С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 дек 2015, 16:54, 11366 прочитания

Малко познати туристически обекти са били посетени от 350 хил. души

Половината от тях са били провокирани от рекламната кампания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

България ще участва в 45 туристически изложения през 2017 г.

До 15 млн. лв. ще бъдат отделени за целта от държавата

21 ное 2016

Пусть всегда будет солнце*

Руснаците и тероризмът преобърнаха отново българския туризъм

26 дек 2015

Бъдещето на Каварна – рок или казачок

За 12 години градчето се превърна от забравена провинция в "рок столица", въпросът сега е ще поеме ли по обратния път

28 ное 2015

Туроператори отчетоха най-слабото лято за туризма от 2007 г.

Според организацията им половината от сектора е сив

15 окт 2015
3.15 млн. лв.
е стойността на изпълнения проект. Рекламата на малко познатите туристически обекти е достигнала до 2 млн. души.

Около 350 хил. туристи са посетили 50-те малко познати туристически обекти в България, като половината от тях са направили това вследствие на рекламната кампания на Министерството на туризма. Това стана ясно след представянето на резултатите на проекта "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Проектът е по оперативна програма "Регионално развитие" и е на стойност е 3.150 млн. лв. Според Агенцията за обществени поръчки изпълнителите на различните позиции по поръчката са "Д-р Бранд" и "Естат".

"Общата цел е да се повиши ефективността на маркетинговите дейности и рекламата на национално ниво и насърчаване на вътрешния туризъм в България и да се намали сезонността и териториалната концентрация на туризма", обясни Божидара Михайлова, ръководител на проекта. Сред задачите е да се направи анализ на причините за пътувания на българите в страната и в чужбина, а в същинската рекламна кампания са инвестирани около 2 млн. лв. Тя е достигнала до 2 млн. души, а равносметката от нея показва, че цената на един привлечен турист спрямо инвестираните средства е 6 лева. Основният въпрос по време на дискусията на резултатите от проекта беше доколко кампанията се е оказала ефективна и трябва ли обекти с лоша инфраструктура за достъп до тях да бъдат рекламирани.

Реклами дебнат отвсякъде
Сред въпросните обекти са Каменните гъби в община Кърджали, Каньонът на водопадите край Смолян, Тракийското светилище Бегликташ, гр. Поморие, и още 47 други. Те бяха избрани още през 2010 г., но реализацията на проекта се забави. Кампанията продължи 8 месеца и включваше създаването на специализиран сайт – myastoto.bg. Заснемането на 50 петминутни клипа и два допълнители имиджови клипа, които са излъчени по "Нова телевизия", БНТ и Tv7 общо 1080 пъти, 30% от които в праймтайм. По bTV пък се излъчваше седмичното 30-минутно предаване "Мястото БГ". Публикувани са 100 карета в печатни медии, като при стартирането на кампанията се е оказало, че 70% от предварително избраните печатни медии са били фалирали (основно специализирани) и се е наложило повторен избор на един по-широк кръг от издания, обясниха изпълнителите. Кампанията включваше още външна реклама и разпространение на рекламни материали. 

Туристически навици
От аналитичната част на проекта става ясно, че през 2014 г. 65% от реализираните над 21.7 млн. нощувки са на чужденци и 35% на българи. Българите използват отпуските си основно през лятото, като през зимния сезон се реализират най-често кратки пътувания тип "уикенд". Ски туризмът се практикува основно от жителите на големите градове. Средният разход на български турист за пътуване в страната е 244 лв. при средна продължителност на почивката между четири и пет дни, което е средно по 50 лева на ден на човек. Половината от почивалите през последната година в страната са осъществили само едно пътуване, малко повече от 20% - две, а 28% от запитаните - повече. Сайтовете за колективно пазаруване, които са над 20, през 2013 г. са отчели увеличение от около 20% на продажбите на ваучери спрямо предходната година. Източник на тази информация са три от големите портали, които предлагат оферти с намаления, като само те съобщават за над 500 хил. продадени талона. Сред предпочитанията за тип туризъм в България води морският с 24%, следван от културния - 23%, и от СПА почивката - 11%. На последно място е ски туризмът - само 3%.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: И Каракачанов в битка срещу поскъпването на хляба, Франция сваля данъци от 2019 г Вечерни новини: И Каракачанов в битка срещу поскъпването на хляба, Франция сваля данъци от 2019 г

И още: Красимир Влахов ще е парламентарната кандидатура за Конституционния съд; Борисов в ООН; Основателите на Instagram напускат Facebook

25 сеп 2018, 1280 прочитания

CEZ има намерение да завърши сделката с "Инерком" CEZ има намерение да завърши сделката с "Инерком"

От чешката компания твърдят, че обмислят ново арбитражно дело срещу България и жалба до Европейската комисия

25 сеп 2018, 1640 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Прагът за данъчния контрол върху казаните за ракия да се върне на 1000 литра, предлага ПФ

Патриотичният фронт иска още да отпадне ограничението за варене на ракия само през втората половина на календарната година

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете