Всяка трета компания ползва социалните мрежи за реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Всяка трета компания ползва социалните мрежи за реклама

Според последното проучване на Visa 60% от българите пазаруват дрехи онлайн.

Всяка трета компания ползва социалните мрежи за реклама

7% от компаниите в България не използват компютри и интернет

5977 прочитания

Според последното проучване на Visa 60% от българите пазаруват дрехи онлайн.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Почти половината от компаниите в България (48.2%) имат собствен уеб сайт, на който предлагат информация за стоките и услугите, които предлагат, описват политиката си за поверителност и защита на данните и поставят връзка към профила си в социална медия. Една трета от фирмите (30.3%) използват социалните мрежи (най-вече Facebook, LinkedIn, Google+), за да рекламират дейността си, докато преди една година те са били 28.7%. Големите компании (с 250 и повече служители) очаквано са най-активни, като 38% имат собствени профили в тях. Те използват за маркетинг цели не само социалните медии, но и уеб сайтовете за споделяне на мултимедия (VBox7, YouTube, Flickr, Picassa, SlideShare и др.). Това показва проучване на Националния статистически институт (НСИ) за информационното общество в предприятията през 2015 г.

Търсене на бърз интернет

93% от фирмите в България използват компютри, като все повече търсят бърз и надежден интернет достъп. През 2015 г. 71.3% от тях използват фиксирана широколентова интернет връзка, а 44.7% - мобилна широколентова връзка. Максималната скорост за изтегляне на данни се увеличава, като половината от фирмите, които ползват фиксирана широколентова интернет връзка, разполагат със скорост, по-висока от 30 Mbps. 82.3% от фирмите, които разполагат със собствен уеб сайт, го ползват за описание на стоките и услугите, които предлагат. Около една трета от фирмите слагат информация на сайта си за поверителност и защита на данните, както и връзки към профил на фирмата в различни социални мрежи.

Близо 26.6% от фирмите дават възможност на клиентите да направят онлайн поръчки, почти толкова са и тези, които публикуват обяви за свободни работни места. Все повече се увеличава и делът на предприятията, които имат официална политика за информационна сигурност - от 6.8% през 2010 г. до 18.6% през 2015 г. Най-загрижени са компаниите с персонал над 250 души, които се опасяват от унищожаване на данни и разкриване на поверителна информация поради външно проникване или инцидент.

Все по-активни в социалните медии

Фирмите поддържат профилите си в социалните мрежи най-вече с цел реклама и промоции, както и за получаване на отзиви и въпроси от клиенти. Все още обаче е малък делът на компаниите, които включват клиентите си в разработването или обновяването на стоките и услугите чрез социалните медии (17.4%). От онлайн търговеца Fashion Days коментираха за "Капитал Daily", че използват всички популярни социални медии, за да общуват двупосочно с клиентите си: "На всекидневна база се стремим да създаваме и споделяме с тях комбинация от авторско съдържание и информация за актуалните ни предложения. Много важен момент е и получаването на обратна връзка от клиентите, което се случва изключително бързо онлайн." Те съобразяват и съдържанието във всяка мрежа според спецификите й: "В Pinterest и Instagram публикуваме преди всичко визуални материали, подчинени на определена естетика, в Youtube споделяме различни видеа, например Trend Report, представящ новите тенденции за сезона, а в LinkedIn отразяваме корпоративни новини. Най-силната социална мрежа за нас си остава Facebook, като в момента имаме над 1.6 милиона фенове."

Мобилните приложения на компаниите са също все по-популярен начин за набиране на повече поръчки. Един от най-големите онлайн търговци в региона - eMAG, има мобилно приложение за българския пазар от септември 2015 г. Те обясниха, че след пускането му делът на продажбите от мобилни устройства за периода септември - ноември спрямо всички продажби се увеличава от 15% през предишните три месеца до 20%. Малките електроуреди (кухненски, прахосмукачки, ютии) заемат първо място по поръчани бройки чрез мобилното приложение. Най-голямо е търсенето на мобилни телефони чрез приложението, но те се нареждат на 5-о място по закупени бройки. Интересът към категория "мода" през мобилното приложение също е по-висок. Категорията се нарежда на 4-о място по посещения чрез мобилно приложение, докато в общата класация е на 7-о място.

Почти половината от компаниите в България (48.2%) имат собствен уеб сайт, на който предлагат информация за стоките и услугите, които предлагат, описват политиката си за поверителност и защита на данните и поставят връзка към профила си в социална медия. Една трета от фирмите (30.3%) използват социалните мрежи (най-вече Facebook, LinkedIn, Google+), за да рекламират дейността си, докато преди една година те са били 28.7%. Големите компании (с 250 и повече служители) очаквано са най-активни, като 38% имат собствени профили в тях. Те използват за маркетинг цели не само социалните медии, но и уеб сайтовете за споделяне на мултимедия (VBox7, YouTube, Flickr, Picassa, SlideShare и др.). Това показва проучване на Националния статистически институт (НСИ) за информационното общество в предприятията през 2015 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK