Фермерите ще трябва да плащат такса при движение на техниката по пътищата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фермерите ще трябва да плащат такса при движение на техниката по пътищата

Досега само за извънгабаритните пътни превозни средства с широчина над 3.50 м е съществувал разрешителен режим и се е налагало съпровождане

Фермерите ще трябва да плащат такса при движение на техниката по пътищата

Всички машини ще се движат само през деня и с два съпровождащи автомобила. Националната асоциация е против предложените промени от регионалното министерство

13575 прочитания

Досега само за извънгабаритните пътни превозни средства с широчина над 3.50 м е съществувал разрешителен режим и се е налагало съпровождане

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Допълнителна логистична и финансова тежест за земеделските производители. До това според Националната асоциация на зърнопроизводителите (НАЗ) ще доведат предложените от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) изменения в наредбата за движение на извънгабаритни и тежки пътни превозни средства. Причината е, че в проекта за промени на Наредба №11 се въвежда изискването за всички земеделски стопани, независимо от габаритите на техниката им, да плащат годишна такса, да осигуряват два съпровождащи автомобила и машините да се движат само през деня.

Разширяване на контрола

От НАЗ припомнят, че досега само за извънгабаритните пътни превозни средства с широчина над 3.50 м е съществувал разрешителен режим и се е налагало съпровождане. От асоциацията смятат, че така предложеният от МРРБ проект е невъзможен за изпълнение, а новите изисквания ще блокират работата на земеделските производители на полето.

В декларация на браншовата организация се посочва също, че изискването за два съпровождащи автомобила отпред и отзад, които са по-ниски от всяка земеделска машина, няма да доведе за подобряване на сигнализацията за движение на същата. Напротив, ще доведе до увеличаване на бавно движещите се участници в движението (до 25 км/ч за комбайни), удължаване на бавно движещата се колона, затруднено и рисково изпреварване на бавно движещи се превозни средства, а всичко това са предпоставки за увеличаване вероятността за пътнотранспортни произшествия.

Според сегашните разпоредби поради големия обем и височината на специфичната земеделска техника машините са оборудвани с една мигаща жълта светлина, а на някои има и по две (комбайните са с по три - две отпред и една отзад). Това се явява доста добра сигнализация, каквато е практиката в цяла Европа, смятат зърнопроизводителите.

Промените ще затруднят допълнително движението

В жътвената кампания участва цялата налична техника в едно стопанство и при придвижване всяка машина ще трябва да се придружава от по два автомобила, т.е. ще се вкарат в републиканския трафик изкуствено още два пъти повече бавно движещи се автомобили. Те дават пример с тежкотоварните камиони. Всеки ТИР, който се движи по републиканската пътна мрежа, е с подобна широчина на габарита, но за него не се налага да бъде съпровождан от два автомобила и да се движи само през деня, подчертават зърнопроизводителите.

Относно предлаганата забрана за движение на земеделска техника в тъмната част на денонощието НАЗ твърди, че тя е неприемлива поради спецификата на земеделската дейност. При прибирането на реколтата се работи до късно вечер и след това техниката се прибира в базите.

Допълнителна логистична и финансова тежест за земеделските производители. До това според Националната асоциация на зърнопроизводителите (НАЗ) ще доведат предложените от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) изменения в наредбата за движение на извънгабаритни и тежки пътни превозни средства. Причината е, че в проекта за промени на Наредба №11 се въвежда изискването за всички земеделски стопани, независимо от габаритите на техниката им, да плащат годишна такса, да осигуряват два съпровождащи автомобила и машините да се движат само през деня.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    За още някоя регулираща простотия няма ли да прочета днес? Аман, аман от изкуствени ограничения и забрани. Оставете ги хората да работят спокойно най-накрая де...

  • 2
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a

    По важно е да се мият като излязат от полето на асфалта защото тия големи трактори и комбайни като стъпят на асфалта доста кал пада от тях и създава предпоставки за птп.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK