Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 21 окт 2015, 12:28, 17915 прочитания

Борисов: По Северната тангента да се работи 24 часа!

Из стенограмите на Министерския съвет: Премиерът нарежда строителният бранш да се събере и да довърши обекта до края на годината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Откъс от стенограмата от правителственото заседание във вторник.

БОЙКО БОРИСОВ: Павлова!


ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, с този мандат всъщност ние ще се опитаме, освен да сключим договора с изпълнителя (на втората част от Западната дъга на софийския околовръстен път – бел.ред), реално да прехвърлим част от финансирането в новата оперативна програма.

Какво искам да кажа? Западната дъга на Софийското околовръстно включва два участъка – участъка от магистрала "Люлин" до река Какач, което е големият пътен възел на посока Калотина, който проект е готов и утре ще можем да пуснем движението по него, вече изцяло и окончателно.

Втората част на проекта е именно от р. Какач, от пътния възел и връзката с магистрала "Люлин" и Калотина до връзката със Северна скоростна тангента, която се изгражда и която обсъждаме, предвид археолозите, които приключват своята работа.



Проектът има одобрена апликационна форма, има одобрено финансиране по оперативната програма, която е 2007-2013 г., но тъй като срокът за усвояване е краят на 2015 г., с днешното си съгласие, всъщност, ние ще можем реално утре да сключим договор и да направим първа копка на втория участък. Средствата по старата оперативна програма ще ни стигнат, да кажем, за авансовото плащане и първите дейности – около седем до десет милиона, и останалите средства с изменение искаме да влязат, да се довърши и да се финансира, да не е от бюджета, а да бъде с новата оперативната програма (договорът с избрания изпълнител – консорциум "Европейски пътища" е за 85 млн. лв. без ДДС). Но тъй като това отнема технологично време, разбира се, затова ни е необходим този мандат.

Благодаря.

БОЙКО БОРИСОВ: А как върви строежът на Северната тангента?

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Строителите работят много активно. Археолозите освобождават по малко терени, както бяха поели ангажиментите си към нас, ние осигурихме допълнителна работна ръка. Искам да благодаря на вицепремиера Калфин, с когото заедно работихме през бюрата по труда за допълнителни хора, които да наемем там, за да можем да подкрепим археологията да се извади. Всичките съоръжения на тези 17 км, ние имаме над 17 съоръжения, са почти готови и се работи по насипи, за да може в максимална степен да имаме съществено завършване до края на месец декември и да остават по-скоро довършителни работи, по-малко дейности. Надяваме се на времето и на снега – колкото по-късно започне снега, толкова повече ще завършим тази година.

БОЙКО БОРИСОВ: Над снега и времето власт нямате. Юли, август бяха добри за работа.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Тогава работеха археолозите.

БОЙКО БОРИСОВ: 24 часа работа на този обект! Времето е още благосклонно. Да не сте дошли да искате пари после. Казвам ви го да си знаете. Дори и сега с финансовия министър правим голям жест към вас, защото това, което взимаме като решение, ако не стане Северната тангента в срок и после дойдете да ви даваме допълнително пари за нея, по-добре да ги дадем тези пари за Младост – Тракия да направим. Така че си правете сметката.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Господин премиер, отсега мога да кажа, че ако завали сняг, няма как да асфалтираме в снега и няма да довършим тангентата до края на годината.

БОЙКО БОРИСОВ: Да обясня на колегите: като идват автомобилите от "Струма", сиреч от Солун, пристанището или въобще от Гърция, като идват тировете от Белград, сиреч от Европа, идеята е да не ги вкарваме на Южната дъга, а всички да се отклонят по Северната тангента, да отидат долу на "Хемус", които искат, другите да отидат на "Тракия" и да слязат надолу по "Тракия" и по "Марица". Тогава спираме движението на тирове по Южната дъга и облекчаваме движението по Южната дъга, тя остава само за автомобилите на живеещите там и пътуващите. Всички квартали, които са от "Обеля" надолу, "Надежда" и т. н., когато искат да отидат на другия на София слизат на Северната тангента, ще се обърнат от другата страна и слизат много бързо.

Тази част, която приемаме днес, е връзката между това, което в четвъртък ще пуснем от Благоевград, от "Струма", от "Люлин" където свършва тапата, до бул. "Европа", където е на три нива съоръжението. От тази част до Северната тангента е двупосочно околовръстно, което вие прекрасно знаете как работи – когато целият огромен поток, който ще тръгне по тези магистрали, ще слезе там, каква тапа ще бъде. И за да избегнем това нещо, започваме това строителство, за да може да направим магистрален пръстен около София за всички, които директно преминават, а не се отбиват в града.

Затова ще я приемем тази точка, но с много ясното съзнание, че да не стане да правим копка и да го спрем след това… Събери днес строителите и да се организира целият бранш да го завърши. Иначе догодина да дойдете и да кажете: Дайте 30, 40, 50 милиона от бюджета, за да си довършим това, за което имахме европейско финансиране… Ние и да обясним, че по времето на Орешарски това беше абсолютно спряно и в последната една година спасяваме парите, то е факт, но ще се отрази на бюджета и на парите, които чакат всички останали. Затова – денонощна работа, да си вземат подизпълнители, всичко, каквото е необходимо, и да го завършат. Или да остане нещичко малко, довършителни работи – я мантинела, я боядисване, където с по-дребни пари да можем да се оправим. Иначе не си го мислете, че ще върнем парите в Брюксел и ще извадим 50 или 100 милиона да ви ги дадем да го довършвате. Въобще не си го мислете това! Събери ги и им кажи: Тези, които не се справят, после да не идват при мен. Толкоз.

Правим голямо изключение с финансовия министър, това са 134 милиона!

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Западната дъга ни е подсигурена. Проблемът е само със Северната тангента, която, ако завали сняг и не могат да доасфалтират, ще трябва да се довършва вече от бюджета. За Западната дъга няма проблем.

БОЙКО БОРИСОВ: Но тази Западна дъга ще отведе с 3-4 километра тапата на другото място!

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: За нея няма риск.

БОЙКО БОРИСОВ: Хубаво, риск не искам да има. Нали искат работа, нали искат пари. Ето ви работа, ето ви пари. Има си технология… Затова, когато се предлага технология, трябва да знаем какво можем.

Само за информация на колегите – от седем държави внасяме битум в момента. Не можем да смогнем с асфалта, който се полага в страната. В четвъртък "Струма" е готова до Благоевград, ще видим за петък след обяд дали "Марица" ще стане готова, ако не – в понеделник-вторник и "Марица" ще стане готова. Не могат да смогнат.

Днес най-сериозно им казваш, съберете ги и им предайте това, което съм ви казал.

Приемаме точка 23.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ 4 Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 1792 прочитания

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 4 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

Последната дискусия по постановлението ще бъде в понеделник, преди приемането му от правителството

28 мар 2020, 15339 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Какво искат кандидат-кметовете за София

Алтернативите на управлението на Йорданка Фандъкова според основните й опоненти

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10