Годишната винетка ще струва най-много 100 лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Годишната винетка ще струва най-много 100 лв.

В момента цената на годишната винетка е 67 лв.

Годишната винетка ще струва най-много 100 лв.

Според Владислав Горанов трябва да има дебат за цената на винетните стикери

3374 прочитания

В момента цената на годишната винетка е 67 лв.

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Финансовият министър Владислав Горанов подкрепя поскъпването

Годишните винетки за леките автомобили ще поскъпнат, като цената им ще достигне около 100 лв. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред радио "Дарик". Два дни след втория тур на местните избори се появи информация, че държавата обмисля три варианта за нови цени на стикерите. Като най-вероятна беше посочена цената от 145 лв., което е повече от два пъти над сегашните 67 лв.

Приходите от винетки се използват за поддръжка на пътищата. Годишните постъпления от тях са около около 160 млн. лв., а за пътни ремонти се отделят около 600 млн. лв. От своя страна регионалното министерство планира от 2017 г. да започне поетапно въвеждане на GPS базирана ТОЛ система за всички пътища в страната, които да заменят винетките.

Според Горанов дебат за цената на винетката трябва да има и ще има. С тази мисъл в бюджета за догодина е предвидена известна гъвкавост в зависимост от стойността за стикера, която бъде определена, поясни той.

"В бюджета изчисленията са направени при увеличение на цената на винетката, но не до 145 лв.", каза той. Вариантът, който вероятно ще бъде предложен от страна на регионалното министерство, е за цена под 100 лева.

"Цената на винетката не е увеличавана от 2008 г. и със сигурност би било добре да се увеличи. Съгласете се, че с 67 лв. винетка да искате да имате магистрали, 30 хил. км републиканска пътна мрежа и тя да се поддържа, това е нереално. При ниска данъчна тежест трябва да свикнем, че ще има все повече плащания според потреблението", каза финансовият министър.

Според него българите трябва да свикнат, че не може градският транспорт в големите градове да бъде на цените, на които е в момента. Той допълни също и че ако искаме да има тунел под Шипка, трябва да плащаме за минаването през него.

Финансовият министър Владислав Горанов подкрепя поскъпването

Годишните винетки за леките автомобили ще поскъпнат, като цената им ще достигне около 100 лв. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред радио "Дарик". Два дни след втория тур на местните избори се появи информация, че държавата обмисля три варианта за нови цени на стикерите. Като най-вероятна беше посочена цената от 145 лв., което е повече от два пъти над сегашните 67 лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Преди да ръсим лафа с ниската данъчна тежест е добре да оптимизираме разходите. Да започнем с административно-териториалното деление на страната и създадем самостоятелни общини, силни области и ефективна администрация.

    Пък после да каканижем за потреблението.

  • 2
    aonbulgaria avatar :-|
    aonbulgaria

    Само дето магистралите се строят с евро програмите. Държавният дял за тях е сравнително малък, така че моля не давайте за пример строителството на магистрали, при опитите да оправдаете увеличението на винетките.

  • 3
    glia avatar :-P
    shogun

    Да става 100 лв.! Ще караме по-малко коли по по-хубави пътища.

  • 4
    valdes avatar :-|
    Valdes

    Никой ли не е уведомил министър Горанов, че РПМ (републиканска пътна мрежа) на България е под 20 000 км.?! Пътищата, за които се дължи винетка са описани в РМС и са под 19 000 км. От къде ги изплещи тия 30 000?! И какво ме касае тунела под Шипка във връзка с винетките?! Ако ще му плащаме тол такса когато го построят, защо ще ми увеличават винетката сега?!

  • 5
    Trayan avatar :-|
    Trayan

    Това се казва некадърно управление. Събират в пъти по-малко пари, отколкото им трябва да поддържат пътищата, години наред цената не винетката не мърда и продължават да строят нови пътища.
    Искам да излезе Лилето и да каже как след 5 години ще поддържаме увеличената пътна мрежа?
    Има само две възможности:
    – Дупките ще са 5 пъти повече;
    – Винетката (таксите) ще са поне 5 пъти повече.

  • 6
    prx15601314 avatar :-|
    prx15601314

    абе то тунела под Шипка нали е с европейски пари бре, да не са от бюджета.Кви такси кво чудо.Я Лилито какво говори преди изборите http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/pavlova-v-blizkite-godini-niama-da-se-povishava-cenata-na-vinetkite-193103/ а след изборите май се промениха нещата. Та на другите избори ще си помислим за кого


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK