С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 15 мар 2016, 16:51, 25050 прочитания

Новите мегапоръчки ще са за жп строителство за 2 млрд. лв.

Държавната компания НКЖИ обяви плана си за годината. По-големите проекти по направлението София - Бургас се плащат с еврофондове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1.22 млрд. лв. е прогнозната стойност на 78 км от линията София - Пловдив. За жп отсечката между Елин Пелин и Костенец планираният разход доближава 900 млн. лв., а за по-късата Костенец - Септември е 350 млн. лв.
Топ поръчителят тази година вече е ясен - това е държавната НКЖИ. Планът на компанията, която държи жп линиите и гарите, е видим от предварителните обявления за обществени поръчки през годината. Те са за почти 2 млрд. лв., като мегатърговете ще са два - за жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, където планираният разход доближава 900 млн. лв., и за по-късата Костенец - Септември, за която ще са нужни около 350 млн. лв. Въпросните 78 километра се финансират по европейски програми и частично от бюджета. Целта е по новата линия влаковете да се движат с до 160 км/ч. За да се постигне тази скорост, ще се изграждат тунели и виадукти и вероятно затова цената е толкова висока.

Тези търгове се чакат в краткосрочен план от строителните компании, особено след спирането на големите пътни поръчки. В по-дългосрочен хоризонт България най-сетне ще има инфраструктура в направлението София - Пловдив - Бургас, която да позволява бърз транспорт, което може да вдигне интереса на пътниците.


В други много на брой по-малки търгове държавното предприятие ще похарчи още над 300 млн. лв. Поръчките са на етап обявление за предварителна информация, т.е., след като приключи проектирането по проектите, което се очаква да стане през 2016 г., би трябвало да се пуснат и тези за строителство. Предварителната обява се пуска най-рано 52 дни преди същинската поръчка, като целта е потенциалните кандидати да се информират предварително.

По жп пътя от София до Пловдив

Най-голямата поръчка ще е за строителство на жп отсечката между Елин Пелин и Костенец, като индикативната стойност е 872 млн. лв. Проектът трябва да е приключил най-късно до 2022 г., тъй като се финансира по програма "Транспорт". Другата голяма поръчка за строителство пак е за част от линията София - Пловдив, за отсечката Костенец - Септември. Тя е с прогнозна стойност 348 млн. лв., като според обявлението тя ще се финансира по Мeханизма за свързана Европа.



През втория период на оперативна програма "Транспорт" целта е завършването на основните направления, по които се работи до момента. За жп транспорта това е пътят от Драгоман през София и Пловдив за Бургас и от Пловдив към турската граница. В рамките на предишния период се работеше основно между Пловдив и Бургас, като определени работи останаха за довършване и през този период, т.нар. фаза 2. По линията между София и Пловдив пък се работи по участъка между Септември и Пловдив, като проектът трябва да приключи до края на годината.

Към момента от общо 425 км жп път между София и Бургас са изградени 220 км, като 200 от тях са грубо между Стара Загора и Бургас. Разстоянието между Пловдив и Стара Загора трябва да се довършва, като след Пловдив до Михайлово например трябва да се приключи първо техническият проект, тъй като там линията ще минава по ново трасе. В края на миналата година НКЖИ пусна поръчка за 84 млн. лв. за рехабилитация на жп участъците между Скутаре и Оризово и Стралджа и Церковски, като в момента държавната компания разглежда десетте подадени оферти. Предстои и да се проектират и изградят системите за сигнализация, управление на движението и телекомуникации в участъка Пловдив - Бургас. Индикативната стойност на тази поръчка, която също е на етап обявление за предварителна информация, е 161 млн. лв.

Между София и Пловдив нещата са на малко по-ранен етап. По линията между София и Пловдив в момента се работи по участъка между Септември и Пловдив, като проектът трябва да приключи до края на годината. В края на 2015 г. беше обявена поръчката за модернизация на отсечката между София и Елин Пелин. Тя е с дължина 23 км и прогнозната й стойност е 125 млн. лв. Процедурата е на етап разглеждане на оферти, които са 6 на брой. От предварителните обявления на Национална компания "Железопътна инфраструктура" става ясно още, че предстои да се обяви поръчка за строителство и модернизация на 3 тягови подстанции (Казичене, Ихтиман и Белово), също част от проект "Модернизация на жп линия София - Пловдив" и по специално в жп участъка София - Септември, като цената им е изчислена на 18 млн. лв.

След завършването на всички етапи, или най-рано през 2020 г., скоростта на движение по цялата жп магистрала София – Бургас ще е 160 км/ч, а от столицата до морето ще се стига за по-малко от 5 часа. Отделно трябва да бъде направена и жп връзката между София и Сърбия.

И още поръчки

Това далеч не е всичко. Изграждането на интермодалния терминал в Русе ще струва 40.5 млн. лв., а внедряването на система за управление на жп движението по линията София - Перник - Радомир - Кулата ще излезе 105 млн. лв. Други 22 млн. лв. ще бъдат похарчени за изготвяне на проект за електрификация на жп линията от Нова Загора до Симеоновград.

Отделно се задават "по-скромни" поръчки за около 200 млн. лв. С най-голяма прогнозна стойност са няколко предстоящи търга за строителен надзор на различни проекти. Сред тях са тези за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас и две отсечки на линията София – Пловдив. Друг голям договор ще има за изграждане на интегрирана система за билетоиздаване, информация за пътници и осигуряване на контролиран достъп до влаковете на стойност 18 млн. лв. За разширяване на географската информационна система на НКЖИ пък са предвидени 15 млн. лв. НКЖИ ще обяви и поръчка за доставка на жп моторни влекачи "тежък тип" за 19.1 млн. лв.

Дружеството ще има нужда от релсови самоходни специализирани машини за поддръжка на контактната мрежа за 33.3 млн. лв., както и от аварийни автомобили на двоен ход за възстановяване на железен път след бедствия и аварии (3.3 млн. лв.). Поръчки се задават за резервни части на специализирани машини, от лека железопътна механизация за 2.1 млн. лв., от скрепителни системи за железопътни траверси (3.4 млн. лв.), работно и специално облекло - 2.7 млн. лв., униформено облекло - 1.9 млн. лв., и от канцеларски материали и консумативи за офис техника за срок от две години за 1.2 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Сделката за F-16 увеличи бюджетния дефицит, китайската икономика с най-слаб ръст Вечерни новини: Сделката за F-16 увеличи бюджетния дефицит, китайската икономика с най-слаб ръст

И още: Рекорден теч на лични данни от НАП, Ще има ли Европейската комисия нов председател още утре; Нови данъци за имотите в Гърция

15 юли 2019, 1142 прочитания

От НАП са изтекли лични данни на милиони български граждани и фирми 32 От НАП са изтекли лични данни на милиони български граждани и фирми

Линк към масива от близо 11 GB беше разпратен от анонимен мейл до различни медии

15 юли 2019, 72015 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Иновации в електрониката се финансират със 150 млн. евро по "Хоризонт 2020"

За субсидия могат да кандидатстват консорциуми от фирми и научни организации до 24 май

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Да управляваш 520 000 души

Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL Group

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш