Подпиране за милиони

"Крам комплекс" е основен получател на поръчки за укрепване, някои от които по-скъпи от километър нов жп път

През всичките години една компания, силно свързана с Национална компания "Железопътна инфраструктура", винаги успява да остане под повърхността на скандалите около обществените поръчки на държавното дружество. Това е "Крам комплекс" - дружество, собственост на Симеон Кралев, баща на автомобилния състезател Пламен Кралев.

Компанията и производните й дружества са вторият основен играч след консорциумите на "Водстрой 98" по рамковото споразумение за строителни дейности от 2012 г., по което се работи с пари от държавния бюджет. Консорциумът "Жп строй", в който участват дружествата "СО Крам комплекс" и "Диана комерс - 1", е усвоил до момента по него 37 млн. лв. От сайта на Агенцията за обществени поръчки се вижда, че компаниите на Кралев - извън договорите по въпросното рамково споразумение, са получили поръчки за общо 46.6 млн. лв., финансирани от бюджета на НКЖИ (без еврофондове), като списъкът не претендира да е изчерпателен. В миналото съпругата на генералния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев е работила в "Крам комплекс". Това обаче е било отдавна, по неговите думи - когато "бях никой, редови служител в железницата".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    teri_beri avatar :-|
    Terry bear
    • + 5

    Прокуратурата къде спи?
    По някоя от телевизиите даваха репортаж за дерайлиралия влак при гара Калояновец. Машинистът показа с какви камъни се укрепват релсите - приличаха на гнайс, чупеше ги с една ръка...

    Нередност?
  • 2
    ffy1418132316384897 avatar :-|
    Amper Lyusya
    • + 2

    Никак не е чудно това което се случва в БДЖ ,а за ремонтите на локомотивите и вагоните ,кога ще напишете статия?Да не би пък там да не се краде,да не Ви казвам в какво се возите като пътувате с БДЖ ,освен че "ремонтираните"пътища са опасни.

    Нередност?
Нов коментар