С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 26 мар 2016, 19:39, 25279 прочитания

И, разбира се, Пеевски

Консорциумите на "Водстрой 98" са лидер при поръчките за строителство на НКЖИ с пари от бюджета

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Съмнителните поръчки на железниците

Подпиране за милиони

"Крам комплекс" е основен получател на поръчки за укрепване, някои от които по-скъпи от километър нов жп път

Царете на тихата далавера

НКЖИ и обществените поръчки

По следите на златните релси

НКЖИ е важна държавна компания, която разпределя милиарди по съмнителен начин и остава в сянка

Градил Илия...

Фирми, свързани с депутата от ДПС Илия Илиев, въпреки разследванията на прокуратурата остават едни от основните получатели на поръчки от железопътната компания

Най-големият получател на обществени поръчки, финансирани с държавни пари, безспорно е свързаната с Делян Пеевски строителна компания "Водстрой 98", която напоследък е основна цел на "катарзиса от Лондон" на премиера Бойко Борисов. Естествено, голямо дружество като НКЖИ, с милиарди бюджет за раздаване, не е останало извън полезрението на "Водстрой 98" и неговите притежатели. При поръчките на НКЖИ компанията е печелила основно чрез консорциумите, в които участва в рамковото споразумение за строителни дейности, подписано през 2012 г.

Проста сметка, направена в Агенцията за обществени поръчки, показва, че те са спечелили конкурси през годините за 183.6 млн. лв., като държат челните три места на компаниите и обединенията, предпочитани от НКЖИ.


Най-любимите

"Водстрой 98" участва в рамковото споразумение директно в два консорциума. Първото е "Консорциум Железен път 2012 - 2016", където има участие от 56%, а останалите две компании са държавното дружество "Транспортно строителство и възстановяване" и "Хидрострой". Въпросното обединение участва по проекти за "ремонт на железния път и съоръженията към него", като се състезава с "Трейс груп холд" АД при обявяването на текущите задачи от НКЖИ. Видно от числата, обединението на "Водстрой 98" е три пъти по-успешно от конкурента си, като до момента то е спечелило конкурси за 92.5 млн. лв., а "Трейс груп холд" - за 32 млн. лв.

С обединението "ЕТС Технолоджи" "Водстрой 98" кандидатства по проекти за "рехабилитация и модернизация на високо-, средно- и нисковолтови съоръжения, слаботокови, осигурителни и телекомуникационни съоръжения". В обединението "Водстрой" има 40% участие, а там са още "Бонети", "Хидрострой" и "Балкантел". По тази позиция от рамковото споразумение тя се състезава с "Консорциум ТБС 2012-2016", в който участват "ГБС - Инфрастрктурно строителство", ТСВ и "Инфраструктурно строителство" ЕАД, а третият претендент е "ЕМИС 2012". Тук нещата отново натежават в полза на дружеството, приближено до Пеевски - двата му конкурента общо са спечелили поръчки за 11.5 млн. лв., а консорциумът на "Водстрой 98" - за 60.4 млн. лв.



Има и трето обединение, в което "Водстрой 98" е оставил следа. Това е "Консорциум тип 2012 - 2016", в което участват ТСВ, "Инфраструктурно строителство" и "Промишлено строителство - холдинг", която е свързано с "Водстрой 98". Обединението се състезава по проект за "ремонти, укрепване и възстановяване на обекти от железопътната инфраструктура" и е спечелило поръчки за 40.6 млн. лв., което го нарежда под номер 3 в класацията на НКЖИ по рамковия договор.

На въпроса защо толкова много поръчки на НКЖИ са дадени на "Водстрой 98" генералният директор на инфраструктурната компания Милчо Ламбрев заяви, че трябва да се говори за консорциуми. Кандидатствали са и са спечелили, обясни просто и ясно той.

В очакване на гарата

Макар и по-скромно в сравнение с поръчките, финансирани с пари от бюджета, все пак "Водстрой 98" има участие и по проекти на НКЖИ по оперативна програма "Транспорт". Един от тях компанията печели чрез обединението "ТДВ Инфраструктура". Той е за 14.7 млн. лв. и е за възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции между Стара Загора и Нова Загора и изграждане на система за телеуправление.

Най-показателно за начина, по който работят нещата, е участието на "Водстрой" в строителството на "перлата" на НКЖИ - Централната жп гара в София. Конкурсът започна през 2012 г. при небивал интерес с 50 купени документации, продължи с шест оферти, от които НКЖИ отвори (без покана към медиите) само две ценови предложения, като липсваше информация защо четири от кандидатите са отстранени. Гръцката "Терна", турската "Доуш" в съдружие с местната "СК–13 холдинг", "Трейс груп" заедно със "Станилов" и "Джи Пи груп" и австрийската "Щрабаг" с архитектурно студио "Архитектоника" не бяха допуснати до отварянето на ценовите оферти, а масовото отпадане беше странно, тъй като всички тези фирми са участвали и печелили десетки процедури и се предполага, че са наясно как се изготвят оферти.

Конкурсът беше спечелен от обединение между "Главболгарстрой", "Водстрой 98" и "Промишлено строителство - холдинг" при цена от близо 56 млн. лв. без ДДС и прогнозна стойност на проекта от 52 млн. лв. По-големите проблеми обаче започват впоследствие. Първоначално работата е разделена поравно между ГБС и компаниите, свързани с Пеевски. В даден момент обаче забавянето на проекта е факт заради финансови затруднения на "Водстрой 98", която изостава със задачите си. Това налага по-сериозната намеса на ГБС, като подизпълнители на "Водстрой 98" се прехвърлиха към ГБС и преподписаха с тях.

НКЖИ на практика хвана последния влак, тъй като имаше срок до 22 март тази година гарата да се сдобие с Акт 15. През изминалата седмица там е минала и комисията за издаването му. Но възлагането на дейности, които после се забавят, е традиция за НКЖИ и фактът, че тази седмица МС извади над 200 млн. лв, за да покрие недостига по поръчки на компанията, е показателен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София

И още: Депутатите приеха туристически данък за нощувките в Airbnb; Китай затяга мерките в Хубей; Еврозоната не изключва фискални стимули за борба с икономическия спад

19 фев 2020, 1590 прочитания

София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел

Оказва се, че Столичната община е кандидатствала за евросредства за изпълнението му без съгласието на общинските съветници

19 фев 2020, 1509 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Билетът в София може да стане 1.60 лв. по предложение на Центъра за градска мобилност

Идеята е поскъпването да влезе в сила от 1 юни, въпреки че от 2017 г. общината планира изцяло нова схема на таксуване на пътниците

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10