С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 17 ное 2015, 16:48, 11202 прочитания

Хиляди таксита заплашват да блокират София

Шофьорите не искат да бъдат на трудов договор, транспортният министър ги подкрепя

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Около 4000 таксита от столицата (половината от работещите в града) и 2000 от провинцията ще блокират парламента на 4 декември, ако дотогава депутатите не отхвърлят гласувания през октомври нов текст в закона за автомобилните превози, според който таксиметровите водачи трябва да бъдат регистрирани на трудови договори към компаниите, за които работят, и да плащат данъци и осигуровки. Таксиметровите шофьори ще настояват да плащат патентен данък, както предложи председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова миналата седмица. Текстът обаче беше отхвърлен на първо четене в пленарната зала.

"Уведомлението за протеста ще бъде внесено в деловодството на Столичната община на 23 ноември – това е първият ден, в който влиза в сила законът, който не признаваме и няма да спазваме", коментира Кирил Ризов, председател на СНЦ "Съюз такси". По думите му транспортният министър Ивайло Московски е на страната на таксиметровите шофьори и компании и няма да пусне за обсъждане наредба по закона.


Законодателно отстъпление

През октомври по предложение на ГЕРБ парламентът гласува промяна в закона за автомобилните превози, според която за по-голям контрол върху дейността на такси компаниите и събираемост на данъците превозвачите трябваше до 20 ноември да регистрират водачите си на трудови договори и да ги осигуряват. Другата възможност е водачът сам да се регистрира като превозвач. Такси компаниите обявиха, че няма как да наемат хиляди водачи и че са против поправката, която не е била съгласувана с тях. В опит да се размине с крайния срок за влизане на текста в сила председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова внесе алтернативен законопроект, който отменя текста в автомобилния закон и постановява, че таксиметровите шофьори ще трябва да плащат между 400 и 1000 лв. годишно патентен данък на общините, в които се управлява автомобилът. Текстът обаче беше отхвърлен на първо четене в зала в края на миналата седмица, като за него гласуваха само от ГЕРБ и двама депутати от АБВ и така остана вариантът с трудовите договори. Сега синдикатите на такситата, както и такси компаниите ще настояват депутатите да прегласуват същия текст и да го одобрят, за да не осъмне София блокирана от жълти коли.

Министърът на шофьорите



Според Кирил Ризов проверки за това дали водачите имат трудови договори и дали си плащат данъците няма да започнат от 20 ноември, тъй като министърът на транспорта Ивайло Московски все още не е пуснал за обсъждане проект на нова наредба за превоз на таксиметрови пътници, която произтича от закона и в която да бъде уредено как да стават проверките. Причината е, че министърът е на страната на таксиметровите шофьори и не е съгласен с новия закон.

"Той трябва да пусне наредбата, но няма да я пусне. Човекът призна чистосърдечно на среща с нас, че е неглижирал минаването на закона и смята, че това, което искаме, е негова мисия. Имаме противоречия с част от народните представители, но ако до началото на декември се споразумеем, няма да има протест", коментира Ризов.

За последен път таксита плашиха, че ще блокират София, ако държавата не предприеме мерки срещу платформата Uber. В края на 2013 г. не повече от 50 коли блокираха района около парламента с настояване възрастта на колите да се вдигне и тя наистина нарасна на 15 години. По-мащабни протести на такситата обаче не е имало от 2001 г., когато жълтите коли блокираха района около парламента заради смъртта на детето на техен колега, което впоследствие се оказа убито от майка си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Чумата влезе и в голяма свинеферма, внезапна смяна в ръководството на БЕХ Уикенд новини: Чумата влезе и в голяма свинеферма, внезапна смяна в ръководството на БЕХ

И още: Пореден удар по конкуренцията в тол-таксуването, Васил Грудев ще оглави фонд "Земеделие", и КНСБ повдигна темата за необлагаем минимум, Украйна е пред нова политическа революция

21 юли 2019, 1647 прочитания

Парите от емигранти и ЕС достигат 864 млн. евро към май Парите от емигранти и ЕС достигат 864 млн. евро към май

Чуждите инвестиции в България остават почти без промяна спрямо април

21 юли 2019, 935 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Провалените конкурси на арх. Петър Диков

За 10 години управление на главния архитект на София, няма нито един доведен докрай международен архитектурен конкурс

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото