С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 дек 2015, 16:54, 11591 прочитания

Малко познати туристически обекти са били посетени от 350 хил. души

Половината от тях са били провокирани от рекламната кампания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
3.15 млн. лв.
е стойността на изпълнения проект. Рекламата на малко познатите туристически обекти е достигнала до 2 млн. души.

Около 350 хил. туристи са посетили 50-те малко познати туристически обекти в България, като половината от тях са направили това вследствие на рекламната кампания на Министерството на туризма. Това стана ясно след представянето на резултатите на проекта "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Проектът е по оперативна програма "Регионално развитие" и е на стойност е 3.150 млн. лв. Според Агенцията за обществени поръчки изпълнителите на различните позиции по поръчката са "Д-р Бранд" и "Естат".

"Общата цел е да се повиши ефективността на маркетинговите дейности и рекламата на национално ниво и насърчаване на вътрешния туризъм в България и да се намали сезонността и териториалната концентрация на туризма", обясни Божидара Михайлова, ръководител на проекта. Сред задачите е да се направи анализ на причините за пътувания на българите в страната и в чужбина, а в същинската рекламна кампания са инвестирани около 2 млн. лв. Тя е достигнала до 2 млн. души, а равносметката от нея показва, че цената на един привлечен турист спрямо инвестираните средства е 6 лева. Основният въпрос по време на дискусията на резултатите от проекта беше доколко кампанията се е оказала ефективна и трябва ли обекти с лоша инфраструктура за достъп до тях да бъдат рекламирани.


Реклами дебнат отвсякъде
Сред въпросните обекти са Каменните гъби в община Кърджали, Каньонът на водопадите край Смолян, Тракийското светилище Бегликташ, гр. Поморие, и още 47 други. Те бяха избрани още през 2010 г., но реализацията на проекта се забави. Кампанията продължи 8 месеца и включваше създаването на специализиран сайт – myastoto.bg. Заснемането на 50 петминутни клипа и два допълнители имиджови клипа, които са излъчени по "Нова телевизия", БНТ и Tv7 общо 1080 пъти, 30% от които в праймтайм. По bTV пък се излъчваше седмичното 30-минутно предаване "Мястото БГ". Публикувани са 100 карета в печатни медии, като при стартирането на кампанията се е оказало, че 70% от предварително избраните печатни медии са били фалирали (основно специализирани) и се е наложило повторен избор на един по-широк кръг от издания, обясниха изпълнителите. Кампанията включваше още външна реклама и разпространение на рекламни материали. 

Туристически навици
От аналитичната част на проекта става ясно, че през 2014 г. 65% от реализираните над 21.7 млн. нощувки са на чужденци и 35% на българи. Българите използват отпуските си основно през лятото, като през зимния сезон се реализират най-често кратки пътувания тип "уикенд". Ски туризмът се практикува основно от жителите на големите градове. Средният разход на български турист за пътуване в страната е 244 лв. при средна продължителност на почивката между четири и пет дни, което е средно по 50 лева на ден на човек. Половината от почивалите през последната година в страната са осъществили само едно пътуване, малко повече от 20% - две, а 28% от запитаните - повече. Сайтовете за колективно пазаруване, които са над 20, през 2013 г. са отчели увеличение от около 20% на продажбите на ваучери спрямо предходната година. Източник на тази информация са три от големите портали, които предлагат оферти с намаления, като само те съобщават за над 500 хил. продадени талона. Сред предпочитанията за тип туризъм в България води морският с 24%, следван от културния - 23%, и от СПА почивката - 11%. На последно място е ски туризмът - само 3%.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Хотелите започват да се свързват онлайн с НАП, МВР и общините Хотелите започват да се свързват онлайн с НАП, МВР и общините

До 1 октомври бизнесът има гратисен период, в който няма да бъдат налагани глоби

19 фев 2019, 1168 прочитания

Вечерни новини: Горанов отлага най-проблемната част за касовите апарати, ГЕРБ ремонтира ремонта на Изборния кодекс Вечерни новини: Горанов отлага най-проблемната част за касовите апарати, ГЕРБ ремонтира ремонта на Изборния кодекс

И още: Тереза Мей отново отива в Брюксел в опит да предоговори Brexit; Почина легендарният Карл Лагерфелд

19 фев 2019, 1255 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Прагът за данъчния контрол върху казаните за ракия да се върне на 1000 литра, предлага ПФ

Патриотичният фронт иска още да отпадне ограничението за варене на ракия само през втората половина на календарната година

Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли

Старите автомобили над 20 години продължават да преобладават в българския автопарк, въпреки нарастването на продажбите на нови автомобили

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за ролята на жената

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Чуждите инвестиции скочиха временно заради банкова сделка, Карина Караиванова напуска КФН

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2019 Прочетете