"Струма" до Благоевград е почти готова, но поскъпна пак
Влагата по магистралните строежи вече струва на българските и европейските данъкоплатци допълнителни 90 млн. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Отсечката на "Струма" между Дупница и Благоевград ще бъде завършена в края на октомври. Но както всички други последни магистрални проекти, ще е по-скъпа от очакваното и от договореното със строителите. Последното вдигане на стойността е с 1 млн. лв. И е по вече класическата форсмажорна схема - влага. Тези допълнителни пари се плащат от българските и европейските данъкоплатци и за "Тракия", "Марица" и "Струма" вече доближават 90 млн. лв. И тъй като дъждове в България винаги ще има, това означава, че цената на всяка следваща отсечка може да се вдига - в последния момент и без много състезание, защото поръчките се възлагат директно.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
Е така е, Водата, Земята и жената тръгнат ли, спиране няма, основно правило на геологията като наука и като част от строителството...
така че гответе се да плащате когато тякой от троицата "тръгне4...
На нови пътища с нови насипи, това ще е обикновена практика в следващите 150 години докато Земята улегне, Водата си намери път и хората свикнат....
Учудени?
"Струма" до Благоевград е почти готова, но поскъпна пак
--
Заглавие стил жълта преса, само трябваше едно "май" да му тупнат отзад. Много жалка и неграмотно написана статия - въпреки че може и информацията да е вярна. Много паднаха стандартите...нещо да не са резнали от Америка за БГ!?
браво на строителите ,ако бяха комунистите ,нямаше да има какво да се свлича и да се поправя
Голямо чудо,че строителството поскъпнало с няколко милиона,важното е,че се строи,създава се работа за много хора,създава се нещо,полезно за огромна маса хора,а не "гьолове" и "тръби",в които потъват съдби на поколения и бъдещето на една съсипана държава!
Слочаенос?
Поредната хейтърска статия на тема ГЕРБ/Борисов/Фандъкова.
И вече съвсем на дребно - поскъпнала с 1 милион заради свлачище. И това при цена 200 милиона която излиза сред най-ниските цени на км в цяла европа, изпълнение в срок (забавянето е причинено от археолозите) и съвсем прилично качество постигнато от БЪЛГАРСКИ фирми.
Айде, да се приключва с тази отсечка и да се пуска трафика по нея, все ще е някаква благинка... че студове идат и няма да може да се бачка...
Тя тази магистрала златна бе. Ще видим цените на винетките от догодина или ще се плаща на парче. Иначе Боко е доволен. Още няколко милиона. Развива икономика човека, нали така каза. Нямало икономика без инфраструктура. Като сложи и цената за инфраструктурата , накрая няма кой да плаща. Цървул. Толкова разбира от икономика , колкото и от всичко останало. Пожарникарски бастун.
Чудесно е, че магистралата ще бъде пусната до края на месеца. А що се отнася до поскъпването, то не е ли работа на проектантите и строителите да направят геоложко проучване на трасето. Къде какви почви, близо до реки и т.н. рискове има и съответните там строителни дейности по отстраняването или минимизирането им да бъдат включени в тръжната цена? Защо ми се струва, че това е "близко до акъла" и не подлежи на дискусия.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.