Комисията по журналистическа етика откри нарушения в публикации на "Труд"

Става въпрос за манипулативни материали, свързани с работата на СГС и ВКС

Комисията по журналистическа етика (КЖЕ) констатира нарушения на Етичния кодекс на българските медии в публикации на сайта на в. "Труд". Комисията е била сезирана от Сюъза на съдиите в България заради няколко статии - "С тълкувателно решение на ВКС: Лозан Панов подари амнистия за престъпниците" и "Българският съд е похитен от олигархията и започна да ѝ служи".

Комисията констатира нарушение на четири текста от Етичния кодекс на българските медии - за предоставяне на точна и проверена информация, без преднамерено да се скриват или изопачават факти; за разграничаване на фактите от предположенията; за предоставяне на разнообразни мнения и гледни точки в коментарите и за спазване на презумпцията за невиновност.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    desolater avatar :-|
    Desolater
    • + 7

    Въобще не ми ясно КОЙ пък ги чете тези вестници...

    Нередност?
  • 2
    kdo52372883 avatar :-?
    kdo52372883
    • + 14

    Похвално, браво на КЖЕ. Но какво реално СЛЕДВА от това? И защо никой досега не е осъдил "Труд" и другите жълтении от консорциума "Прас-Прес"? Като ги "огрухат" няколко пъти със солени съдебни глоби, ще им понамалее финансовият ресурс и ентусиазъм да генерират кал и помия.

    Нередност?
  • 3
    fio41315648 avatar :-|
    fio41315648
    • + 2

    Да бе, ако някога осъдят някого, което се случва, горе-долу със същата честота както и преминаването на халеевата комета, то глобите ще са смешни, особено на фона на постъпленията от далавери, на реалният собственик, за когото ама нищо не се знае.

    Нередност?
  • 4
    judjuk avatar :-|
    Judjuk
    • - 2
    • + 4

    " Вторият материал пък атакува наред с работата на ВКС и дейността на Софийски градски съд."

    Тези две съдилища и Боко ги споменава. Май казваше, че били подвластни на Радан Кънев. Дали Труд е станал проправителствен вестник? Аз Труд го купувам заради седмичната програма на телевизията. Май ще си потърся друг вестник. Не харесвам вестници-подлоги.

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Посочва се, че ролята на председателя на ВКС за подкрепянето на една или друга конкурираща се теза при извършването на тълкувателна дейност е пренебрежимо малка или напълно отсъства, когато председателят не участва във вземането на решение. Какъвто е и случаят с въпросното решение."

    Звучи точно като решението за Батко и Братко. Само че тук го подкрепяте. Защо, Капитал?

    А иначе е похвално, че най-сетне се сетиха да обърнат внимание на глупостите, с които вестникарят на Републиката промива пенсионерските мозъци. И все пак според мен става въпрос за димка.

    Нередност?
Нов коментар