Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 дек 2015, 15:24, 5640 прочитания

Всяка трета компания ползва социалните мрежи за реклама

7% от компаниите в България не използват компютри и интернет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Почти половината от компаниите в България (48.2%) имат собствен уеб сайт, на който предлагат информация за стоките и услугите, които предлагат, описват политиката си за поверителност и защита на данните и поставят връзка към профила си в социална медия. Една трета от фирмите (30.3%) използват социалните мрежи (най-вече Facebook, LinkedIn, Google+), за да рекламират дейността си, докато преди една година те са били 28.7%. Големите компании (с 250 и повече служители) очаквано са най-активни, като 38% имат собствени профили в тях. Те използват за маркетинг цели не само социалните медии, но и уеб сайтовете за споделяне на мултимедия (VBox7, YouTube, Flickr, Picassa, SlideShare и др.). Това показва проучване на Националния статистически институт (НСИ) за информационното общество в предприятията през 2015 г.

Търсене на бърз интернет

93% от фирмите в България използват компютри, като все повече търсят бърз и надежден интернет достъп. През 2015 г. 71.3% от тях използват фиксирана широколентова интернет връзка, а 44.7% - мобилна широколентова връзка. Максималната скорост за изтегляне на данни се увеличава, като половината от фирмите, които ползват фиксирана широколентова интернет връзка, разполагат със скорост, по-висока от 30 Mbps. 82.3% от фирмите, които разполагат със собствен уеб сайт, го ползват за описание на стоките и услугите, които предлагат. Около една трета от фирмите слагат информация на сайта си за поверителност и защита на данните, както и връзки към профил на фирмата в различни социални мрежи.


Близо 26.6% от фирмите дават възможност на клиентите да направят онлайн поръчки, почти толкова са и тези, които публикуват обяви за свободни работни места. Все повече се увеличава и делът на предприятията, които имат официална политика за информационна сигурност - от 6.8% през 2010 г. до 18.6% през 2015 г. Най-загрижени са компаниите с персонал над 250 души, които се опасяват от унищожаване на данни и разкриване на поверителна информация поради външно проникване или инцидент.
 
Все по-активни в социалните медии

Фирмите поддържат профилите си в социалните мрежи най-вече с цел реклама и промоции, както и за получаване на отзиви и въпроси от клиенти. Все още обаче е малък делът на компаниите, които включват клиентите си в разработването или обновяването на стоките и услугите чрез социалните медии (17.4%). От онлайн търговеца Fashion Days коментираха за "Капитал Daily", че използват всички популярни социални медии, за да общуват двупосочно с клиентите си: "На всекидневна база се стремим да създаваме и споделяме с тях комбинация от авторско съдържание и информация за актуалните ни предложения. Много важен момент е и получаването на обратна връзка от клиентите, което се случва изключително бързо онлайн." Те съобразяват и съдържанието във всяка мрежа според спецификите й: "В Pinterest и Instagram публикуваме преди всичко визуални материали, подчинени на определена естетика, в Youtube споделяме различни видеа, например Trend Report, представящ новите тенденции за сезона, а в LinkedIn отразяваме корпоративни новини. Най-силната социална мрежа за нас си остава Facebook, като в момента имаме над 1.6 милиона фенове."

Мобилните приложения на компаниите са също все по-популярен начин за набиране на повече поръчки. Един от най-големите онлайн търговци в региона - eMAG, има мобилно приложение за българския пазар от септември 2015 г. Те обясниха, че след пускането му делът на продажбите от мобилни устройства за периода септември - ноември спрямо всички продажби се увеличава от 15% през предишните три месеца до 20%. Малките електроуреди (кухненски, прахосмукачки, ютии) заемат първо място по поръчани бройки чрез мобилното приложение. Най-голямо е търсенето на мобилни телефони чрез приложението, но те се нареждат на 5-о място по закупени бройки. Интересът към категория "мода" през мобилното приложение също е по-висок. Категорията се нарежда на 4-о място по посещения чрез мобилно приложение, докато в общата класация е на 7-о място.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Прокуратурата натиска срещу бързите тестове за коронавирус 1 Прокуратурата натиска срещу бързите тестове за коронавирус

Лабораториите започнаха да предлагат масови тестове за всички, но това увеличава работата и на държавните лаборатории

30 мар 2020, 161 прочитания

Правителството одобри окончателно схемата 60/40 за подпомагане на заплатите 2 Правителството одобри окончателно схемата 60/40 за подпомагане на заплатите

Компенсации могат да искат както бизнеси, които са спрени заради заповедта на здравния министър, така и тези, които декларират 20 % намаление на приходите

30 мар 2020, 317 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Реставрацията на "Антична Сердика" поскъпна непредвидено с над 2 млн. лв.

Работата по столичното Ларго продължава, проектът е леко променен след критиките

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10