България е недоразвита откъм зимен туризъм
Експертът по зимен и ски туризъм Лоран Ванат пред "Капитал"
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Какво е състоянието на зимния туризъм в Европа?
- В зимния туризъм е трудно да се сравнява сезон със сезон заради различните снежни условия. Но ако погледнем тенденциите в рамките на няколко години, се вижда, че ръст няма, а от 2012-2013 започва постоянен спад, дори и в САЩ. Това беше повратен момент на всички големи пазари с изключение на Азия заради Китай. На традиционните пазари ски клиентите идват от застаряващи страни като Великобритания, Белгия, Холандия и дори Германия. Поколението на бейбибума, което най-много кара ски, вече се пенсионира. Новото поколение не кара ски толкова много, а освен това са и по-малко като количество. Това е проста математика - имаме по-малко клиенти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
29 коментара
Екоталибаните да мълчат. Нямат нито един аргумент срещу това.
"...общото разбиране е, че развитието на зимния туризъм е нещо, от което всички печелят."
Нещо не ми е ясно как точно аз печеля от тази работа.
"Смята се, че няма ски бъдеще под 2000 метра."
"Има държави, в които курортите са между 0 и 700 метра – така е в Квебек и Норвегия. В Западна Европа тези, които са много ниско, вероятно ще затворят."
А в южна Европа? Банско - 925 м н.в., Боровец - 1300 м н.в., Пампорово - 1600 м н.в.
Не знам защо трябва да си мъчим планините със скъпия изкуствен сняг.
България не развива зимните спортове, за децата-каквото научат от родителите си.
Представям си негово интервю в швейцарски вестник: "Трябва да развиваме морския туризъм. България има 100 морски курорта, а швейцария - нито един."
Представям си негово интервю в швейцарски вестник: "Трябва да развиваме морския туризъм. България има 100 морски курорта, а швейцария - нито един."
Представям си негово интервю в швейцарски вестник: "Трябва да развиваме морския туризъм. България има 100 морски курорта, а швейцария - нито един."
До коментар [#1] от "Станислав Генов":
същото се отнася и за талибаните на добавената стойност. не е задължително всички планини на планетата да са опасани със ски писти, за да може тур операторите и подобните им да кашират повече. ти сигурно си фен и на цеко минев..
До коментар [#1] от "Станислав Генов":
така е. нямаме нито един аргумент срещу това.
като искате ски, отивайте в Швейцария и Австрия.
"Младите хора казват, че ските са скъпи. Но когато излезе новият iPhone, си го купуват. А той не е безплатен. На практика с цената на един такъв телефон можеш да караш ски цял сезон."
и накрая какво се оказа? Епъл оставиха без хляб и цекоминевските курорти и Боровец? :)
когато говорим за "развитие" не трябва да използваме термина като мантра
1. има различни видове развитие
2. има видове "развитие" които са всъщност деградация
по т.1 - например удобно беше внушено в България че развитие на зимния туризъм е равно на лифтове и ски писти - но това не е така - който истински кара ски знае че голяма част от удоволствието и спортното предизвикателство е "пантенето" нагоре! защо никой от ски инвеститорите не говори за хубави, дълги и разнообразни трасета за ски ходене и ски бягане - това е форма на ски спорта която е много по-интензивна физически (т.е. развиваш по-добра мускулатура и харчиш сланинки) без да има такъв висок риск от травми като ски спускането!!! още по-добре става като осмислим че за такива трасета можеш да ползваш съществуващи пътища и пътеки без да се налага да изсичаш гори за писти и лифтове...
по т.2 - е Черноморието нали го "развихме" точно както инвеститорите си го искаха и никой "екоталибан" не им попречи...накрая получихме евтин и некачествен продукт който не допринася значително за икономиката! резултатът от това "развитие" е бетонни гета и лайна в морето - това ли искаме да се случи и на планините?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход