Държавата търси изпълнител за ремонта на жп линията София – Елин Пелин
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавата търси изпълнител за ремонта на жп линията София – Елин Пелин

Скоростта на движение по релсите трябва да достигне 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.

Държавата търси изпълнител за ремонта на жп линията София – Елин Пелин

Поръчката на НКЖИ е с прогнозна стойност 125 млн. лв. без ДДС

Десислава Лещарска
12009 прочитания

Скоростта на движение по релсите трябва да достигне 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Проектът предвижда ремонт на гарите Подуяне, Искър и Казичене.

Държавно предприятие "Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) търси изпълнител за проектиране и ремонт на жп линията София – Елин Пелин, става ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Отсечката е част от големия проект "Модернизация на жп линията София – Пловдив", която се изпълнява на етапи.

Ремонтът на железния път Септември – Пловдив трябваше да приключи до края на тази година, но работата най-вероятно ще продължи и през 2016 г.

Модернизацията на линията София – Септември е разделена на две части: София – Елин Пелин и Елин Пелин – Септември. Финансирането за първата дойде по линия на новия европейски механизъм "Свързана Европа" (Connecting Europe). Фондът осигурява 57.786 млн. евро, или 85% от прогнозната стойност за целия проект. От него идва финансирането и за друг жп проект - новата отсечка София – Волуяк, за които ще се отпуснат 76.336 млн. евро (73% от прогнозната стойност).

Поръчката

Железопътната линия София – Елин Пелин е с дължина около 23 км. Избраният изпълнител ще подготви проект и ще изпълни ремонт, така че скоростта на движение по релсите да достигне 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Поръчката включва и ремонт на гарите Подуяне, Искър и Казичене, а срокът за изпълнение е 48 месеца. Прогнозната цена е 125.24 млн. лв. без ДДС.

Проектът предвижда изграждане на шумозащитни прегради, както и огради, които да ограничат нерегламентирано пресичане в района на гарите. Ще се подменят съоръженията на контактната мрежа, ще се подмени осветлението в района на гарите, ще се изградят нови пешеходни и пътни подлези и надлези и др.

Изискванията към кандидатите са да имат опит с проектиране на ново строителство или модернизация на жп линия, както и с изпълнение на аналогично строителство на жп инфраструктура с дължина поне 20 км, електрифицирана железопътна линия, с включено коловозно развитие на най-малко една гара.

Продължението

До края на годината ще бъдат готови и техническите проекти за жп участъците Елин Пелин – Ихтиман (30.5 км) и Ихтиман – Септември (44.67 км). Тяхната модернизация е включена за финансиране по новата оперативна програма "Транспорт" 2014 - 2020, като прогнозната стойност за първия е 272 млн. евро, а на втория – 462 млн. евро. След реализацията на всички етапи или най-рано през 2020 г. скоростта на движение по цялата жп магистрала София – Бургас ще е 160 км/ч, а от столицата до морето ще се стига за по-малко от 5 часа.

Проектът предвижда ремонт на гарите Подуяне, Искър и Казичене.

Държавно предприятие "Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) търси изпълнител за проектиране и ремонт на жп линията София – Елин Пелин, става ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Отсечката е част от големия проект "Модернизация на жп линията София – Пловдив", която се изпълнява на етапи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK