Московски спира обществени поръчки в транспорта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Московски спира обществени поръчки в транспорта

Московски е спрял и поръчки в Национална компания "Железопътна инфраструктура"

Московски спира обществени поръчки в транспорта

Сред тях е търгът за безжична интернет мрежа по морските пристанища срещу 6 млн. лв.

13015 прочитания

Московски е спрял и поръчки в Национална компания "Железопътна инфраструктура"

© Мария Съботинова


Транспортният министър Ивайло Московски спира поръчки в Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) и в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта. Една от тях е поръчката за изграждането на инфраструктура за безжичен интернет на пристанищата Варна и Бургас. В НКЖИ също има няколко поръчки, за които министър Московски смята, че има нужда от допълнителен преглед. Подробности обаче не се съобщават. Решението и е взето след разпореждане на премиера Бойко Борисов всички министри да преразгледат обществените поръчки.

Wi-Fi за всички

Държавата планира да изгради безжична интернет мрежа по морските пристанища срещу 6 млн. лева без ДДС. Проектът ще обхване портовете и терминалите във Варна, Бургас, Балчик, Леспорт и Несебър, като поръчката бе обявена в началото на февруари и към момента няма избран изпълнител. Очакванията са, че този проект ще се финансира по програма "Транспорт" от новия програмен период. Спорен момент обаче е, че държавата ще направи инвестиции в инфраструктура на отдадени на концесия терминали. Това са концесионираните терминали на пристанище Бургас, които се оперират от "БМФ Порт Бургас" на братята Георги и Кирил Домусчиеви; пристанищата на север - Леспорт и Балчик, които се държат от холдинга "Химимпорт"; петролният терминал Росенец, където концесионер е рафинерията "Лукойл-Нефтохим Бургас", и морската гара в Несебър, която беше дадена на концесия на акционерното дружество "Водмар", където 50% дял от капитала държи свързаната с Делян Пеевски "Водстрой 98", която би имала голяма полза да може да предостави подобна услуга. Сумата на поръчката от 6 млн. лв. без ДДС за изграждане на Wi-Fi мрежа се стори доста висока за представители на бранша, до които "Капитал Daily" се допита наскоро, когато бе обявена поръчката. Заради многото съпътстващи дейности обаче е трудно да се даде еднозначен отговор дали цената е висока.

Сега от министерството съобщават, че поръчката ще бъде прегледана още веднъж.

Спрени жп търгове

Макар от транспортното ведомство да не уточняват кои поръчки на НКЖИ са спрени, по информация на "Медиапул" най-голямата от тях е за доставка на релси. Такава поръчка компанията е обявила в края на миналата година. Става дума за рамково споразумение за срок от 4 години за доставка на общо 21 хил. тона релси за над 47.2 млн. лв. Срокът за подаване на оферти е бил до 8 февруари, а отварянето им се е състояло на следващия ден, но класираният на първо място не е обявен.

Транспортният министър Ивайло Московски спира поръчки в Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) и в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта. Една от тях е поръчката за изграждането на инфраструктура за безжичен интернет на пристанищата Варна и Бургас. В НКЖИ също има няколко поръчки, за които министър Московски смята, че има нужда от допълнителен преглед. Подробности обаче не се съобщават. Решението и е взето след разпореждане на премиера Бойко Борисов всички министри да преразгледат обществените поръчки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    zztop11 avatar :-|
    zztop11

    Хайде да не спекулираме с грандиозни лафове - 6 млн за изграждане на безжична мрежа може и да не са много за толкова голяма територия... Не си представяйте, че са само рутери от Техномаркет :)... По-интересно е 42млн. за релси, които съм доволен, че са спрени, тая бездънна дупка БДЖ трябва да престане да се пълни още и още ей така за спорта.

  • 2
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    БДЖ бездънна дупка, ама без нови релси София-Пловдив стана 3 часа с влака. Екологичният и сигурен транспорт бе изхвърлен в коша.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Чакаме да видим, какво става с онзи другия списък "2 милиарда за железниците". Там 300 милиона са само "консултанти и надзорници"

  • 4
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    оставка на министър московски той е основният покровител на далаверите в държавните транспортни фирми от 2009г.

  • 5
    t3stizz avatar :-P
    ХЪ ХЪ ХЪ

    До коментар [#1] от "zztop11":

    До коментар [#2] от "alabalko":

    Само, дето тук е намесено друго "Же" - НКЖИ, а не БДЖ. Да не стане като с Раданчу, дето се разписка за Хемус и тръгна да храни АПИ, пък възложтел беше НКСИП. То не, че и те не са за ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK