И "Хемус" ще се строи от български компании

По-скъпата отсечка от магистралата за 266 млн. лв. почти сигурно отива при ПСТ, а за втората двубоят е между Джи Пи и "Трейс"

След изграждането на двете отсечки за почти три години "Хемус" ще порасне със 70 км
След изграждането на двете отсечки за почти три години "Хемус" ще порасне със 70 км    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
След изграждането на двете отсечки за почти три години "Хемус" ще порасне със 70 км
След изграждането на двете отсечки за почти три години "Хемус" ще порасне със 70 км    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Продължаването на "Струма" отиде в ГБС и "Агромах". Така всички над 800 млн. лв. за дeвет магистрали отиват в местни дружества.

Строежът на големите магистрални отсечки ще се прави само от български фирми. След като ГБС и "Агромах" взеха двете големи поръчки за "Струма" от техническото класиране при "Хемус" се вижда, че местни консорциуми пак водят. В най-скъпата отсечка - тази от Угърчин до разклона за Плевен и Ловеч, убедително води обединение около "ПСТ груп", а за по-малката от Ябланица до Угърчин челната двойка отново е местна. Чуждите компании в състезанието или бяха отстранени, или се отказаха, или сега са оценени много ниско. Така през следващите години само в български компании ще влязат над 800 млн. лв. за четирите отсечки на двете магистрали.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


20 коментара
  • 1
    antonalex avatar :-|
    OMUNVINGE

    Какво учудващо има в това, не вярвам български или гръцки компании да печелят поръчки в Германия, голяма новина български компании ще строят в България.

  • 2
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • -17
    • +189

    До коментар [#1] от "OMUNVINGE":

    е как какво! КапитаУистите на прокопий са получили директива и действат по въпроса.

  • 3
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    М/у другото така като карам по тракия, особенно по новите и ремонтираните участъци, мога да кажа че ПСТ строят доста по-добре от Трейс. Така или иначе поръчката ще вземе някоя от обръчите фирмите, поне да строят добре. Трейс са си оставили ръцете - платното е на вълнички. Изобщо не знам как са минали качествен контрол. ПСТ са една идея по-добре.

  • 4
    krastitel avatar :-(
    krastitel

    Винаги е добре да избираш проверени компании с които се "работи добре" - така и възложителите са лично щастливи ...
    Данъкоплатците да му мислят

  • 5
    gosho3 avatar :-|
    gosho3
    • -44
    • +142

    Нещо не разбирам тези борби за "Хемус". Вместо да направят качествен път с по 2 ленти във всяка посока (не е задължително да е магистрала) от Ботевград до Видин - "Дунав - мост - 2" тръгнали да правят щуротии. Ама каква магистрала "Хемус" - ами то там трафик няма, след разделянето на пътя при Ябланица , наляво към Плевен , надясно към Горна Оряховица - Шумен трафика просто се разделя и магистрала не може да се натовари. Ще си асфалтираме полетата ей така. 2-лентов път в двете посоки стига, не е необходима магистрала след Ябланица.
    Стратегическото направление е "Юг-Север" и да го ползуваме този "Дунав мост - 2". За какво се борихме толкова години да го построим? Да си стои като паметник ли? Ами и в момента голяма част от стоковите потоци минават през Солун за Централна и Западна Европа. Не през Варна или Бургас например. На мен като ми внасят стоките от Азия минават през Солун до София, защото иначе за да влезат в Черно море през проливите и т.н. и в скъпите български пристанища - всичко се оскъпява. Просто коридора Солун-София (магистрала "Струма") -Ботевград-Видин-"Дунав мост 2" -Калафат ....и нататък към ЕС държавите е коридор, който минава изцяло в ЕС територия.

  • 6
    loranikolova avatar :-|
    loranikolova

    Докато ние търсим породата на кучето на Ченалова,някои хора мажат ли мажат филиите.Съгласна съм,че все някой ще го прави,но защо ЧЕРЕПА и Пеевски-свински?И защо народът гласува за Бойко-техният параван?

  • 7
    iceto_ avatar :-|
    iceto_

    До коментар [#5] от "gosho3":

    това е така и ми е чудно напъна да се строи и към Калотина, да плащаме за сръбски магистрали, вместо да оправяр пътя на горе

  • 8
    parallelepiped avatar :-|
    parallelepiped

    Кой трябва да спечели според Капитал за да са доволни?
    Марсианците може би или...? Или пък никой и да продължаваме да си стоим в началото на 20-ти век като пътна инфраструктура?
    Отделен въпрос е ако има нарушения по време на търговете, но като гледам каква е конкуренцията, потенциално ощетените кандидат-стрители вероятно ще имат доста инструменти (и то не само юридически) да защитават своя интерес.

  • 9
    ial avatar :-|
    ial

    До коментар [#1] от "OMUNVINGE":

    Помисли пак.
    Търговете би трябвало да намерят най- добрия строител на най- добрата цена.
    Публична тайна е, че нерядко в търговете има корупция.
    Ако тези процедури са почтени, открити и равнопоставени за всеки - супер.
    Дано този път няма преовлажняване на почвите и наливане на допълнителни милиони.

  • 10
    paliiyy avatar :-|
    paliiyy

    До коментар [#5] от "gosho3":

    Хем си прав за пътя до Видин, хем не си прав за магистралата до Варна.
    Необходимо е и северните градове (Русе, Шумен, Плевен, Велико Търново, Добрич,Търговище и Разград) да имат бърза връзка със София, каквато сега нямат, а капацитетът на магистралата рано или късно ще се изпълни. Все пак икономика, не означава само внос от Азия, а и местно производство.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал