Скъпо приземяване
"Летище София" беше осъдено да плати 44 млн. долара за строителството на пистата и на втора инстанция
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След дългогодишна съдебна сага "Летище София" се приземи - твърдо, принудително и доста скъпо. През изминалата седмица излезе решението на Софийския апелативен съд, след което кувейтско-саудитското обединение МАК/АДМАК, коeто изгради новата писта, може да поиска от държавната компания 44 млн. долара. Това означава, че "Летище София" ще трябва да приготви почти 76 млн. лв. и сметките му ще бъдат почти изпразнени.
Дотук се стигна благодарение на бавни процедури по отчуждаване на земя, дългогодишна неспособност или нежелание да се разбереш с отсрещната страна извънсъдебно, за да намалиш сумата и със скандален избор на адвокат на финалната права. Сметката от безстопанствеността е меко казано солена за компания с годишни приходи за 2014 г. 103.5 млн. лв. и печалба 5.25 млн. лв., която с този темп ще трябва да се трупа 15 години, за да покрие щетата.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
12 коментара
През 2001 г. летище Будапеща имаше натоварване, колкото Летище София към днешна дата. Унгария му продаде 75% от акциите на една дъщерна фирма на Бритиш Еъруейз за $ 2,1 милиарда. Ние от нашето няма да видим нищо, ще приключи като Лукойл - за 1$ и поемане на планините от заеми. Важното е народът да си мисли, че като е държавно, си е негово, а приватизация - значи ще обеднее.
Изводът какъв е? Това летище е било управлявано и се управлява от бездарни,некадърни идиоти или от алчни,крадливи мошеници.Някой да подскаже?
До коментар [#2] от "jsj33391146":
50 млн. лв. за "България ер" а.к.а. ТИМ достатъчна подсказка ли е :)
Концесия. Незабавно. Но не на ТИМ.
Съдейки по летищата в Бургас и Варна, които прогресират с всяка изминала година, точно Химимпорт трябва да вземат и летище София.
По скоро кретат а не прогресират, ходят само някакви чартери там само лятото
Държавно управление, некадърно както се вижда. Концесията е наложителна, вижда се!
До коментар [#6] от "jujo_si":
ward_winners_2014.html
Не си прав летищата във Варна и Бургас през 2014г. бяха в класацията за най-добрите летища в света, Варна на 9-то място, а Бургас на 8-мо.
http://www.worldairportawards.com/awards/airport_a
А за град от 300 000 души какво очакваш, да има директни полети до Ню Йорк ли?
До коментар [#8] от "nikivan":
Хахах готин виц :-D В цитираната класация, нашоте летища са точно след това на Тбилиси...
[quote#8:"nikivan"]Не си прав летищата във Варна и Бургас през 2014г. бяха в класацията за най-добрите летища в света, Варна на 9-то място, а Бургас на 8-мо[/quote]
Бе вие от ТИМ можете ли да четете? Първо, че тая класация е доста абстрактна и второ ние сме класирани в графа "Източна Европа".
Все едно да кажете, че Черно море е най-добрият футболен отбор в света, ама класацията била само измежду отборите в Североизточна България.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.