И "Хемус" ще се строи от български компании
По-скъпата отсечка от магистралата за 266 млн. лв. почти сигурно отива при ПСТ, а за втората двубоят е между Джи Пи и "Трейс"


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Строежът на големите магистрални отсечки ще се прави само от български фирми. След като ГБС и "Агромах" взеха двете големи поръчки за "Струма" от техническото класиране при "Хемус" се вижда, че местни консорциуми пак водят. В най-скъпата отсечка - тази от Угърчин до разклона за Плевен и Ловеч, убедително води обединение около "ПСТ груп", а за по-малката от Ябланица до Угърчин челната двойка отново е местна. Чуждите компании в състезанието или бяха отстранени, или се отказаха, или сега са оценени много ниско. Така през следващите години само в български компании ще влязат над 800 млн. лв. за четирите отсечки на двете магистрали.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
20 коментара
Какво учудващо има в това, не вярвам български или гръцки компании да печелят поръчки в Германия, голяма новина български компании ще строят в България.
До коментар [#1] от "OMUNVINGE":
е как какво! КапитаУистите на прокопий са получили директива и действат по въпроса.
М/у другото така като карам по тракия, особенно по новите и ремонтираните участъци, мога да кажа че ПСТ строят доста по-добре от Трейс. Така или иначе поръчката ще вземе някоя от обръчите фирмите, поне да строят добре. Трейс са си оставили ръцете - платното е на вълнички. Изобщо не знам как са минали качествен контрол. ПСТ са една идея по-добре.
Винаги е добре да избираш проверени компании с които се "работи добре" - така и възложителите са лично щастливи ...
Данъкоплатците да му мислят
Нещо не разбирам тези борби за "Хемус". Вместо да направят качествен път с по 2 ленти във всяка посока (не е задължително да е магистрала) от Ботевград до Видин - "Дунав - мост - 2" тръгнали да правят щуротии. Ама каква магистрала "Хемус" - ами то там трафик няма, след разделянето на пътя при Ябланица , наляво към Плевен , надясно към Горна Оряховица - Шумен трафика просто се разделя и магистрала не може да се натовари. Ще си асфалтираме полетата ей така. 2-лентов път в двете посоки стига, не е необходима магистрала след Ябланица.
Стратегическото направление е "Юг-Север" и да го ползуваме този "Дунав мост - 2". За какво се борихме толкова години да го построим? Да си стои като паметник ли? Ами и в момента голяма част от стоковите потоци минават през Солун за Централна и Западна Европа. Не през Варна или Бургас например. На мен като ми внасят стоките от Азия минават през Солун до София, защото иначе за да влезат в Черно море през проливите и т.н. и в скъпите български пристанища - всичко се оскъпява. Просто коридора Солун-София (магистрала "Струма") -Ботевград-Видин-"Дунав мост 2" -Калафат ....и нататък към ЕС държавите е коридор, който минава изцяло в ЕС територия.
Докато ние търсим породата на кучето на Ченалова,някои хора мажат ли мажат филиите.Съгласна съм,че все някой ще го прави,но защо ЧЕРЕПА и Пеевски-свински?И защо народът гласува за Бойко-техният параван?
До коментар [#5] от "gosho3":
това е така и ми е чудно напъна да се строи и към Калотина, да плащаме за сръбски магистрали, вместо да оправяр пътя на горе
Кой трябва да спечели според Капитал за да са доволни?
Марсианците може би или...? Или пък никой и да продължаваме да си стоим в началото на 20-ти век като пътна инфраструктура?
Отделен въпрос е ако има нарушения по време на търговете, но като гледам каква е конкуренцията, потенциално ощетените кандидат-стрители вероятно ще имат доста инструменти (и то не само юридически) да защитават своя интерес.
До коментар [#1] от "OMUNVINGE":
Помисли пак.
Търговете би трябвало да намерят най- добрия строител на най- добрата цена.
Публична тайна е, че нерядко в търговете има корупция.
Ако тези процедури са почтени, открити и равнопоставени за всеки - супер.
Дано този път няма преовлажняване на почвите и наливане на допълнителни милиони.
До коментар [#5] от "gosho3":
Хем си прав за пътя до Видин, хем не си прав за магистралата до Варна.
Необходимо е и северните градове (Русе, Шумен, Плевен, Велико Търново, Добрич,Търговище и Разград) да имат бърза връзка със София, каквато сега нямат, а капацитетът на магистралата рано или късно ще се изпълни. Все пак икономика, не означава само внос от Азия, а и местно производство.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.