Ключови столични булеварди ще са блокирани над година заради строежа на метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ключови столични булеварди ще са блокирани над година заради строежа на метрото

През 2019 г. седемте нови километра със 7 станции на метрото трябва да бъдат готови и пуснати в експлоатация.

Ключови столични булеварди ще са блокирани над година заради строежа на метрото

14180 прочитания

През 2019 г. седемте нови километра със 7 станции на метрото трябва да бъдат готови и пуснати в експлоатация.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Части от централния булевард "Патриарх Евтимий" - около Попа и Петте кьошета, ще бъдат затворени за 14 месеца.

Части от централния столичен булевард "Патриарх Евтимий" ще бъдат затворени от неделя, 27 март, за близо 14 месеца заради строежа на третия лъч на метрото, а от вторник за седем месеца се блокират за движение и части от бул. "Гоце Делчев" - от двете страни на бул. "Цар Борис Трети". Това съобщиха на пресконференция в Столичната община заместник-кметът по транспорта Любомир Христов и директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев, цитирани от БТА. По бул. "Патриарх Евтимий" ограничението ще бъде около кино "Одеон" - между бул. "Васил Левски" и ул. "Хан Крум" и между бул. "Витоша" и Петте кьошета. За компенсация бул. "Васил Левски" и тунелът на НДК стават двупосочни, като релсите на трамваите с номера 6 и 9 се демонтират и освободеното платно ще поеме автомобилния трафик. Двупосочно ще е движението и по отворените части на булевард "Патриарх Евтимий". Това ще доведе и до промени в зоните за паркиране - закриват се сините зони по бул. "Васил Левски" от ул. "Г. С. Раковски" до бул. "Патриарх Евтимий", като по протежението на булевард "Патриарх Евтимий" ще бъдат разкрити нови временни места. В целия район се закриват общо 100 места за паркиране, които ще бъдат компенсирани с нови 200 места, за да бъде обезпечено паркирането за хората, които живеят в района, обясни Христов.

От вторник се преустановява и движението по бул. "Гоце Делчев" - отсечките от "Цар Борис Трети" до ул. "Княгиня Клементина" и ул. "Житница" до ул. "Кюстенджа", като на кръстовището с бул. "Цар Борис ІІІ" ще се строи и съоръжение на две нива. Седем месеца движението ще се осъществява по обходни маршрути през вътрешнокварталните улици. Променят се и линиите на градския транспорт и спирките в района.

През следващите дни екипи на Столичната община, Пътна полиция и фирмите - оператори на светофарните уредби, ще бъдат на място, за да настроят максимално прецизно светофарните системи съобразно с трафика, съобщи заместник-кметът Христов.

Плановете са през 2019 г. седемте нови километра със 7 станции на метрото да бъдат готови и пуснати в експлоатация. Това са последните временни мерки, с които се спира или ограничава движението в центъра на София. Следващите ще бъдат свързани с отваряне на движение или разширяване на стеснени по време на строителството участъци от уличната мрежа, увери Любомир Христов.

Части от централния булевард "Патриарх Евтимий" - около Попа и Петте кьошета, ще бъдат затворени за 14 месеца.

Части от централния столичен булевард "Патриарх Евтимий" ще бъдат затворени от неделя, 27 март, за близо 14 месеца заради строежа на третия лъч на метрото, а от вторник за седем месеца се блокират за движение и части от бул. "Гоце Делчев" - от двете страни на бул. "Цар Борис Трети". Това съобщиха на пресконференция в Столичната община заместник-кметът по транспорта Любомир Христов и директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев, цитирани от БТА. По бул. "Патриарх Евтимий" ограничението ще бъде около кино "Одеон" - между бул. "Васил Левски" и ул. "Хан Крум" и между бул. "Витоша" и Петте кьошета. За компенсация бул. "Васил Левски" и тунелът на НДК стават двупосочни, като релсите на трамваите с номера 6 и 9 се демонтират и освободеното платно ще поеме автомобилния трафик. Двупосочно ще е движението и по отворените части на булевард "Патриарх Евтимий". Това ще доведе и до промени в зоните за паркиране - закриват се сините зони по бул. "Васил Левски" от ул. "Г. С. Раковски" до бул. "Патриарх Евтимий", като по протежението на булевард "Патриарх Евтимий" ще бъдат разкрити нови временни места. В целия район се закриват общо 100 места за паркиране, които ще бъдат компенсирани с нови 200 места, за да бъде обезпечено паркирането за хората, които живеят в района, обясни Христов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    fpyyh avatar :-|
    fpyyh

    да бяхте пуснали два пъти повече трамваи по линия 7, повече автобуси, бус ленти, които да се спазват и хората щяха с градски транспорт да тръгнат. сега същото количество хора, със същите автомобили ще се бутат в кварталите две години в тъжен опит да стигнат на работа, защото няма алтернатива.

  • 2
    nniikkii avatar :-P
    nniikkii

    Нека мрънкането, плюенето, тръшкането и скубането на коси да започне сега!

  • 3
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#1] от "fpyyh":

    И след две години още повече хора ще почнат да ползват метро и да не висят по задръстванията. И следващите поколения след тях и така поне 150 години съдейки от метрото в Лондон например. Отделно автомобилния трафик ще бъде облекчен.

  • 4
    nicks avatar :-|
    nicks

    2 години го правим, 6 месеца работи и после започват ремонтните дейности. Справка участъка към летището.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK