Започва търг за още една метростанция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започва търг за още една метростанция

Започва търг за още една метростанция

Отсечката от парка "Заимов" до бул. "Владимир Вазов" е с прогнозна цена 45 млн. лв.

Десислава Лещарска
28374 прочитания

Срокът за строителство на участъка от 630 м е три години.

Общинското дружество "Метрополитен" търси изпълнител за още една метростанция и тунелен участък с дължина 630 м. Отсечката е част от новия трети метродиаметър, който ще свързва кв. "Васил Левски" с "Овча купел". Съвсем скоро ще започне изграждането на неговата централна част – от "Красно село" до парка "Заимов". Настоящата поръчка е за продължението от "Заимов" до бул. "Владимир Вазов". Тя включва изграждането на една метростанция (МС5) и 630 км двупътен тунел, който ще минава под жп линиите на "Подуене".

Прогнозната цена е 45 млн. лева без ДДС, а оферти се подават до 1 март. При класирането техническите предложения ще имат малко по-голяма тежест от цената.

Новият лъч

Централната част на третия лъч на метрото е с дължина 7 км, разделена е на три лота с различни изпълнители, договорите с които бяха подписани в края на септември. Обединения на "Трейс груп холд", "Джи Пи груп" и "Балканстрой" ще изградят седем станции на метрото, а подземните участъци ще се изпълнят отделно – от обединение "Дву" с участници турската "Доуш иншаат ве тиджарет" и местните "Виа конструкт груп" и "Ултрастрой". Срокът за изграждането им е четири години, а цената – над 400 млн. лева без ДДС.

По-голяма част от новите 7 километра ще се изграждат по щитов метод, който беше използван и за строежа на метрото в центъра на София. При него тунелите се изкопават с машина – огромен стоманен цилиндър. Само за участъка при метростанция "Орлов мост" ще се използва австрийският метод, при който се работи на отделни малки участъци.

Поръчката

Поръчката за Метростанция 5 и отсечката от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" се обявява отделно именно защото ще се изгражда по друг способ – нов австрийски тунелен метод. Интересното е, че линията на метрото в района на "Подуене" ще има "служебна връзка" с минаващата отгоре жп мрежа, която ще се използва за вкарване на метровлакчета.

Избраният строител трябва да изготви проект и да изпълни строителството в срок, не по-дълъг от три години. Идеята е тази метростанция и тунел да са готови заедно с останалите от Първи (централен) етап на третия лъч на метрото.

Този етап е включен в новата оперативна програма "Транспорт", а за изграждането на оставащите два общината прогнозира, че ще са необходими около 160 млн. евро. За тях все още не е осигурено финансиране. Участъците от метрото в посока "Овча купел" и жк "Левски" са планирани за 2017 г. Общо третият лъч предвижда трасе с дължина 16 км, които почти изцяло са под земята. Досега в софийското метро са инвестирани около 2 млрд. лева, предимно субсидии от Европейския съюз.

В момента се строи само една спирка - продължението на втория метродиаметър по бул. "Черни връх" до кв. "Хладилника". По последна информация тя ще заработи през юни.

Срокът за строителство на участъка от 630 м е три години.

Общинското дружество "Метрополитен" търси изпълнител за още една метростанция и тунелен участък с дължина 630 м. Отсечката е част от новия трети метродиаметър, който ще свързва кв. "Васил Левски" с "Овча купел". Съвсем скоро ще започне изграждането на неговата централна част – от "Красно село" до парка "Заимов". Настоящата поръчка е за продължението от "Заимов" до бул. "Владимир Вазов". Тя включва изграждането на една метростанция (МС5) и 630 км двупътен тунел, който ще минава под жп линиите на "Подуене".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    stfdmv avatar :-|
    Стефан

    Не е с Княжево, а с Горна Баня :)

  • 2
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    Моля оправете си заглавието. - Не "МетрИполитен" а "МетрОполитен"

  • 3
    d_leshtarska avatar :-|
    d_leshtarska

    Благодаря, че обърнахте внимание! Оправям веднага :)

  • 4
    jti35472062 avatar :-|
    jti35472062

    По проекта станция 5 не е на Ботевградско шосе. Какви са тези глупости?

  • 5
    stoyaniva avatar :-P
    Stoyan Ivanov

    d_leshtarska,
    поправете и 630-те километра, моля!

  • 6
    jti35472062 avatar :-P
    jti35472062

    Накрая възниква въпроса има ли нещо вярно

  • 7
    1918 avatar :-|
    1918

    станция 5 е на бул. владимир вазов

  • 8
    jti35472062 avatar :-|
    jti35472062

    Така е по проект, но пък може да са го променили без да се разбере

  • 9
    volange avatar :-|
    volange

    Каква Горна Баня като си е до Овча купел 2! Аз живея в Горна Баня и то близо до гарата и приказките, че "ще докарат метрото до гарата на Горна Баня" са абсолютни глупости. Та последната спирка на метрото си е баш в Овча купел и на повече от 20 мин. пеша до нас, направо на майната си!

  • 10
    western_ avatar :-|
    western_

    До коментар [#9] от "volange":

    колега, спирката не е на майната си... там където живееш ти е на майната си. Не се обиждай, просто зависи от перспективата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK