Само чужди компании обжалват търга за "Хемус"

Лятото ще има и търг за следващите 85 км от магистралата - до Велико Търново, обяви регионалният министър

Над 2.5 млрд. лева може да струва дострояването на "Хемус"
Над 2.5 млрд. лева може да струва дострояването на "Хемус"
Над 2.5 млрд. лева може да струва дострояването на "Хемус"    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Над 2.5 млрд. лева може да струва дострояването на "Хемус"    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Строителството на отсечката между Ябланица и Плевен ще започне най-рано през 2017 г., обяви Павлова.

Класирането в търга за дострояване на две отсечки от магистрала "Хемус" с дължина 59 км и на цена от почти 1 млрд. лв. се обжалва от две чужди компании. Това става ясно от справка в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Първата позиция – за участъка Ябланица – Угърчин, се оспорва от класираната на трето място италианска компания "Серенисима конструциони". Втората - за отсечката между Угърчин и Плевен, се обжалва от отстранената турска компания "Ташяпъ Иншаат Тааххют Санайи ве Тиджарет".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ss avatar :-P
    SS
    • + 15

    Дано доживеем да я видим !

    Нередност?
  • 2
    seniorbb avatar :-|
    джендър NATO generals
    • - 4

    .[quote#0:"медиапул, Офертите за "Хемус" надхвърлиха с 250 млн. лв. определения бюджет,Лили Границка | 19:23 | 07 декември 2015"] Според публикации в турската преса "Ташяпъ" се свързва с турския премиер Реджеп Тайип Ердоган, а босът й Емрула Туранлъ беше сред задържаните преди година по мегаразследването за корупция по високите етажи на властта в южната ни съседка [/quote]

    Нередност?
  • 3
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 2
    • + 17

    Хемус излиза толкова скъпо защото са избрали подбалкански маршрут. Ако трасето минаваше с 20-тина километра по на север (т.е. близко до Плевен) то цената щеше да бъде значително по-ниска. Освен по-ниската цена това има смисъл и защото магистралата не би трябвало да има за цел да свърже само крайните точки, но и тези между тях. А като изключим крайните точки Плевен е най-големият град в близост до Хемус.

    Нередност?
  • 4
    noidea avatar :-|
    noidea
    • - 3
    • + 5

    "Стойността на "Хемус" е над 2.5 млрд. лв. за цялото направление от Ябланица до Шумен"

    Жалкото е, че тази магистрала нито ще я построят, нито ще е обявената сума по-горе ако някога в необозримото бъдеще е готова,

    Нередност?
  • 5
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#4] от "kras4o":

    като се има в пред вид че от Каспичан до сегашния пътен възел им трябваха 30 години ,ще стане след 2 поколения ,когато внуците ни ще фъркат и няма да има нужда от магистрали

    Нередност?
  • 6
    nik21471939 avatar :-|
    Рая
    • - 1
    • + 10

    85 км. ги смятам къмто 1,5 млрд.
    Минимум. Тоя път дано са по равно между Вальо и Делянчо, че сега Вальо пак е малко обиден и не иска да играе карти в Банкя.

    Нередност?
  • 7
    everlaft avatar :-|
    everlaft
    • + 5

    "Нито един от българските участници в търга не е възразил срещу избирането на обединение "АМ Хемус лот 1" ("Джи Пи груп", испанските "Конструксионес Табоада и Рамос","МР сивил уъркс" и проектантската "Трансконсулт-22") и обединение "ПСТ Хемус 2" (свързваната с депутата Делян Пеевски "ПСТ груп", "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" и "Евро алианс тунели"). Това съвпада с тенденцията от последните години големите български строители да не обжалват мащабни обществени поръчки."

    Поредното олигополно съглашение! За съжаление нямаме работеща антимонополна комисия и ще им пълним гушите :(

    Нередност?
  • 8
    Trayan avatar :-|
    Trayan
    • - 1
    • + 10

    Живейте здравословно! Някъде към 2030-а може и да успеем да видим завършена започнатата през 1974-а магистрала.
    Сърбите опаткаха магистралата от НИШ до Калотина за 2-3 години, без да са в ЕС и без да им трябва кой знае колко. Нашите още се кумят.
    Сърбия, която премина през истинска война, има магистрали да я пресечеш от край до край. От Унгария до Македония и от България до Хърватска. Хърватите също имат през цялата си територия до Словения. За словенците няма нужда да говорим. Македонците имат от Гевгеля на границата с Гърция през Скопие до Сърбия. Босненците си построиха магистрали.
    А ние се хвалим с какво? С довършената "Тракия". Северът ни е тотално изоставен и през следващите години нищо съществено няма да се случи. И това докато сме член на ЕС и разчитаме на финансиране, каквото досега не сме имали.

    Нередност?
  • 9
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1
    • + 1

    [quote#8:"b_d_s"]Сърбия, която премина през истинска война, има магистрали да я пресечеш от край до край.[/quote]Първо, Сърбия като територия е малко по-малка. И, второ, тя още преди 30 години имаше доста по-голяма магистрална мрежа от БГ. Ако се гледат последните 5 години БГ е построила повече магистрали.

    Нередност?
  • 10
    v_stefanov avatar :-|
    v_stefanov
    • + 2

    Да не дава господ да спре финансирането от европа, че тогава пеша ще ходим по магистралите. Икономиката ни се превърна в работа на ишлеме и крадене на европари. Ишлемето върви докато има кой да работи за 5 пъти по-малко пари, а краденето не може да е до безкрай.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал