Най-скъпият и дълъг тунел: 2 км за 250 млн. лв.

Започва състезанието за строител на съоръжението на магистрала "Струма" преди Кресна

Срокът за завършване на тунела е почти 4 години
Срокът за завършване на тунела е почти 4 години
Срокът за завършване на тунела е почти 4 години    ©  Юлия Лазарова
Срокът за завършване на тунела е почти 4 години    ©  Юлия Лазарова
Цената от 250 млн. лв. е прогнозна, държавата се надява на по-ниски стойности след търга.

Държавата обяви поръчка за най-дългия тунел на магистрала в страната. Той ще е на "Струма" в отсечката преди Кресненското дефиле и е с прогнозна цена от 250 млн. лв. Със стойността си това е една от най-големите пътни поръчки за тази година, а вероятно и за следващата. Тя трябва да се финансира по европрограмата "Транспорт" и от държавния бюджет. Тунелът "Железница" е два километра, но поръчката включва и 2.46 км открит път и съоръжения. Срокът за изграждането е 1400 дни, или почти 4 години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
55 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Нико
    • - 58
    • + 61

    Айде пак да попитам -

    Колко стотин километра скоростни пътища
    може да построите за 250 милиона?

    Или ей така трябва да се набият в един тунел ?!?

    Нередност?
  • 2
    zmuz avatar :-|
    zmuz
    • - 23
    • + 50

    Нищо не е. В Ню Йорк километър метро на няколко метра под земята им излиза по милиард - милиард и половина на километър. Не лева :)

    Нередност?
  • 3
    ded avatar :-|
    ded
    • - 68
    • + 78

    Това е важен проект. Софиянци ще стигат по - бързо до гръцките плажове. Какво ли им пука на управляващите за северна България...там електоратът не е умен и красив!

    Нередност?
  • 4
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • - 12
    • + 44

    До коментар [#1] от "Нико":

    пише си в статията - това е магистрален тунел който в двете посоки е 4 км по две ленти за движение и ще има още доста прилежаща и довеждаща инфраструктура- така че може и да не е нереалистична цената!

    Нередност?
  • 5
    kalnik avatar :-|
    Калник
    • - 37
    • + 46

    [quote#4:"Пешката"]ака че може и да не е нереалистична цената![/quote]

    Въпросът не е в това дали цената е достоверна, а дали тези пари не биха могли да се изразходят по-добре. Например за 60-70км от магистрала Хемус.

    Нередност?
  • 6
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • - 5
    • + 68

    До коментар [#5] от "Калник":

    и да може имаме ангажимент да я построим тази магистрала иначе ще има яко връщане на пари на ЕС. Иначе си прав - Северна България е онеправдана в много отношения -- трябва да се почва Хемус от двете посоки, Русе-ВТ-Свиленград с преход през Шипка и Ботевград-Видин.

    Нередност?
  • 7
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 21
    • + 73

    До коментар [#6] от "Пешката":

    Пътища се строят там където има хора които да ги ползват. Погледнете задръстванията по струма, погледнете сравнително малкия трафик между ВеликоТърново и Търговище. З

    Нередност?
  • 8
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 8
    • + 108

    До коментар [#5] от "Калник":

    80% от тия пари са европейски и се дават с конкретна цел - да се построят международни магистрали връзки. И не, не могат да се използват за междуселски пътища или за добвки за пенсионери.

    Нередност?
  • 9
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 18
    • + 58

    До коментар [#6] от "Пешката":

    Чакайте малко, пътища се строят там където има хора които да ги позват. Дори в натоварено време между Търново и Варна си е съвсем спокойно, в делнични дни е мъртвило. За сравнение погледнете какво става дори в делнични дни на изхода на Благоевград за по празници задръстването е 100км !!!

    Нередност?
  • 10
    isumu avatar :-?
    isumu
    • - 46
    • + 20

    До коментар [#6] от "Пешката":

    Въпросът с ангажимента сами сме си го набутали! В Брюксел не ти казват кои магистрали са приоритетни! А проектирането и съответните разходи пак не се решават от Брюксел, а от шопските бръмзели!

    Нередност?
Нов коментар