Най-скъпият и дълъг тунел: 2 км за 250 млн. лв.
Започва състезанието за строител на съоръжението на магистрала "Струма" преди Кресна
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Държавата обяви поръчка за най-дългия тунел на магистрала в страната. Той ще е на "Струма" в отсечката преди Кресненското дефиле и е с прогнозна цена от 250 млн. лв. Със стойността си това е една от най-големите пътни поръчки за тази година, а вероятно и за следващата. Тя трябва да се финансира по европрограмата "Транспорт" и от държавния бюджет. Тунелът "Железница" е два километра, но поръчката включва и 2.46 км открит път и съоръжения. Срокът за изграждането е 1400 дни, или почти 4 години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
55 коментара
Айде пак да попитам -
Колко стотин километра скоростни пътища
може да построите за 250 милиона?
Или ей така трябва да се набият в един тунел ?!?
Нищо не е. В Ню Йорк километър метро на няколко метра под земята им излиза по милиард - милиард и половина на километър. Не лева :)
Това е важен проект. Софиянци ще стигат по - бързо до гръцките плажове. Какво ли им пука на управляващите за северна България...там електоратът не е умен и красив!
До коментар [#1] от "Нико":
пише си в статията - това е магистрален тунел който в двете посоки е 4 км по две ленти за движение и ще има още доста прилежаща и довеждаща инфраструктура- така че може и да не е нереалистична цената!
[quote#4:"Пешката"]ака че може и да не е нереалистична цената![/quote]
Въпросът не е в това дали цената е достоверна, а дали тези пари не биха могли да се изразходят по-добре. Например за 60-70км от магистрала Хемус.
До коментар [#5] от "Калник":
и да може имаме ангажимент да я построим тази магистрала иначе ще има яко връщане на пари на ЕС. Иначе си прав - Северна България е онеправдана в много отношения -- трябва да се почва Хемус от двете посоки, Русе-ВТ-Свиленград с преход през Шипка и Ботевград-Видин.
До коментар [#6] от "Пешката":
Пътища се строят там където има хора които да ги ползват. Погледнете задръстванията по струма, погледнете сравнително малкия трафик между ВеликоТърново и Търговище. З
До коментар [#5] от "Калник":
80% от тия пари са европейски и се дават с конкретна цел - да се построят международни магистрали връзки. И не, не могат да се използват за междуселски пътища или за добвки за пенсионери.
До коментар [#6] от "Пешката":
Чакайте малко, пътища се строят там където има хора които да ги позват. Дори в натоварено време между Търново и Варна си е съвсем спокойно, в делнични дни е мъртвило. За сравнение погледнете какво става дори в делнични дни на изхода на Благоевград за по празници задръстването е 100км !!!
До коментар [#6] от "Пешката":
Въпросът с ангажимента сами сме си го набутали! В Брюксел не ти казват кои магистрали са приоритетни! А проектирането и съответните разходи пак не се решават от Брюксел, а от шопските бръмзели!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.