Малко познати туристически обекти са били посетени от 350 хил. души

Културният туризъм е вторият по предпочитания след морския

Малко познати туристически обекти са били посетени от 350 хил. души

Половината от тях са били провокирани от рекламната кампания

Калина Горанова
12326 прочитания

Културният туризъм е вторият по предпочитания след морския

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


3.15 млн. лв.

е стойността на изпълнения проект. Рекламата на малко познатите туристически обекти е достигнала до 2 млн. души.

Около 350 хил. туристи са посетили 50-те малко познати туристически обекти в България, като половината от тях са направили това вследствие на рекламната кампания на Министерството на туризма. Това стана ясно след представянето на резултатите на проекта "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Проектът е по оперативна програма "Регионално развитие" и е на стойност е 3.150 млн. лв. Според Агенцията за обществени поръчки изпълнителите на различните позиции по поръчката са "Д-р Бранд" и "Естат".

"Общата цел е да се повиши ефективността на маркетинговите дейности и рекламата на национално ниво и насърчаване на вътрешния туризъм в България и да се намали сезонността и териториалната концентрация на туризма", обясни Божидара Михайлова, ръководител на проекта. Сред задачите е да се направи анализ на причините за пътувания на българите в страната и в чужбина, а в същинската рекламна кампания са инвестирани около 2 млн. лв. Тя е достигнала до 2 млн. души, а равносметката от нея показва, че цената на един привлечен турист спрямо инвестираните средства е 6 лева. Основният въпрос по време на дискусията на резултатите от проекта беше доколко кампанията се е оказала ефективна и трябва ли обекти с лоша инфраструктура за достъп до тях да бъдат рекламирани.

Реклами дебнат отвсякъде

Сред въпросните обекти са Каменните гъби в община Кърджали, Каньонът на водопадите край Смолян, Тракийското светилище Бегликташ, гр. Поморие, и още 47 други. Те бяха избрани още през 2010 г., но реализацията на проекта се забави. Кампанията продължи 8 месеца и включваше създаването на специализиран сайт – myastoto.bg. Заснемането на 50 петминутни клипа и два допълнители имиджови клипа, които са излъчени по "Нова телевизия", БНТ и Tv7 общо 1080 пъти, 30% от които в праймтайм. По bTV пък се излъчваше седмичното 30-минутно предаване "Мястото БГ". Публикувани са 100 карета в печатни медии, като при стартирането на кампанията се е оказало, че 70% от предварително избраните печатни медии са били фалирали (основно специализирани) и се е наложило повторен избор на един по-широк кръг от издания, обясниха изпълнителите. Кампанията включваше още външна реклама и разпространение на рекламни материали. 

Туристически навици

От аналитичната част на проекта става ясно, че през 2014 г. 65% от реализираните над 21.7 млн. нощувки са на чужденци и 35% на българи. Българите използват отпуските си основно през лятото, като през зимния сезон се реализират най-често кратки пътувания тип "уикенд". Ски туризмът се практикува основно от жителите на големите градове. Средният разход на български турист за пътуване в страната е 244 лв. при средна продължителност на почивката между четири и пет дни, което е средно по 50 лева на ден на човек. Половината от почивалите през последната година в страната са осъществили само едно пътуване, малко повече от 20% - две, а 28% от запитаните - повече. Сайтовете за колективно пазаруване, които са над 20, през 2013 г. са отчели увеличение от около 20% на продажбите на ваучери спрямо предходната година. Източник на тази информация са три от големите портали, които предлагат оферти с намаления, като само те съобщават за над 500 хил. продадени талона. Сред предпочитанията за тип туризъм в България води морският с 24%, следван от културния - 23%, и от СПА почивката - 11%. На последно място е ски туризмът - само 3%.

3.15 млн. лв.

е стойността на изпълнения проект. Рекламата на малко познатите туристически обекти е достигнала до 2 млн. души.

Около 350 хил. туристи са посетили 50-те малко познати туристически обекти в България, като половината от тях са направили това вследствие на рекламната кампания на Министерството на туризма. Това стана ясно след представянето на резултатите на проекта "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Проектът е по оперативна програма "Регионално развитие" и е на стойност е 3.150 млн. лв. Според Агенцията за обществени поръчки изпълнителите на различните позиции по поръчката са "Д-р Бранд" и "Естат".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход