Новите мегапоръчки ще са за жп строителство за 2 млрд. лв.
Държавната компания НКЖИ обяви плана си за годината. По-големите проекти по направлението София - Бургас се плащат с еврофондове


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Топ поръчителят тази година вече е ясен - това е държавната НКЖИ. Планът на компанията, която държи жп линиите и гарите, е видим от предварителните обявления за обществени поръчки през годината. Те са за почти 2 млрд. лв., като мегатърговете ще са два - за жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, където планираният разход доближава 900 млн. лв., и за по-късата Костенец - Септември, за която ще са нужни около 350 млн. лв. Въпросните 78 километра се финансират по европейски програми и частично от бюджета. Целта е по новата линия влаковете да се движат с до 160 км/ч. За да се постигне тази скорост, ще се изграждат тунели и виадукти и вероятно затова цената е толкова висока.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
31 коментара
то хубаво, но кой ще ги ползва?
Не оставиха частници да се занимават с продъненото БДЖ... Жалко за милиардите на вятъра...
ЖП трансопорта е най-якият от всички. Винаги бих предпочел да пътувам с влак отколкото с кола, автобус или самолет, ако вътре има елементарен конфорт и средна скорост поне 100 км/ч. Според мен хората не пътуват с влаковете защото ги е гнус и срам.
Южна България - магистрала, влакове. Северна - вълците я яли. Магистрала няма.. влаковете се кандилкат с 40 км/ч.
"Изграждането на интермодалния терминал в Русе ще струва 40.5 млн. лв."
Капитал писа за едни 6 милиона затрити за терминал в Драгоман: http://bit.ly/1nLzYQF. Както се казваше във вица за мъжете дето уж забременявали - "експериментите продължават". Разликата е, че този път ще се усвоява по-крупна сума.
"Други 22 млн. лв. ще бъдат похарчени за изготвяне на проект за електрификация на жп линията от Нова Загора до Симеоновград."
Не мога да я осмисля тази идея. По повечето линии трафикът е слаб и на практика поддръжката е на загуба. Какъв е смисъла да електрифицираме тази линия при условие, че през турската граница вече има една електрифицирана линия?
[quote#2:"alehandro77"]Не оставиха частници да се занимават с продъненото БДЖ... Жалко за милиардите на вятъра...[/quote]В случая става дума за НКЖИ, не за БДЖ. В повечето страни инфраструктурата я поддържа обществена структура. Не казвам, че за нас е оптималното решение, но поне в това отношение не се различаваме съществено. Там където се различаваме съществено е свръх-щата на НКЖИ. При нас на всеки километър от мрежата се падат 3 души щат, в ЮК - само един.
Мда! Здраво лапане ще има за Делян ,Трейс и компания.
До коментар [#4] от "mickmick":
ДУНАВ МОСТ 2-МИЛИОНИ ХВЪРЛЕНИ НА ВЯТЪРА.ИНФРАСТРУКТУРА В СЕВЕРОЗАПАДНАЛА БЪЛГАРИЯ СТРОЕНА ПРЕДИ 20 ГОД.ДОКАЗАТЕЛСТВО ЧЕ ТОВА ПРАВИТЕЛСТВО ДАВА ПАРИ ТАМ КЪДЕТО ПИЧЕЛИ ИЗБОРИ.ПИЧЕЛЕТЕ.АМА ,ЧЕ ДОЙДЕ ВРЕМЕ ГА ЧЕ ЧАКАТЕ И НАЗЕ.
ДА Княжество България няма нужда от ЖП , да се връщат спешно магаретата :(
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.