Годишните винетки за леките автомобили ще поскъпнат, като цената им ще достигне около 100 лв. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред радио "Дарик". Два дни след втория тур на местните избори се появи информация, че държавата обмисля три варианта за нови цени на стикерите. Като най-вероятна беше посочена цената от 145 лв., което е повече от два пъти над сегашните 67 лв.
Приходите от винетки се използват за поддръжка на пътищата. Годишните постъпления от тях са около около 160 млн. лв., а за пътни ремонти се отделят около 600 млн. лв. От своя страна регионалното министерство планира от 2017 г. да започне поетапно въвеждане на GPS базирана ТОЛ система за всички пътища в страната, които да заменят винетките.
Според Горанов дебат за цената на винетката трябва да има и ще има. С тази мисъл в бюджета за догодина е предвидена известна гъвкавост в зависимост от стойността за стикера, която бъде определена, поясни той.
"В бюджета изчисленията са направени при увеличение на цената на винетката, но не до 145 лв.", каза той. Вариантът, който вероятно ще бъде предложен от страна на регионалното министерство, е за цена под 100 лева.
"Цената на винетката не е увеличавана от 2008 г. и със сигурност би било добре да се увеличи. Съгласете се, че с 67 лв. винетка да искате да имате магистрали, 30 хил. км републиканска пътна мрежа и тя да се поддържа, това е нереално. При ниска данъчна тежест трябва да свикнем, че ще има все повече плащания според потреблението", каза финансовият министър.
Според него българите трябва да свикнат, че не може градският транспорт в големите градове да бъде на цените, на които е в момента. Той допълни също и че ако искаме да има тунел под Шипка, трябва да плащаме за минаването през него.
Годишните винетки за леките автомобили ще поскъпнат, като цената им ще достигне около 100 лв. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред радио "Дарик". Два дни след втория тур на местните избори се появи информация, че държавата обмисля три варианта за нови цени на стикерите. Като най-вероятна беше посочена цената от 145 лв., което е повече от два пъти над сегашните 67 лв.
6 коментара
Преди да ръсим лафа с ниската данъчна тежест е добре да оптимизираме разходите. Да започнем с административно-териториалното деление на страната и създадем самостоятелни общини, силни области и ефективна администрация.
Пък после да каканижем за потреблението.
Само дето магистралите се строят с евро програмите. Държавният дял за тях е сравнително малък, така че моля не давайте за пример строителството на магистрали, при опитите да оправдаете увеличението на винетките.
Да става 100 лв.! Ще караме по-малко коли по по-хубави пътища.
Никой ли не е уведомил министър Горанов, че РПМ (републиканска пътна мрежа) на България е под 20 000 км.?! Пътищата, за които се дължи винетка са описани в РМС и са под 19 000 км. От къде ги изплещи тия 30 000?! И какво ме касае тунела под Шипка във връзка с винетките?! Ако ще му плащаме тол такса когато го построят, защо ще ми увеличават винетката сега?!
Това се казва некадърно управление. Събират в пъти по-малко пари, отколкото им трябва да поддържат пътищата, години наред цената не винетката не мърда и продължават да строят нови пътища.
Искам да излезе Лилето и да каже как след 5 години ще поддържаме увеличената пътна мрежа?
Има само две възможности:
– Дупките ще са 5 пъти повече;
– Винетката (таксите) ще са поне 5 пъти повече.
абе то тунела под Шипка нали е с европейски пари бре, да не са от бюджета.Кви такси кво чудо.Я Лилито какво говори преди изборите http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/ pavlova-v-blizkite-godini-niama-da-se-povishava-ce nata-na-vinetkite-193103/ а след изборите май се промениха нещата. Та на другите избори ще си помислим за кого