Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Данък "такси" може да е и под 400 лв.

От браншовата камара смятат, че в някои региони на страната сега предложената минимална сума е непосилна за превозвачите

Данъкът е жест към общините, каза председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова
Данъкът е жест към общините, каза председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова
Данъкът е жест към общините, каза председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Данъкът е жест към общините, каза председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Таксиметровите компании отново имат право да не назначават шофьорите на трудов договор.

Общинските съвети вероятно ще имат по-голяма свобода при определянето на еднократния данък върху таксиметровите автомобили. По предложение на депутати от ГЕРБ се правят промени в Закона за местните данъци и такси, с които данъчните приходи от таксиметровите услуги се преотстъпват на местната власт. В законопроекта е записано, че общинарите ще могат да облагат всеки автомобил с между 400 и 1000 лв. годишно. Председателят на Комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова заяви, че е възможно долната граница да бъде свалена още.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • - 1
    • + 2

    Най-после да накарат бакшишите да плащат данъци. Звучи като стар виц. И не само.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 4

    До коментар [#1] от "ivailoa":

    [quote#1:"ivailoa"]да накарат бакшишите да плащат данъци[/quote]

    Напротив, с предишните поправки, които сега искат да отменят, имаше шанс такситата да излязат на светло и да започнат да плащат данъци и осигуровки.
    Идеята беше да се прекрати практиката такси компаниите да "отдават" под наем колите си на физически лица и ЕТ, които реално да не водят счетоводство, да не формират печалба и да не плащат никакви данъци и осигуравки. Поправката предвиждаше такси компаниите да назначават на трудов договор шофьорите и така плащанията към НАП да се гарантират.

    Извъртането на ГЕРБ с новата поправка е традиционното подвиване на опашка пред нечие недоволство - в случая на бакшишите. Заради рахата на 4-5 000 таксиджии фискът губи приходи, а вие ще продължавате да се возите в мръсни, тракащи и скъпи жълти бараки.

    Нередност?
  • 3
    llg13434546 avatar :-|
    llg13434546
    • + 1

    Какви са тези псевдоданъци?
    Плащат ли бакшишите осигуровки, ДОД здравни вноски и т.н.?
    Ако не плащат, намерете начин да ги накарате да си плащат. Не може за всеки бранш да се измисля отделно законодателство с отделна регулация и отделна държавна машина да ги следи.

    п.п. И аз искам вместо над 200 лева осигуровки на месец да плащам по 20лв ама няма...

    Нередност?
  • 4
    damitev avatar :-|
    damitev
    • - 7
    • + 1

    До коментар [#2] от "D-r D":

    Представете си,че не става въпрос за таксита,а за завод-собственикът трябва да назначи стругари,но те трябва да си донесат струговете.От много време таксиметровите водачи в голямата си част са собственици на автомобилите/средствата за производство/.Таксиметровите фирми не са собственици на автомобилите.Къде да назначават водачи на трудов договор.Не са собственици и на касовите апарати.Понятие си нямат депутатите от такс.дейност.

    Нередност?
  • 5
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 4
    • + 1

    До коментар [#4] от "damitev":

    Не е така в масовата практика.
    Автомобилите се вземат на лизинг от такси компаниите и се преотдават на физически лица или ЕТ като шофьори. Такси компаниите събират от тях месечно:
    - лизинговата вноска за колата;
    - такса на ползване на колцентъра и пр.
    Шофьорът сам покрива разходите за гориво, консумативи, извънгаранционни ремонти и пр. Ако клиент иска фактура, издава я такси-компанията.
    Такси компанията няма отношение към формираната или не печалба ва шофьора, както и на отношенията му с НАП и НОИ, които той трябва да урежда лично.
    И той обикновено не урежда...

    Случаите, за които говорите, когато собственик на автомобил става франчайз ползвател на бранда на такси компания, е по-различен от гореописаното само с това, че не плаща лизинга на колата.
    Всичко останало абсолютно идентично.

    Вие смятате ли, че един таксиметров шофьор НЕ изкарва 420 лв на месец, колкото ще е МРЗ от 1.1.16 г?
    Ако е на трудов договор, работодателят трябва да му удържи от тази сума 54 лв за лични осигурителни вноски и 37 лв. данък върху дохода и да добави още 75 лв осигурителни вноски от осигурителя.
    Ако допуснем, че в страната има 10 000 таксиста.
    Това прави в бюджета на НОИ и НЗОК 1 290 000 лв, а в републиканския бюджет - 370 000 лв всеки месец или съответно 15,48 млн лв и 4,44 млн лв за година.

    До момента тези 20 000 000 лв се черна каса за държавата и тест за това управление е дали ще се опита да ги изкара на светло.

    Ако не го направи, от догодина и аз вместо да назначавам на трудови договори лекари, сестри, лаборатни, санитари и пр, и да им плащам заплати и осигуровки, ще започва да отдавам на лизинг кабинети, оборудване, лаборатории, операционни, манипулационни, линейки и т.н.

    Разбрахте ме, нали?

    Нередност?
Нов коментар