Новите мегапоръчки ще са за жп строителство за 2 млрд. лв.

Държавната компания НКЖИ обяви плана си за годината. По-големите проекти по направлението София - Бургас се плащат с еврофондове

Към момента от общо 425 км жп път между София и Бургас са изградени 220 км
Към момента от общо 425 км жп път между София и Бургас са изградени 220 км    ©  Капитал
Към момента от общо 425 км жп път между София и Бургас са изградени 220 км
Към момента от общо 425 км жп път между София и Бургас са изградени 220 км    ©  Капитал
1.22 млрд. лв. е прогнозната стойност на 78 км от линията София - Пловдив. За жп отсечката между Елин Пелин и Костенец планираният разход доближава 900 млн. лв., а за по-късата Костенец - Септември е 350 млн. лв.

Топ поръчителят тази година вече е ясен - това е държавната НКЖИ. Планът на компанията, която държи жп линиите и гарите, е видим от предварителните обявления за обществени поръчки през годината. Те са за почти 2 млрд. лв., като мегатърговете ще са два - за жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, където планираният разход доближава 900 млн. лв., и за по-късата Костенец - Септември, за която ще са нужни около 350 млн. лв. Въпросните 78 километра се финансират по европейски програми и частично от бюджета. Целта е по новата линия влаковете да се движат с до 160 км/ч. За да се постигне тази скорост, ще се изграждат тунели и виадукти и вероятно затова цената е толкова висока.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се