Магистрала "Марица" е завършена. След 36 години и над 500 млн. лв.
Последните две отсечки закъсняха с две години и поскъпнаха със 70 млн. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Магистрала "Марица" е изцяло завършена и пусната за движение. Връзката на "Тракия" с българо-турската граница е започната през 1979 г., а последната отсечка от Оризово до Димитровград беше официално открита в четвъртък. Пътуващите вече могат да използват 117 км магистрален път от пътен възел Оризово при магистрала "Тракия" до ГКПП Капитан Андреево при българо-турската граница.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
22 коментара
Очакваният трафик по аутобана е 8500 превозни средства през 2015 г., 11 145 през 2020 г. и 15 701 през 2040 г.
==============================================
Поредния случай в който български "джурналист" пада свидна жертва в неравната битка с числата и мерните единици.
Ако разделим 11 145 превозни средства на 36 дни в годината,то излиза че по тази автомагистрала среднодневно ще преминават 30.5 ( тридесет автомобила).
И моментално изниква въпроса,кога ще се изплати инвестицията от над 500 милиона лева при този интензитет на движение.
Ма научете се,че като се налага да пишете за математически величини е необходимо да ползвате услугите на поне 5-то класници от по-добрите училища.
*365 дни в годината естествено
До коментар [#1] от "khmer_rouge":
Очевидно става въпрос за автомобили на час. Просто журналисти и математика....
Нека днес празнуваме, утре ще ремонтираме.
Вече човек не смее да се зарадва на новите пътища, като знае на цената на какво крадене и некадърност са построени :(
Чудесно! Имаме трета магистрала. Навремето ги учехме в учебниците, че са идеи. Явно те "узряват" средно за 30-35 години.
За мен интересни 2 въпроса:
- как се качваш на АМ Марица, идвайки от Бургас;
- и колко строителни материали от незаконни или полузаконни кариери са вложени?
До коментар [#3] от "jonson":
На ден не на час - 11 хил на час няма как да влязат в нормална магистрала. Трябва поне по 4 лени в посока за такъв трафик
До коментар [#5] от "Даниел Киряков":
Много ясно, че като идваш от Бургас, ще се отклониш от Тракия на Стара Загора по I-5 и ще се включиш в Марица на Димитровград. От какъв зор ще биеш път чак до Оризово?
А ние от северен централен район в БГ кога ще ходим на плаж и на кафе по магистрала, а? Щото нямаме и един км построена, няма и да имаме следващите 20год, макар че ти до тогава ще си довлечеш тендовагинит с тази ножица. Оттатък Балкана!
До коментар [#8] от "acarid":
Специално погледнах картата да проверя какво има в северния централен район и видях една пустиня, с изключение на Варна и Русе не виждам потенциал в цялата половина. Иначе съм изключително щастлив за магистралата, като ми се припие ракия на Босфора и съм там :)
"Бавно и скъпо."
Бързата работа-срам за майстора.А хубавите неща са скъпи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.