Само чужди компании обжалват търга за "Хемус"
Лятото ще има и търг за следващите 85 км от магистралата - до Велико Търново, обяви регионалният министър
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Класирането в търга за дострояване на две отсечки от магистрала "Хемус" с дължина 59 км и на цена от почти 1 млрд. лв. се обжалва от две чужди компании. Това става ясно от справка в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Първата позиция – за участъка Ябланица – Угърчин, се оспорва от класираната на трето място италианска компания "Серенисима конструциони". Втората - за отсечката между Угърчин и Плевен, се обжалва от отстранената турска компания "Ташяпъ Иншаат Тааххют Санайи ве Тиджарет".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Дано доживеем да я видим !
.[quote#0:"медиапул, Офертите за "Хемус" надхвърлиха с 250 млн. лв. определения бюджет,Лили Границка | 19:23 | 07 декември 2015"] Според публикации в турската преса "Ташяпъ" се свързва с турския премиер Реджеп Тайип Ердоган, а босът й Емрула Туранлъ беше сред задържаните преди година по мегаразследването за корупция по високите етажи на властта в южната ни съседка [/quote]
Хемус излиза толкова скъпо защото са избрали подбалкански маршрут. Ако трасето минаваше с 20-тина километра по на север (т.е. близко до Плевен) то цената щеше да бъде значително по-ниска. Освен по-ниската цена това има смисъл и защото магистралата не би трябвало да има за цел да свърже само крайните точки, но и тези между тях. А като изключим крайните точки Плевен е най-големият град в близост до Хемус.
"Стойността на "Хемус" е над 2.5 млрд. лв. за цялото направление от Ябланица до Шумен"
Жалкото е, че тази магистрала нито ще я построят, нито ще е обявената сума по-горе ако някога в необозримото бъдеще е готова,
До коментар [#4] от "kras4o":
като се има в пред вид че от Каспичан до сегашния пътен възел им трябваха 30 години ,ще стане след 2 поколения ,когато внуците ни ще фъркат и няма да има нужда от магистрали
85 км. ги смятам къмто 1,5 млрд.
Минимум. Тоя път дано са по равно между Вальо и Делянчо, че сега Вальо пак е малко обиден и не иска да играе карти в Банкя.
"Нито един от българските участници в търга не е възразил срещу избирането на обединение "АМ Хемус лот 1" ("Джи Пи груп", испанските "Конструксионес Табоада и Рамос","МР сивил уъркс" и проектантската "Трансконсулт-22") и обединение "ПСТ Хемус 2" (свързваната с депутата Делян Пеевски "ПСТ груп", "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" и "Евро алианс тунели"). Това съвпада с тенденцията от последните години големите български строители да не обжалват мащабни обществени поръчки."
Поредното олигополно съглашение! За съжаление нямаме работеща антимонополна комисия и ще им пълним гушите :(
Живейте здравословно! Някъде към 2030-а може и да успеем да видим завършена започнатата през 1974-а магистрала.
Сърбите опаткаха магистралата от НИШ до Калотина за 2-3 години, без да са в ЕС и без да им трябва кой знае колко. Нашите още се кумят.
Сърбия, която премина през истинска война, има магистрали да я пресечеш от край до край. От Унгария до Македония и от България до Хърватска. Хърватите също имат през цялата си територия до Словения. За словенците няма нужда да говорим. Македонците имат от Гевгеля на границата с Гърция през Скопие до Сърбия. Босненците си построиха магистрали.
А ние се хвалим с какво? С довършената "Тракия". Северът ни е тотално изоставен и през следващите години нищо съществено няма да се случи. И това докато сме член на ЕС и разчитаме на финансиране, каквото досега не сме имали.
[quote#8:"b_d_s"]Сърбия, която премина през истинска война, има магистрали да я пресечеш от край до край.[/quote]Първо, Сърбия като територия е малко по-малка. И, второ, тя още преди 30 години имаше доста по-голяма магистрална мрежа от БГ. Ако се гледат последните 5 години БГ е построила повече магистрали.
Да не дава господ да спре финансирането от европа, че тогава пеша ще ходим по магистралите. Икономиката ни се превърна в работа на ишлеме и крадене на европари. Ишлемето върви докато има кой да работи за 5 пъти по-малко пари, а краденето не може да е до безкрай.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход