"Хемус" ще се строи въпреки високата цена
Парламентът трябва да одобри поетапното финансиране на магистралата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Магистрала "Хемус" до Плевен ще се строи въпреки двойно по-високата от очакваната цена. Това стана ясно от думите на регионалния министър Лиляна Павлова след заседанието на Министерски съвет. В търговете за две отсечки кандидатите предложиха цени от близо 800 млн. лева без ДДС, докато прогнозите на държавата бяха за 434 млн. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
800 000 000 лева за 60 км! Или 13-14 милиона лева на километър! Лилянче, ти пътя със позлатен асфалт ли ще го правиш? Е това ако не е кражба от всички нас, данъкоплатците, здраве му кажи!
Докато се строеше с европейски пари пак се крадеше, щото имаше някакъв респект от проверки,сега ве4е ку4е вла4и ...
Добре, аз така и не мога да разбера защо е избрано трудното трасе, като малко по-северно първокласният път за Русе след Луковит минава през равнина, няма тунели, няма виадукти, няма тежък терен. Какво пречи и магистралата да е така? Или щото така няма да можем да крадем пари и да правим скъпи тунели? А и май се забравя, че целта е пряка връзка през Северна България на София и Варна, с отклонения до другите градове. Сега - дай копче да му зашием балтон. Пък близо до Ловеч, пък Търново се сърди, то пътни диаманти, то виадукти, мостове, ако може по върха на Стара планина да я направим, че тогава какви търгове ще има!
Цената е нормална. За справка в Полша и Хърватска чисто прави отсечки без тунели и тежки проходи излизат по 8млн евро на километър. Цената в Германия е около 12млн евро. Когато имаме проходи като Витиня и тунели на запад цената (взависимост от сложноста) излиза между 60-120 млн евро на километър. При нас имаме 10км сложни съоражения Х 60млн евро = 600 + 50 км Х 10 млн евро = 1 100 000 евро или ние го правим почти 3 пъти по-ниска цена от западна или централна европа. Ако можем да вземем пари от Европа за този проект тогава си е направо удар в 10-ката.
Пътя през Ябланица - Луковит е също толкова сложен (ако не по-вече).
Време е някой умен да се намеси както при Струма !!! Това е магистрала на безумието, много скъпа и за никъде !!! Вижте и последното трасе !!! Отдалечена е от всички градове , сега след Шумен се отдалечава от Търговище, отива много далеко на север от Търново (за автопоток от Севлиево, Габрово и Троян са забравили да помислят), и е доста далеко и от Ловеч и Плевен !! Е защо тогава е тази магистрала !!??? Не е ли по-евтино и рационално скоростни пътища по сегашните трасета, те нямат нито тунели нито виадукти, а и са с доста прави участъци !!!! Стига крадене!!! За кого ще е тази магистрала, за Попово и Полски тръмбеш. Живея в Търново, но не я харесвам !
Статията е подвеждаща. НЕ въпреки високата цена, а поради високата цена. Аз дори мога да ви кажа, кой ще е изпълнителя...
"Тя обаче ще трябва да защити офертата си, защото е с 20% по-ниска от средната в търга"
Всички оферти трябва да бъдат защитени. Всички. Но това са сложни работи за прости комунисти.
Какви тунели, какви виадукти в Дунавската равнина? Ж.п. линията през колко тунела и виадуката минава? Наглостта на мафията минава всякакви граници. То не бяха тунели от по 15 км през Кресна, Северни скоростни "тангенти" (всъщност хорди), идеи за местене на Централна гара и т.н. безумия и издевателства над здравия разум. Писна ни!
Скоростните двулентови пътища (у нас такива почти няма) са няколко пъти по-евтини, защото може да са е по-голям наклон и по-остри завои. Скоростта ок. 90-100 км/ч е и най-икономичната. В същото време няма и толкова голям трафик извън отсечките София-Пловдив и София-Перник.
В пътостроенето у нас се е оформил класически олигопол със съдействието на държавата. Само десетина компании, събрани в консорциуми по 2-3, покриват изискванията за "опит" (обикновено три пъти стойността на поръчката за изминалите три години). Лотовете са огромни - в случая 2 отсечки 60 км, т.е. има 3-4 активно строящи се лота в цялата страна.
Да сте чували за Крушунските водопади? Съветвам ви да посетите това чудно място. Намира се до град Левски, в сърцето на Дунавската равнина. И няма нищо общо с определението "равнина".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.