С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 мар 2016, 17:42, 6941 прочитания

С малко газ, но стабилно

Множество машиностроителни компании, основно в автомобилния бранш, откриха или разшириха производствата си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Как се променя износът

Сурова година за суровините

Заради вдигането на цената на електроенергията на регионалните пазари износът във физическо изражение е нараснал с 10%, но в стойностно изражение - с 36% през 2015 г. спрямо предходната година

Машините на растежа

Българският износ започва постепенно да се преориентира към стоки с висока добавена стойност. Тази процес обаче трябва да бъде ускорен

Георги Стоев: Преструктурирането на износа е дългосрочна тенденция

Управляващият съдружник в "Индъстри Уоч" пред "Капитал"

Любомир Митов: Пазарът за български стоки се разширява с безпрецедентна скорост

Промяната от износ на необработени материали към такива с висока добавена стойност е много окуражаващо, тъй като това трансформира цялата икономика, смята главният икономист на Unicredit за Централна и Източна Европа

През последните години в машиностроителния бранш и основно в сектора за автомобилни компоненти продължаваха да навлизат нови компании. Отделно немалко от опериращите в България производители увеличаваха капацитета си. Компаниите в сектора работят основно за износ.

Германската BHTC отвори производство в Божурище през май 2015 г. Заводът доставя автомобилни климатични системи за много от големите автопроизводители, а инвестицията беше за 43.5 млн. лв. Плановете са служителите в предприятието да достигнат 500 в следващите пет години, като в момента работят над 170.


Друга компания, която неотдавна отвори завод, е германската Nexans. Тя произвежда автомобилни кабели в Плевен. В проекта бяха вложени около 4 млн. евро, а в предприятието вече работят над 200 служители. При пълен капацитет заетите може да достигнат 500, а компанията планира в бъдеще да разшири още производството. Компанията изнася основно за BMW, като след време може да работи и за други германски гиганти.

В началото на годината друга компания за автомобилни кабелни системи - "СЕ Борднетце - България" обяви, че инвестира над 10 млн. евро в оборудване. Така производителят ще разкрие и 1300 работни места в заводите си в Мездра и Карнобат. Те ще се присъединят към работещите 3300 души в японско-германската компания. Инвестицията се налага заради новите проекти на фирмата за Seat и за Skoda.

Турската "Аркомат" обяви през есента, че отваря втория си завод в България. Новото предприятие е в Карлово, а първото производство в Казанлък заработи преди 16 години. Компанията е един от петте производителя на кабели за коли в България. стиция за 4 млн. евро. Общите инвестиции в Карлово са за 4 млн. евро - половината в сградата и другите за оборудване. В завода ще работят 600 - 700 души, като този брой трябва да бъде достигнат до май. Така през тази година догодина персоналът трябва да надхвърли 1700 души - в първия завод работят 1000 служители.



В края на юли миналата година филипинската Integrated Micro-Electronics Inc. (IMI) купи нова сграда към действащото си производство в Ботевград и обяви, че ще инвестира в още машини. В средносрочен план предвижда да наеме още 400 служители при над 1500 в момента. Общата инвестиция е около 6 млн. евро. IMI произвежда електронни модули и изнася за гиганти като Valeo, Маgna, Magnetti Marreli и компании извън автомобилната индустрия като Schneider. Американската Sensata, чийто първи завод също е в Ботевград, вече завърши второто си производствено предприятие в Пловдив, което трябва да заработи през април. Инвестициите в разширяване са около 40 млн. евро. Идеята е след време служителите на компанията в България да надхвърлят 3500, като в момента те са около 2000. Компанията е световен лидер в производството на сензори за автомобилната индустрия и доставя за гиганти като Volkswagen Group, Daimler, Volvo, Fiat и GM.

Макар все още да не е потвърдила официално, японската "Язаки" строи третото си предприятие в България. Планираната инвестиция край Димитровград е в размер на 30 млн. евро. Другите два завода са в Сливен и Ямбол, където работят общо над 5000 души. Компанията изнася основно за Renault и Ford.

Южноафриканската ALC отвори преди повече от година втори завод за производство на тапицерии за автомобилни седалки. Той е в град Ихтиман, като произвежда основно за Mini Cooper във Великобритания. Първото предприятие заработи през 2012 г. и доставя на BMW. В момента в компанията работят над 1300 души.

Германската Kostal пък отвори през декември втората си производствена база в Смолян. Вложените в оборудване 6 млн. лв. са част от по-голям инвестиционен план, който предвижда още 15 млн. лв. инвестиция през 2016 г. В момента служителите на "Костал България" са почти 700, а в завода се произвеждат кормилно оборудване и ръчки за чистачки и светлини за Volskwagen Group, Ford, FIAT, Bentley, Lamborghini, Porsche, BMW и Daimler. Турската "Теклас" вече има три завода в Кърджали, с обща разгъната площ над 46 000 кв.м. Компанията произвежда каучукови съединения и пластмасови тръби за Меrcedes, BMW, Аudi, Volkswagen, Volvo, Fiat, Оpel, Ford и Skoda. Вече е готов и проектът за четвърти завод. В "Теклас България" работят над 1600 души.

Шведско-швейцарската компания гигант ABB отвори преди две години четвъртия си завод в България. Той произвежда електрически компоненти в индустриална зона на град Раковски. Инвестицията беше в размер на 23 млн. долара. Другите производствени предприятия на групата са още един завод в Раковски, както и в Петрич и Севлиево. В компанията работят над 2200 души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите от винетки достигнаха 325 млн. лв. до средата на септември Приходите от винетки достигнаха 325 млн. лв. до средата на септември

Близо 14 млн. лв. отиват в частни ръце, а предвидените 215 млн. лв. от тол-такси ги няма

19 сеп 2019, 1025 прочитания

"Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени 1 "Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени

Търсят се наематели на хотел "Щъркелово гнездо", двуетажна къща в кв. "Иван Вазов", офис на две нива във "Витоша" и почивни бази

19 сеп 2019, 1496 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Другарски съд" срещу промените в МВР

Преструктурирането на вътрешното ведомство се сблъсква със силната съпротива на синдикатите, парламентарната опозиция и... управляващите

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател