"Метрополитен" търси строител на ново депо за 58 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метрополитен" търси строител на ново депо за 58 млн. лв.

Депо "Земляне" ще приюти новите метровлакове "Siemens"

"Метрополитен" търси строител на ново депо за 58 млн. лв.

Съоръжението ще се намира до съществуващия автобусен гараж "Земляне" в "Красно село"

Александра Козбунарова, Десислава Лещарска
11964 прочитания

Депо "Земляне" ще приюти новите метровлакове "Siemens"

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Търговете за още четири отсечки на метрото ще тръгнат след влизане в сила на новия Закон за обществени поръчки

Столичната компания "Метрополитен" обяви търг за проектант и изпълнител на новото метродепо "Земляне" в кв."Красно село", което ще обслужва третия лъч на подземната железница. То ще се намира до съществуващия автобусен гараж "Земляне", а прогнозната му стойност е 58 млн. лв. Съоръжението включва гаражно и ремонтно хале, административна сграда, автомобилен гараж и релсов път с 13 коловоза. Срокът за изпълнение е 24 месеца, а оферти се приемат до 16 май.

В депо "Земляне" ще се помещават чисто новите 20 мотриси "Simens Inspiro", които ще превозват пътниците по отсечката "Красно село" - бул. "Владимир Вазов" - първи етап от трети метродиаметър.

Метрото се развива

В бъдеще депо "Земляне" ще обслужва целия трети лъч на метрото (от кв. "Горна баня" до кв. "Левски"), а броят на влакчетата може да се увеличи до 30 според условията на договора за доставка. Новият метродиаметър е с дължина почти 16 км, разделени на 18 станции. В момента три отделни консорциума изграждат централната му част - от "Красно село" до "Малък градски театър зад канала", включващ седем метростанции. Следващата седмица "Метрополитен" ще отвори офертите в търга за осмата станция - зад жп гара "Подуене".

"Търговете за нови 4 отсечки от метрото (етап II) ще бъдат обявени след влизане в сила на новия Закон за обществените поръчки - след 15 април", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. Новите правила облекчават някои административни процедури при кандидатстване. Не стана ясно защо поръчката за депото за 58 млн. лв. без ДДС се обявява по стария закон.

Вторият етап на третия лъч включва изграждането на 4 станции от "Красно село" до околовръстното в посока "Овча купел" (кв. "Горна баня") и 4.3 км двупътен тунел. След завършването му, заедно с първия, през 2019 г. София ще има нови 12 км метро, 12 станции, депо и 20 влака. Бюджетът за тези дейности е 491 млн. евро. и се осигурява по линия на Оперативна програма "Транспорт"

Поръчката

Проектът за депо "Земляне" включва проектиране, строителство и технологично оборудване на метродепо. В него ще има ремонтно хале на две нива, гаражно хале с 13 коловоза, четириетажна административна сграда и автомобилен гараж. Тъй като депото се намира на територията на автобусния гараж "Земляне" се предвижда и изграждането на подлез, осигуряващ преминаването и паркирането на автобуси под нивото на депото и връзката между двете части на гаража.

Условията към кандидатите са да имат опит в проектирането и изграждането на подобни съоръжения. За сходна се счита работата по обществени сгради с площ 5 хил. кв. м., метростанции и релсови пътища. Важна подробност е, че фирмите участници трябва да са проектирали някое от изброените съоръжения през последните три години и да са изграждали такова през последните пет. Гаранцията за участие е в размер на 500 хил. лева.

С най-голяма тежест при класирането ще бъде критерият цена (52 т.), следван от проекта за изпълнение (24 т.) и техническото оборудване (10 т.). В обявлението на търга фигурират и критерии като срок и план за организация на строителната площадка и градския транспорт, които обаче не играят особена роля за образуването на крайния резултат.

Именно заради трудната организация на обществения транспорт и множеството блокажи по главни пътни артерии в София строителството на третия лъч е голямо предизвикателство за града. Той е най-трудният за изграждане от всички до момента, посочи в края на януари транспортният министър Ивайло Московски. Освен за трети метродиаметър "Метрополитен" мисли за удължаване и на първите два. До средата на годината ще заработи отсечката от "Джеймс Баучер" до ул. "Сребърна" в кв. "Хладилника".

Търговете за още четири отсечки на метрото ще тръгнат след влизане в сила на новия Закон за обществени поръчки

Столичната компания "Метрополитен" обяви търг за проектант и изпълнител на новото метродепо "Земляне" в кв."Красно село", което ще обслужва третия лъч на подземната железница. То ще се намира до съществуващия автобусен гараж "Земляне", а прогнозната му стойност е 58 млн. лв. Съоръжението включва гаражно и ремонтно хале, административна сграда, автомобилен гараж и релсов път с 13 коловоза. Срокът за изпълнение е 24 месеца, а оферти се приемат до 16 май.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    bojko84 avatar :-|
    Компетентен

    Пълен напред. Вече се усеща ефектът от метрото.

  • 2
    shilliew avatar :-|
    shilliew

    А оная изоставена сграда до автодепото ще я бутат ли най-сетне?

  • 3
    simulant1 avatar :-|
    simulant1

    Една малка подробност. Показаните влакове на снимката не са споменатите "Сименс", а са сега използваните по линия 1 и 2 руски мотриси. Мотрисите Сименс - Неваг имат съвсем друг дизайн и се произвеждат в Полша.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK