Държавата обяви търг за строителен надзор на част от "Хемус"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавата обяви търг за строителен надзор на част от "Хемус"

Офертите за строител на отсечките Ябланица – Угърчин и Угърчин – разклона за Ловеч и Плевен от "Хемус" бяха отворени на 17 септември, но все още няма класиране

Държавата обяви търг за строителен надзор на част от "Хемус"

Поръчката е за 15.2 млн. лева и е разделена в два лота

Десислава Лещарска
9821 прочитания

Офертите за строител на отсечките Ябланица – Угърчин и Угърчин – разклона за Ловеч и Плевен от "Хемус" бяха отворени на 17 септември, но все още няма класиране

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) обяви поръчка за супервизия на проектирането и строителството на две отсечки от магистрала "Хемус". Това са лот 1 Ябланица – Угърчин (23 км) и лот 2 Угърчин – разклона за Ловеч и Плевен (36 км), за които в момента се избират изпълнители.

Офертите в търга за строител бяха отворени още на 17 септември, но месец и половина по-късно все още няма яснота за оценките на техническите предложения, нито насрочена дата за отваряне на цените на кандидатите. След двустепенна процедура за подбор в конкурса останаха 11 участника – основно български строителни компании, но повечето от тях са с чуждестранни партньори - от Италия, Испания, Чехия. За първата отсечка продължават шест кандидата, за втората - пет.

Условията

Поръчката за надзор на строежа също е разделена на обособени позиции за двата лота, като кандидатите могат да участват само за една от тях. Прогнозната цена за супервизия на лот 1 Ябланица – Угърчин е 7.2 млн. лв. без ДДС, а за 2 Угърчин – Плевен и Ловеч – 8 млн. лв. без ДДС. Срокът на поръчката е 55 месеца. Това е повече от 4.5 години, но в тях са включени подготовка - година и половина, строителство - година и два месеца, срок за съобщаване на дефекти - още една година и шест месеца, и заключителни дейности - пет месеца.

Избраният изпълнител ще изпълнява строителен надзор, ще участва в подготовката на Акт 15 и Протокол 16, ще следи предадената от строителя документация, ще изготвя месечни доклади за напредъка, ще координира дейностите по безопасност на труда, ще следи за качеството на влаганите материали и др. Участниците трябва да разполагат с финансов ресурс от поне 300 000 лв. За последните три години те трябва да са изпълнили успешно поне договор за супервизия на строежа на магистрала или първокласен път с дължина най-малко 15 км.

Финансирането

Плащанията за двете отсечки с прогнозна цена 434 млн. лв. (7.35 млн. лв. на километър) първоначално ще се покриват от държавния бюджет, реши правителството. Управляващите все пак се надяват пътят София – Варна да бъде включен в оперативна програма "Транспорт", ако останат пари след търговете за магистрала "Струма", която е с приоритет. Поръчката за супервизия на "Хемус" обаче ще се финансира от програма "Транспорт".

Автор: Капитал

Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) обяви поръчка за супервизия на проектирането и строителството на две отсечки от магистрала "Хемус". Това са лот 1 Ябланица – Угърчин (23 км) и лот 2 Угърчин – разклона за Ловеч и Плевен (36 км), за които в момента се избират изпълнители.

Офертите в търга за строител бяха отворени още на 17 септември, но месец и половина по-късно все още няма яснота за оценките на техническите предложения, нито насрочена дата за отваряне на цените на кандидатите. След двустепенна процедура за подбор в конкурса останаха 11 участника – основно български строителни компании, но повечето от тях са с чуждестранни партньори - от Италия, Испания, Чехия. За първата отсечка продължават шест кандидата, за втората - пет.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    stavrogin avatar :-|
    Stavrogin

    Ей ама журналята не се научиха че съгласно ЗОП се правят процедури а не търгове, търгове се правят когато се предлага нещо за продан, а не когато ще даваш пари

  • 2
    gnus.bg avatar :-|
    gnus.bg

    До коментар [#1] от "Stavrogin":

    Сега. Те при положение, че половината пари се ъ-ъ-ъ връщат при възложителя, естествено е първосигнално да мислят, че търг се провежда тука...

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    Какви са тези цени? На АМ Тракия и АМ Струма сумите бяха по 200-300 хиляди лева на лот?

  • 5
    reckless avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#3] от "calc":

    Естествено, че е по-важна, това е международен коридор, пък и води към едно много по-добро море.

  • 6
    calc avatar :-|
    calc

    До коментар [#5] от "Consumer":

    "От витоша по-високо нема".... нъл тъй беше... И това е най-международния коридор. Сигурно свързва ЮАР със скандинавските страни. Даже по-дръвена глава би казала, че свързва южния със северния полюс...
    По-доброто море според ваш'та мяра е по-малко на.раното море. От таз гледна точка, за природата на сев. Черноморие е по-добре, че дръвените глави са по-затруднени поради липса на магистрала по която може да се движите мин. със 140 км.

  • 7
    reckless avatar :-P
    Consumer

    До коментар [#6] от "calc":

    Еми гугълни го и ще видиш какво свързва, не случайно сърбите строят Ниш-Калотина. И да, природата на север от Балчик си е красива и дано не я залеят с бетон. Чакайте си руснаците, те не са придирчиви към свинщините, които предлагате през лятото като услуга и нека те да ви построят магистралата.

  • 8
    calc avatar :-|
    calc

    До коментар [#7] от "Consumer":

    Само гледайте да нема много тунели. Щото като ви спрат европомощите, камъни ще падат върху главите ви. Строителите на бай тошо струват много повече от подобните на неговия пазвантин.
    Скъпоплатен чиновник в бг = шоп на европомощи

  • 9
    znayko84 avatar :-P
    znayko84

    Цените са височки щото на предните магистрали бая строителни фирми дадоха фира, та се наложи Баце да дофинансира обектите под разни "благовидни" форми. Кой лоши почви и предотвратяване на бедствия, кой "забравен" от проектантите възел... Освен това там сие тегавко, има доста съоръжения - разбирай мостове и т.н. Не е като на Тракия у равното поле. Другаде е разковничето. Барем като са по-високи цените, да е по-високо и качеството. А не да ги изнесем парите в офшорите.

  • 10
    stavrogin avatar :-|
    Stavrogin

    До коментар [#2] от "gnus.bg":

    хахане бях се замислял за тази гледна точка :) прав си


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Един за всички

Един за всички

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK