110 китайски автобуса ще потеглят към София през 2016 г.
ВАС отхвърли жалбата на "Ивеко" срещу класирането в търга на "Столичен автотранспорт" и потвърди първоначалния победител - "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Точно единадесет месеца след като общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви поръчка за доставка на 110 нови дизелови автобуса, победителят в конкурса е окончателно потвърден - това е китайската компания "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Предстои да бъде подписан и договорът с китайския изпълнител. Крайната стойност на поръчката е близо 34 млн. лв., които са осигурени със заем на общинската фирма.
До съдебното решение се стигна след поредица от обжалвания и административни решения – последното от които е на Върховния административен съд и е в полза на китайския производител, който още през юли беше класиран на първо място от възложителя.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
По-добре нови 60 метанови автобуса, вместо 110 китайски нафтови печки !
не знам защо не протестирате срещу тия боклуци и решението на ОС ?
Нямам думи ... абсолютни тикви работят в тази администрация.
И нафтите са достатъчно зле в супер мръсна София,
но тия боклуци да купуват, дето ще се разпаднат след няколко години ...
Нали уж работим за по-чист въздух, и без това дишаме един от най-замърсените в Европа ...
Съмнявам се тези китайските да са еко автобуси, а от там ще идва още по-голямо замърсяване.
До коментар [#3] от "P_L":
Е, да, ама разликата в цената с метановите MAN-ове ще отиде за комисионни най-вероятно...
http://en.yutong.com/products/ZK6126HGA-EuropeNA.s html
Само тези градски автобуси за Европа излизат на сайта им.
Пише, че е с ръчни скорости?!
До коментар [#5] от "tie_interceptor":
Че да не го кара Фандъкова. Дреме и на нея че е с ръчни скорости.
Как е възможно това ?
Ние трябва да подкрепяме европейските производители. Трябва да купуваме европейски стоки.
А също така знаем ,че те по всички поакзатели ще са много по-добри от китайските !
При всяка една обществена поръчка от държавна институция/предприятие за оборудване, машини, транспортни средства и др. подобни движими вещи трябва да има точно 3 критерия:
1. веща да се асемблира в България (евентуално в ЕС) и/или голяма част от основните му компоненти да се произвеждат в България (евентуално в ЕС)
2. да има осигурено сервизно обслужване и поддържане на наличности на резервни части в България (което обаче да не е монополно)
3. възможно най-ниска цена
Какво като са китайски. Китайците вече са технологична сила - Haier, Lenovo, Midea, Huawei, плюс това 90% от продуктите на Samsung и LG се сглобяват в Китай.
пп автобусите от снимките изглеждат доста модерни, пък и предполагам предвид размера на китайското население ще са и по-големи, поне така изглеждат.
Разгледайте! Автобусите им изглеждат изключително добре, освен това ги внасят във Франция и Чехия! https://en.wikipedia.org/wiki/Yutong
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.