Кипър вади по 3-3.5
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.