По следите на златните релси

НКЖИ е важна държавна компания, която разпределя милиарди по съмнителен начин и остава в сянка

Темата накратко

За последните шест години през Национална компания "Железопътна инфраструктура", тихо и без почти никакви скандали са минали близо два милиарда лева. След като прокуратурата разрови договорите на НКЖИ, се оказа че тайните там са доста. Разследване на "Капитал" за начина, по които се управляват тези милиарди, показа много смущаващи обстоятелства и познати играчи около провеждането на поръчките и изпълнението на задачите.

Това е компанията, която ще управлява и занапред огромни средства за ремонт на жп линии. Ето защо въпросът краде ли се оттам и ако да - как да се спре, е важен за всички - и за тези, които ползват железниците, и за онези, които плащат данъци.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 2
    • + 11

    Тия са да хванеш единия и да удариш другия. Това трябваше да го продадат преди 25 години вместо да ги хрантутят.

    Нередност?
  • 2
    krastitel avatar :-(
    krastitel
    • + 13

    Релсите са ни скъпи докато пълнят джобовете на няколко политици и фирми ...

    Нередност?
  • 3
    dnevniklive avatar :-|
    dnevniklive
    • - 1
    • + 6

    Основните групи фактори влияещи върху развитието на железопътния транспорт и инвестиционната политика в железопътната инфраструктура са:
    Глобализация и промяна на цените на петролните продукти и енергоресурсит;
    Преструктуриране на националната икономика и влияние на световната икономическа криза;
    Развитие на търговията, промишлеността, енергийния сектор, селското стопанство и туризм;
    Географско положение, екология, мобилност на населението, демографски и социални процес.
    Разгледаните фактори влияят косвено върху железопътния сектор и като следствие от това оказват силно въздействие върху инвестиционната политика.

    http://www.ritrans.eu/index.xsp?issue=2015-08&article=D8EDA58DDC81EAF4C2257F1C005CDACC

    Нередност?
  • 4
    ffy1418132316384897 avatar :-|
    Amper Lyusya
    • + 7

    Крадят и винаги се е крадело от БДЖ от политици и шефове,не от кондуктори и машинисти.Единственото което е и заплашително ,че тези фирми правят такива ремонти , не може и дума да става за сигурност в движението на влаковете,а в тях не се возят министри и хора които са взели пари от прословутите ремонти за милиони.А резултатите от това са видими ежедневно-умишленото унищожаване на Пътнически превози.Дай Бог да помислят, че утре ако не са техните деца може вътре във влаковете да са техните родители или приятели!!!

    Нередност?
  • 5
    aha avatar :-P
    aha
    • + 8

    Задължително ползване на пътнически влакове от цялото министерство на транспорта заедно с семйствата им! Само когато ножът е опрян до кокъл може да проработи мозъка начиновника. Краденето в БДЖ е национален спорт на поколения политици! Точно там пада лъвския пай от новите европейски програми и съответно необходимата структура за източване еналице...

    Нередност?
  • 6
    svd avatar :-|
    не на безразличието
    • + 10

    ако всичко е публично ще се краде доста по трудно,за мен това е проблема,тия търгове и прочие където не се обявяват публично кой печели на каква цена и какво трябва да свърши...

    Нередност?
  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 14

    Тази статия може да се използва като темплейт за всички останали държавни дружества като летището, РВД, ВМЗ, ТЕРЕМ, Български пощи, БЕХ, НЕК, Марица-изотк, Булгаргаз. При положение, че в няколко хиляди "първични партийни организации" са вземали пари от баднити, мутро-олигарси и други спонсори, обещавали са им, че "веднъж ъ флеземе у политическио баланс, златна жетва че се жене", подемните сили стават страшни. Всеки държавен лев е заплют и презаплют от 20 места. При такива условия да държиш държавни дружества, все едно да пуснеш гола абитуриентка в мъжкия затвор и да твърдиш, че със своята честност и принципи ще успееш да я опазиш.

    Нередност?
  • 8
    jiffylube avatar :-|
    jiffylube
    • + 6

    Мда, по мои лични наблюдения по жп-линията Свиленград-Пловдив подменяха релси (и строиха селскостпански надлези) поне два пъти в едни и същи участъци в рамките на 5-6 години. Най-вероятно е трудно да си представим дори мащабите на завлеченото от черната дупка. За толкова пари и за толкова години ремонти при нормални условия сигурно вече щяхме да имаме влакове стрела - които между другото биха били едни от най-удобните и ефективни транспорти за страна като нашата.

    Нередност?
  • Sting
    • + 6

    Където и да пипнеш - навсякъде кражби и корупция.
    Е как няма да сме най-бедната европейска държава. Кога ще тръгне тази съдебна реформа? Кога ще има върховенство на закона и у нас?

    Нередност?
  • 10
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • + 4

    Отврат са - и тия, и останалите от държавните мастодонти. Ма като гледам ще си поживеят още бая годинки, щото никой не се е напънал да ги нормализира. Да му мислим всички ние, от чиито джобове ще продължават да потъват милиони левове в тунела без изход, наречен НКЖИ или БДЖ, все тая...

    Нередност?
Нов коментар