Строежът на третия лъч на метрото може да започне още този месец

Столична община и "Метрополитен" ще осигурят допълнителни средства, за да вкарат метрото под земята при ж.к. Овча купел

Строителството на нови седем километра от столичното метро може да започне още в края на този месец или в началото на следващия. Това каза пред "Капитал" изпълнителният директор на общинското дружество "Метрополитен" Стоян Братоев. Става въпрос за третия метродиаметър, който ще свързва кв. "Горна Баня" с кв. "Левски", като сега ще започне изграждането на неговата централна част – от парка "Заимов" до "Красно село".

Седемкилометровият участък е разделен на три отсечки с различни изпълнители, договорите с които бяха подписани в края на септември. Те ще изградят седем станции на метрото, а подземните участъци ще се изпълнят отделно – от обединение "Дву" с участници турската "Доуш иншаат ве тиджарет" и местните "Виа конструкт груп" и "Ултрастрой".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


26 коментара
  • 1
    plamenj avatar :-|
    alderweireld

    МС13 между Красно село и бул. България (която се вижда на картата ви) отпадна

  • 2
    1i avatar :-|
    Густав

    Не виждам връзка между новата линия и първата (Люлин-Младост). Трябва да се слезе на Попа и да се ходи до стадиона и там пак се дупчи билет. Другият варият е на НДК да се сменя на втора линия и после на Ларгото да се прави връзката. И двата варианта според мен са неприемливи - трябва да се помисли третата линия да минава през станцията на стадиона за да се прави директна връзка.

  • 3
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    До коментар [#2] от "Густав":

    От станцията на СУ има тунел до Орлов мост, където според тази карта ще е МС8 от новата линия. Вероятно там ще може да се прехвърля без нов билет

  • 4
    krh1446558225478814 avatar :-|
    Kamen Chanov

    Здравейте! Благодаря за статията!
    А има ли някакъв малко по-далновиден план за цялостното развитие на мрежата на метрото, който просто все още да не е публично достъпен? Така например квартали като Красна поляна, Студентски град, Гео Милев, Борово и Манастирски ливади към момента (планово) остават плачевно несвързани.

    Стремежът да се изгради този грандиозен проект е похвален. Като гражданин и живущ в столицата ще бъда обаче още по-благодарен, ако се планира с мисъл в перспектива по такъв начин, че да се придвижваме по "мрежата" на метрото, а не да подскачаме от "лъч" на "лъч".

    Благодаря предварително!

  • 5
    nicks avatar :-|
    nicks

    До коментар [#4] от "Kamen Chanov":

    До колкото знам 3-ти метродиаметър ще ходи към с разширение към Слатина. А пък 2-рия ще има връзка към Студентски град. Честно казано не знам кога ще стане, но така се планираше.

  • 6
    gimi avatar :-|
    Мавродинов

    До коментар [#2] от "Густав":

    В Париж видях пешеходен тунел с "подвижна пътечка" като хоризонтален ескалатор между две такива непресичащи се линии, вместо да се усложнява ж.п.трасето. Тук може да се прокопае такъв тунел за пряка връзка между "Орлов мост" и Ректората. Ще стане един голям подлез... могат да пуснат и магазинчета отстрани!

  • 7
    gimi avatar :-|
    Мавродинов

    До коментар [#4] от "Kamen Chanov":

    Може би решението е един пръстен /ринг/, който да свърже диаметрите.

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#4] от "Kamen Chanov":

    Има един план за разширението, виси на всяка спирка на метрото, но според мен със сигурност ще претърпи поне една корекция, защото отразява нечии вредни мисли. Примерно, на него е изборазено удължение на МД2 с още една станция при кръговото на Драгалевци. Това значи покана за по-нататъшна урбанизация на тази част от Витошката яка - отсичане на остатъците зеленина с плътнозастроени квартали, затрудняване на туристическия достъп и окепазяване на планинския силует с грозни гледки на бетонени комплекси.

    Очаквам да се приеме разумната идея на "Спаси метрото" - метрото да завие веднъж към Зоопарка, Студентски град и стигне до обща станция с МД1 на ИКЕА. Така ще може да прави осморки и да не се налага прекачване през МС Сердика, която вече едвам диша още преди да са поплъзнали до нея и пътниците от МС3.

    Значи, от МС Хладилника две разклонения - едното затваря осморката на ИКЕА и евентуално може да продължи направо за районите около Горубляне един хубав ден. Другото разклонение тръгва към Манастирски ливади 1, 2, 5 и 8, защото там положението е плачевно.

    Въпросът е как да се финансира това всичкото и според мен принципът трябва да е дойде ли метро - прекатегоризация на квартала и изравняване на данъците в посока колкото центъра. Другият източник - имате метро в квартала - край с дежурните 3 бангии на домакинство. Зелена, синя, жълта, зона и данък МПС от 100 лева нагоре.

  • 9
    polen_lasers avatar :-|
    polen_lasers

    Наскоро четох, че всъщност първият диаметър е бил планиран под Цариградско, но Софиянски е решил да използва тунела на между Радиото и Руското посолство. Този тунел всъщност бил правен за да може да слезе трамвая, който едно време се движеше по Драган Цанков под земята и после да мине подземно на Графа. Графа е щял да бъде напълно пешеходен.
    Във всеки случай отбивката на МД3 към Слатина, дори с продължение към Дружба, под Шипченски проход, е по-добро решение за Дружба от сегашната връзка. В момента М1 просто обикаля страшно много през Младост за да се стигне до центъра. Дружба е последна дупка на кавала по този начин.
    Другото, което се пропуска е, че на летището можеше да се направи обща спирка на М1 и М3. М3 е с други влакчета и ще има нужда от ново депо. То ще е от другата страна на летището. Един тунел под летището и може да се свърже и М3 с Т2 или Т1. Същият тунел, ако се направи по-голям, и за коли, може да обслужва бул. Брюксел и да се направи една тангента успоредна на Околовръстното. Източната тангента няма как да я разширят заради циганските колиби в кв. Христо Ботев. Това ще разтовари бая трафик, който сега минава оттам, идвайки от Хемус.

  • 10
    polen_lasers avatar :-|
    polen_lasers

    До коментар [#6] от "gimi":

    ами то между Ректората и Орлов мост вече има един травелатор, но той е извън зоната на метрото. Така че очаквам отдолу да направят още един тунел и Орлов Мост (М3) да се свърже с М1, и да има по един травелатор в посока, и то по-бързи от сегашните.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход