"Хемус" ще се строи въпреки високата цена

Парламентът трябва да одобри поетапното финансиране на магистралата

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Магистрала "Хемус" до Плевен ще се строи въпреки двойно по-високата от очакваната цена. Това стана ясно от думите на регионалния министър Лиляна Павлова след заседанието на Министерски съвет. В търговете за две отсечки кандидатите предложиха цени от близо 800 млн. лева без ДДС, докато прогнозите на държавата бяха за 434 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • deyanski
    • - 16
    • + 44

    800 000 000 лева за 60 км! Или 13-14 милиона лева на километър! Лилянче, ти пътя със позлатен асфалт ли ще го правиш? Е това ако не е кражба от всички нас, данъкоплатците, здраве му кажи!

    Нередност?
  • EmoBo
    • - 5
    • + 35

    Докато се строеше с европейски пари пак се крадеше, щото имаше някакъв респект от проверки,сега ве4е ку4е вла4и ...

    Нередност?
  • 3
    vesselan avatar :-|
    Весела Николаева
    • - 7
    • + 47

    Добре, аз така и не мога да разбера защо е избрано трудното трасе, като малко по-северно първокласният път за Русе след Луковит минава през равнина, няма тунели, няма виадукти, няма тежък терен. Какво пречи и магистралата да е така? Или щото така няма да можем да крадем пари и да правим скъпи тунели? А и май се забравя, че целта е пряка връзка през Северна България на София и Варна, с отклонения до другите градове. Сега - дай копче да му зашием балтон. Пък близо до Ловеч, пък Търново се сърди, то пътни диаманти, то виадукти, мостове, ако може по върха на Стара планина да я направим, че тогава какви търгове ще има!

    Нередност?
  • 4
    pbs avatar :-|
    pbs
    • - 17
    • + 8

    Цената е нормална. За справка в Полша и Хърватска чисто прави отсечки без тунели и тежки проходи излизат по 8млн евро на километър. Цената в Германия е около 12млн евро. Когато имаме проходи като Витиня и тунели на запад цената (взависимост от сложноста) излиза между 60-120 млн евро на километър. При нас имаме 10км сложни съоражения Х 60млн евро = 600 + 50 км Х 10 млн евро = 1 100 000 евро или ние го правим почти 3 пъти по-ниска цена от западна или централна европа. Ако можем да вземем пари от Европа за този проект тогава си е направо удар в 10-ката.

    Пътя през Ябланица - Луковит е също толкова сложен (ако не по-вече).

    Нередност?
  • 5
    martint avatar :-|
    Мартин Трифонов
    • - 11
    • + 21

    Време е някой умен да се намеси както при Струма !!! Това е магистрала на безумието, много скъпа и за никъде !!! Вижте и последното трасе !!! Отдалечена е от всички градове , сега след Шумен се отдалечава от Търговище, отива много далеко на север от Търново (за автопоток от Севлиево, Габрово и Троян са забравили да помислят), и е доста далеко и от Ловеч и Плевен !! Е защо тогава е тази магистрала !!??? Не е ли по-евтино и рационално скоростни пътища по сегашните трасета, те нямат нито тунели нито виадукти, а и са с доста прави участъци !!!! Стига крадене!!! За кого ще е тази магистрала, за Попово и Полски тръмбеш. Живея в Търново, но не я харесвам !

    Нередност?
  • 6
    1107a avatar :-|
    1107a
    • + 22

    Статията е подвеждаща. НЕ въпреки високата цена, а поради високата цена. Аз дори мога да ви кажа, кой ще е изпълнителя...

    Нередност?
  • 7
    hi_hi avatar :-|
    Хи-хи
    • - 2
    • + 9

    "Тя обаче ще трябва да защити офертата си, защото е с 20% по-ниска от средната в търга"

    Всички оферти трябва да бъдат защитени. Всички. Но това са сложни работи за прости комунисти.

    Нередност?
  • 8
    6oris avatar :-(
    Борис
    • - 4
    • + 6

    Какви тунели, какви виадукти в Дунавската равнина? Ж.п. линията през колко тунела и виадуката минава? Наглостта на мафията минава всякакви граници. То не бяха тунели от по 15 км през Кресна, Северни скоростни "тангенти" (всъщност хорди), идеи за местене на Централна гара и т.н. безумия и издевателства над здравия разум. Писна ни!

    Нередност?
  • 9
    moonerpang avatar :-|
    Moonerpang
    • - 2
    • + 1

    Скоростните двулентови пътища (у нас такива почти няма) са няколко пъти по-евтини, защото може да са е по-голям наклон и по-остри завои. Скоростта ок. 90-100 км/ч е и най-икономичната. В същото време няма и толкова голям трафик извън отсечките София-Пловдив и София-Перник.
    В пътостроенето у нас се е оформил класически олигопол със съдействието на държавата. Само десетина компании, събрани в консорциуми по 2-3, покриват изискванията за "опит" (обикновено три пъти стойността на поръчката за изминалите три години). Лотовете са огромни - в случая 2 отсечки 60 км, т.е. има 3-4 активно строящи се лота в цялата страна.

    Нередност?
  • 10
    stinkfoot avatar :-|
    stinkfoot

    Да сте чували за Крушунските водопади? Съветвам ви да посетите това чудно място. Намира се до град Левски, в сърцето на Дунавската равнина. И няма нищо общо с определението "равнина".

    Нередност?
Нов коментар