С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 23 фев 2016, 15:24, 13184 прочитания

Фермерите ще трябва да плащат такса при движение на техниката по пътищата

Всички машини ще се движат само през деня и с два съпровождащи автомобила. Националната асоциация е против предложените промени от регионалното министерство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Допълнителна логистична и финансова тежест за земеделските производители. До това според Националната асоциация на зърнопроизводителите (НАЗ) ще доведат предложените от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) изменения в наредбата за движение на извънгабаритни и тежки пътни превозни средства. Причината е, че в проекта за промени на Наредба №11 се въвежда изискването за всички земеделски стопани, независимо от габаритите на техниката им, да плащат годишна такса, да осигуряват два съпровождащи автомобила и машините да се движат само през деня.

Разширяване на контрола

От НАЗ припомнят, че досега само за извънгабаритните пътни превозни средства с широчина над 3.50 м е съществувал разрешителен режим и се е налагало съпровождане. От асоциацията смятат, че така предложеният от МРРБ проект е невъзможен за изпълнение, а новите изисквания ще блокират работата на земеделските производители на полето.
 
В декларация на браншовата организация се посочва също, че изискването за два съпровождащи автомобила отпред и отзад, които са по-ниски от всяка земеделска машина, няма да доведе за подобряване на сигнализацията за движение на същата. Напротив, ще доведе до увеличаване на бавно движещите се участници в движението (до 25 км/ч за комбайни), удължаване на бавно движещата се колона, затруднено и рисково изпреварване на бавно движещи се превозни средства, а всичко това са предпоставки за увеличаване вероятността за пътнотранспортни произшествия.

Според сегашните разпоредби поради големия обем и височината на специфичната земеделска техника машините са оборудвани с една мигаща жълта светлина, а на някои има и по две (комбайните са с по три - две отпред и една отзад). Това се явява доста добра сигнализация, каквато е практиката в цяла Европа, смятат зърнопроизводителите.

Промените ще затруднят допълнително движението

В жътвената кампания участва цялата налична техника в едно стопанство и при придвижване всяка машина ще трябва да се придружава от по два автомобила, т.е. ще се вкарат в републиканския трафик изкуствено още два пъти повече бавно движещи се автомобили. Те дават пример с тежкотоварните камиони. Всеки ТИР, който се движи по републиканската пътна мрежа, е с подобна широчина на габарита, но за него не се налага да бъде съпровождан от два автомобила и да се движи само през деня, подчертават зърнопроизводителите.
 
Относно предлаганата забрана за движение на земеделска техника в тъмната част на денонощието НАЗ твърди, че тя е неприемлива поради спецификата на земеделската дейност. При прибирането на реколтата се работи до късно вечер и след това техниката се прибира в базите.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава

И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде

15 дек 2019, 1498 прочитания

ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми 5 ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми

Според "Спаси София" управляващите са изтрили проекторешението от вътрешната система

15 дек 2019, 2644 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Shell започва да проучва за нефт и газ в блок "Силистар"

Компанията ще даде бонус от 4.9 млн. евро за получаване на разрешителното

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10