110 китайски автобуса ще потеглят към София през 2016 г.

ВАС отхвърли жалбата на "Ивеко" срещу класирането в търга на "Столичен автотранспорт" и потвърди първоначалния победител - "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид"

Дневник    ©  Юлия Лазарова

Точно единадесет месеца след като общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви поръчка за доставка на 110 нови дизелови автобуса, победителят в конкурса е окончателно потвърден - това е китайската компания "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Предстои да бъде подписан и договорът с китайския изпълнител. Крайната стойност на поръчката е близо 34 млн. лв., които са осигурени със заем на общинската фирма.

До съдебното решение се стигна след поредица от обжалвания и административни решения – последното от които е на Върховния административен съд и е в полза на китайския производител, който още през юли беше класиран на първо място от възложителя.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    noidea avatar :-|
    noidea
    • - 3
    • + 65

    По-добре нови 60 метанови автобуса, вместо 110 китайски нафтови печки !
    не знам защо не протестирате срещу тия боклуци и решението на ОС ?

    Нередност?
  • Нико
    • + 44

    Нямам думи ... абсолютни тикви работят в тази администрация.

    И нафтите са достатъчно зле в супер мръсна София,
    но тия боклуци да купуват, дето ще се разпаднат след няколко години ...

    Нередност?
  • 3
    west4sider avatar :-(
    P_L
    • + 34

    Нали уж работим за по-чист въздух, и без това дишаме един от най-замърсените в Европа ...
    Съмнявам се тези китайските да са еко автобуси, а от там ще идва още по-голямо замърсяване.

    Нередност?
  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • + 20

    До коментар [#3] от "P_L":

    Е, да, ама разликата в цената с метановите MAN-ове ще отиде за комисионни най-вероятно...

    Нередност?
  • 5
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • - 1
    • + 11

    http://en.yutong.com/products/ZK6126HGA-EuropeNA.shtml
    Само тези градски автобуси за Европа излизат на сайта им.
    Пише, че е с ръчни скорости?!

    Нередност?
  • 6
    alex_yordanov avatar :-|
    alex_yordanov
    • + 7

    До коментар [#5] от "tie_interceptor":

    Че да не го кара Фандъкова. Дреме и на нея че е с ръчни скорости.

    Нередност?
  • 7
    moonlight avatar :-|
    Moonlight
    • - 1
    • + 13

    Как е възможно това ?
    Ние трябва да подкрепяме европейските производители. Трябва да купуваме европейски стоки.
    А също така знаем ,че те по всички поакзатели ще са много по-добри от китайските !

    Нередност?
  • juukkk
    • - 1
    • + 5

    При всяка една обществена поръчка от държавна институция/предприятие за оборудване, машини, транспортни средства и др. подобни движими вещи трябва да има точно 3 критерия:
    1. веща да се асемблира в България (евентуално в ЕС) и/или голяма част от основните му компоненти да се произвеждат в България (евентуално в ЕС)
    2. да има осигурено сервизно обслужване и поддържане на наличности на резервни части в България (което обаче да не е монополно)
    3. възможно най-ниска цена

    Нередност?
  • 9
    gzw14434665 avatar :-|
    gzw14434665
    • - 11

    Какво като са китайски. Китайците вече са технологична сила - Haier, Lenovo, Midea, Huawei, плюс това 90% от продуктите на Samsung и LG се сглобяват в Китай.

    пп автобусите от снимките изглеждат доста модерни, пък и предполагам предвид размера на китайското население ще са и по-големи, поне така изглеждат.

    Нередност?
  • 10
    gzw14434665 avatar :-|
    gzw14434665
    • - 5
    • + 1

    Разгледайте! Автобусите им изглеждат изключително добре, освен това ги внасят във Франция и Чехия! https://en.wikipedia.org/wiki/Yutong

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал