Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Билетът в София може да стане 1.60 лв. по предложение на Центъра за градска мобилност

Идеята е поскъпването да влезе в сила от 1 юни, въпреки че от 2017 г. общината планира изцяло нова схема на таксуване на пътниците

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) предлага цената на билета в София да скочи с 60% и от 1 юни да струва 1.60 лв. Мотивът за драстичното поскъпване са изчисления на общинското дружество, че стойността на едно пътуване в градския транспорт в София в момента е 1.64 лв. Същевременно според общинските експерти талоните за 10 пътувания трябва да поскъпнат от 8 лв. на 12 лв. Това стана ясно на представянето на икономическата рамка на обществения транспорт в петък.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Павел
    • + 20

    Има само една истинска причина зад това увеличение - дълговете на столични транспорт - Реално те искат на накарат хората да си купуват дългосрочни карти от месец до година. Годишната карта персонализирана е 500 лв - ок, купувате си я -да, ама ЦГМ прибира парите веднага, а вие евентуално ще ползвате пътуванията в следващите 12 месеца. Тоест пътникът вече няма да има гъвкавост каквато имаше досега, при положение и че не можем да зареждаме картите онлайн, ами трябва да висим на опашки като в Куба за захар. Съжалявам, ама освен отлив друго няма да се постигне. Ако искат да привлекат хората да пускат онлайн зареждане, пускат и повече видове карти , които да включват целия транспорт ( талоните от 10 са само за наземен или подземен, но не и за 2-те) и тогава може би хората ще преценят , че си заслужава. С бензин/дизел и газ с 50% по-евтини от преди 3 години няма друга икономическа логика над това увеличение освен, че властта отново иска гражданите да им плащат кредитите/

    Нередност?
  • 2
    rez avatar :-|
    Хадилев
    • + 6

    В Лондон таксуването е безконтактно в банкова карта при качване в автобуса. Дано новата "схема" на таксуване да е поне толкова удобна.

    Нередност?
  • 3
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov
    • - 2
    • + 9

    оставка не искам да плащам за кражбите на фандъкова

    Нередност?
  • red.mary
    • + 10

    Ами, както се казва: Ти си я избра ;)

    Надявам се скоро да се спука кметският балон в София...

    Нередност?
  • 5
    wno1458915239492969 avatar :-|
    Rumen Nikolov
    • + 8

    Аз защо него направят като във белите Държави. С карта чекиране и само качване от първа врата ,да видим тогава дали ще е на загуба . А не само да се жалват

    Нередност?
  • 6
    gun avatar :-|
    gun
    • + 12

    Много интересно - след като миналата година общината НЕ Е одобрила цена 1.20 лв, с какви очи сега се предлага 1.60? А, пардон - миналата година предстояха кметски избори!...

    Нередност?
  • 7
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • + 7

    До коментар [#5] от " Rumen Nikolov ": Хммм... Чекиране на първа врата на карта? Примери- Братислава и Виена. Няма никакво чекиране на карти. Има само на билети, които важат по 40-60 минути за всички нужни автобуси с уточнение, че при закъснял автобус нямат право да те гонят и на плюс във времето. Братислава от край до край се минава за около 20-30мин. Картите са хартиени без грам защита. Но... Всички треперят от контрольори. При влизане на такъв(един при 100 човека в автобус) автоматите спират да работят. Нечекиран навреме билет и заради забавила се преди теб бабичка значи протоколи, отиване в полицията и т.н., за да те освободят от 50 евро глоба. Никой не смее да гъкне на контрольора. Виена- няма чекиране, в метрото влизаш съвсем свободно. Но има хайки контрольори на изходите. Правят редица и всеки показва карта или билет. Да не говорим за разликите в цените на единичен билет и карта... 0.7 евро е 40мин в Братислава, но всички са с много по-евтини карти. Във Виена на летището 3 дни са 24 евро. От пункт в метрото седмична е 18 евро, месечна е примерно 25. Единичен билет е 2 евра, но пък е за много по-големи разстояния от софийските. Картата важи за всичко- влакове, метро, автобуси, трамваи. Та как точно определяш, че навсякъде в цивилизования свят има чекиране на първа врата или кондуктор? Има контрольори и полиция да не оставя безнаказан пътник, който ще се опита да не плати глоба с бой или псувни. И там няма "дискриминация", ако поискаш на някой билета. Бели, черни, сиросинкави все са едно- глоба при пътуване без билет или карта. А глобата ти е за едно нарушение 2 карти и по-добре да си купиш карта.

    Нередност?
  • 8
    moon744 avatar :-|
    moon744
    • - 1
    • + 3

    Аха, значи трябват пари за общинска полиция.

    Нередност?
  • 9
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 1
    • + 5

    Кметските избори минаха и вече Фъндъкова реши, че може да си прави каквото си поиска.

    Нередност?
  • 10
    comandante avatar :-|

    Мога да докажа ,че ако се краде по-малко билета може да е 0,50лв и градски транспорт ще е на печалби !

    Нередност?
Нов коментар